خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله نظامیان صهیونیست به جوانان فلسطینی در قدس/ راه‌اندازی مرکز «مقابله با مداخله خارجی در انتخابات» در آمریکا/ سفر وزیر خارجه عربستان به قطر

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۷۵۶

حمله نظامیان صهیونیست به جوانان فلسطینی در قدس، راه‌اندازی مرکز «مقابله با مداخله خارجی در انتخابات» در آمریکا و سفر وزیر خارجه عربستان به قطر از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه عربستان وارد دوحه شد.

- رئیس‌جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود درباره وقایع سال ۱۹۲۵ میلادی و به رسمیت شناختن کشتار ارامنه به عنوان «نسل‌کشی» گفت که اگر می‌گویید نسل‌کشی، لازم است به آیینه نگاه کرده و خود را ارزیابی کنید.

- وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رییس مرکز "مشروع عربی" بر ضرورت وحدت در جامعه اسلامی تاکید کرد.

- وزیرامورخارجه کشورمان در دیدار با الکاظمی آخرین تحولات در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ١+۴ را تشریح و از حمایت عراق از برجام و رفع تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا تشکر کرد.

- سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که واشنگتن به حفاظت از منافع خود از جمله در برابر تهدیدهای تهران ادامه خواهد داد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن برای حضور در دور سوم نشست وین آماده است و انتظار می‌رود «یک راه طولانی» مذاکرات پیش روی ما قرار داشته باشد.

- نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با اعلام این‌که دور سوم مذاکرات وین از ۲۷ آوریل آغاز می‌شود، گفت که انتظار می‌رود این مذاکرات از دو دور قبلی طولانی‌تر باشد.

- دولت آمریکا از تصمیم خود برای راه‌اندازی مرکزی به منظور مقابله با مداخله خارجی‌ها در انتخابات این کشور خبر داد.

- نظامیان رژیم صهیونیستی بار دیگر جوانان فلسطینی را در محله باب العامود مورد حمله قرار دادند.

- سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا در جریان سفر هیأت اسرائیلی به واشنگتن، اطلاعاتی در خصوص دور دوم مذاکرات وین در اختیار آنها قرار خواهد داد.

- برخی منابع آگاه از سفر وزیر خارجه آمریکا به اوکراین در ماه آینده میلادی خبر دادند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز