خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر چینی:

نشست بایدن و پوتین بر روابط چین و روسیه تاثیرگذار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۹۵۰

اقتصاد‌دان ارشد چینی تاکید کرد که نشست احتمالی رؤسای جمهوری چین و آمریکا بر روابط روسیه و چین اثرگذار نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، اقتصاد‌دان ارشد چینی تاکید کرد که نشست احتمالی رؤسای جمهوری چین و امریکا بر روابط روسیه و چین اثرگذار نیست.

‌«جن وانلینگ»، اقتصاددان ارشد مرکز روابط اقتصادی بین‌المللی در چین امروز -شنبه- تاکید کرد که نشست احتمالی «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه بر روابط مسکو پکن تاثیر نمی‌گذارد.

وانلینگ گفت: «به اعتقاد من نشست آینده رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا رویداد مهمی است که بر وضعیت جهان تاثیر مثبت می‌گذارد.»

وی گفت: «روسیه و چین مواضع مشابهی در قبال مسائل مهم بین‌المللی دارند.»

وانلینگ تاکید کرد که تلاش احتمالی واشنگتن برای تغییر وضعیت و تاثیر بر مسکو هیچ تغییری در رویکرد استراتژیک رهبری روس ایجاد نخواهد کرد.

این اقتصاد‌دان چینی گفت: «رئیس‌جمهوری روسیه با تجربه است و تحت فشار آمریکا تغییر رفتار نخواهد داد.»

وی در پایان تاکید کرد که روسیه و چین صلح و ثبات در صحنه جهانی را تضمین و به بهبود اقتصاد جهان پس از پاندمی کرونا کمک می‌کنند و اتحاد مسکو و پکن شکست‌ناپذیر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز