خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد»/ «نسل‌کشی» نامیدن کشتار گسترده ارامنه در جریان جنگ جهانی اول از سوی آمریکا/ درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان به سیاست‌های نخست‌وزیر این رژیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۷۰۴

حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد»، «نسل‌کشی» نامیدن کشتار گسترده ارامنه در جریان جنگ جهانی اول از سوی آمریکا و درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان به سیاست‌های نخست‌وزیر این رژیم از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری آمریکا کشتار گسترده ارامنه در جریان جنگ جهانی اول توسط امپراتوری عثمانی را رسما نسل‌کشی خواند.

- رئیس اداره امنیت ملی افغانستان از خنثی‌سازی طرح ترور معاون دوم رئیس‌جمهوری این کشور خبر داد.

- وزیر خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره نسل‌کشی ارامنه توسط امپراتوری عثمانی، تاکید کرد که ما این اظهارات که تنها پایه آن پوپولیسم است را کاملا رد می‌کنیم.

- پلیس رژیم صهیونیستی با معترضان به سیاست‌های نخست‌وزیر این رژیم در برابر اقامتگاه وی درگیر شد.

- وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به مواضع رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال کشتار ارامنه در دوره امپراتوری عثمانی، سفیر این کشور را احضار کرد.

- آتش‌سوزی در بیمارستان «الخطیب» در بغداد که به بیماران کرونایی اختصاص دارد، ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

- سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه هوایی «ملک خالد» در خمیس مشیط را با دقت بالا هدف قرار داده است.

- دفتر ریاست جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور با محکوم کردن «نسل‌کشی» نامیدن وقایع سال ۱۹۱۵ توسط رئیس‌جمهوری آمریکا، آن را «اشتباهی تاریخی» خواند.

- معاون رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه اعلام کرد که تروریست‌ها در جنوب –غرب ادلب، فعالیت خود را تشدید کرده‌اند که می‌تواند گواه آماده‌سازی تحرکات مسلحانه باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز