خبرگزاری کار ایران

مقام امریکایی خبر داد:

اجماع نظر سران گروه ۷ درباره پرونده چین

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۸۳۶

یک مقام بلند‌پایه دولت آمریکا از توافق گروه هفت درباره لزوم اتخاذ رویکرد مشترک در قبال چین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام بلند‌پایه دولت آمریکا از توافق گروه هفت درباره لزوم اتخاذ رویکرد مشترک در قبال چین خبر داد. 

این مقام بلند‌پایه دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: «می‌خواهم بگویم که درباره تمایل به محکومیت نقض حقوق بشر و نقض آزادی‌های اصلی بر پایه ارزش‌های مشترک اجماع نظر وجود دارد. طرف‌ها برای اتخاذ پاسخ به آنچه شاهد هستیم، متعهد هستند.» 

این مقام مسئول اعلام کرد که گروه هفت موضع بسیار قوی‌تری نسبت به سه سال گذشته که نامی از چین در بیانیه پایانی برده نشده بود، اتخاذ کرده‌اند. 

وی افزود: «سران کشورهای گروه هفت که دارای بزرگ‌ترین و بیشترین اقتصادهای پیشرفته در جهان هستند، بر لزوم هماهنگی درباره تسهیل زنجیره امدادها برای تضمین حمایت هر یک از کشورهای دموکرات توافق کرده‌اند.» 

شبکه سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داده بود که مذاکرات گروه هفت در بریتانیا شاهد اختلافاتی درباره موضوع مقابله با چین است به گونه‌‌ای که «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا و «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه بر لزوم اتخاذ رویکرد سخت‌تر پافشاری کرده‌اند اما «ماریو دراگی»، نخست‌وزیر ایتالیا و «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان خواستار تبیین زمینه‌هایی برای همکاری با چین شده‌اند.  

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز