خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تصویب قطعنامه سازمان ملل در خصوص منع فروش تسلیحات به میانمار/ کاهش سیستم دفاع موشکی و نظامیان آمریکا در خاورمیانه/ ابقای دبیرکل سازمان ملل متحد در مقام خود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۷۳۵

تصویب قطعنامه سازمان ملل در خصوص منع فروش تسلیحات به میانمار، کاهش سیستم دفاع موشکی و نظامیان آمریکا در خاورمیانه و ابقای دبیرکل سازمان ملل متحد در مقام خود از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، پایگاه «اکسیوس» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که ایالات متحده خواستار آن است که پیش از مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید ایران، با این کشور درباره توافق هسته‌ای مذاکره کند.

- دبیرکل سازمان ملل متحد توسط مجموع عمومی این سازمان در سمت خود ابقا شد.

- ۱۱ قانون‌گذار آمریکا طی نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور، نسبت به لغو تحریم‌ها علیه سه مقام سابق ایران و دو شرکت، ابراز نگرانی «عمیق» کردند.

- روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از مقام‌های دولتی آمریکا نوشت که این کشور برای تمرکز بیشتر بر چالش‌های روسیه و چین، سیستم دفاع موشکی و راداری، صدها نیروی نظامی و همچنین جنگنده‌های خود را در منطقه خاورمیانه کاهش می‌دهد.

- یک مقام ارشد اروپایی گفت که برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران در روز جمعه، تأثیری بر مذاکرات با مقام‌های ایرانی طی این روز نداشته و این مذاکرات طبق روال همیشه و به صورت عادی انجام شده است.

- شبکه خبری «سی‌ان‌ان» طی گزارشی به بازتاب انتخابات ریاست‌جمهوری ایران که روز جمعه برگزار شد، پرداخت.

- سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای خواستار توقف فروش تسلیحات به میانمار در واکنش به کودتای نظامی اخیر این کشور شده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز