خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره تحولات فلسطین/ برگزاری دومین روز رأی‌گیری برای انتخاب اعضای مجلس موسسان در شیلی/ آغاز رزمایش ۵ روزه آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۲۹۵

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره تحولات فلسطین، برگزاری دومین روز رأی‌گیری برای انتخاب اعضای مجلس موسسان در شیلی و آغاز رزمایش ۵ روزه آذربایجان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، جوانی فلسطینی  در محله شیخ جراح در قدس اشغالی دست به عملیات ضد صهیونیستی زد.

- وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه به ۱۹۲ نفر از جمله ۵۸ کودک و ۳۴ زن افزایش یافت.

- جمهوری آذربایجان از آغاز رزمایش نظامی جدیدی به مدت پنج روز خبر داد.

- معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس در گزارشی اعلام کرد که با توجه به گسترش رزمایش‌های ناتو، هواپیماهای بمب‌افکن راهبردی این سازمان به احتمال زیاد گزینه‌هایی را برای تمرین حمله هوایی به بلاروس و روسیه انجام می‌دهند.

- رأی‌دهندگان در شیلی در دومین روز انتخابات برای گزینش اعضای مجلس موسسان که وظیفه نگارش قانون اساسی جدید را برعهده خواهد داشت، به پای صندوق های رای رفتند.

- وزیر خارجه عربستان و همتای آمریکایی وی، طی تماسی تلفنی درباره تحولات فلسطین و وضعیت منطقه رایزنی کردند.

- نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که برای بررسی درگیری‌های اخیر فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، بی‌نتیجه به پایان رسید.

- سناتور ایالت ورمانت در پیامی توئیتری با اشاره به کشتار و ویرانی گسترده در نوار غزه، بر لزوم تجدیدنظر در کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل تأکید کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز