خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

امضای فرمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق/ بیانیه گروه ۷ در خصوص لزوم کاهش تنش‌های روسیه و اوکراین/ عدم مشارکت طالبان در نشست صلح استانبول

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۱۸۰

امضای فرمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، بیانیه گروه ۷ در خصوص لزوم کاهش تنش‌های روسیه و اوکراین و عدم مشارکت طالبان در نشست صلح استانبول از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه هشت مقام ایرانی و سه نهاد را مشمول تحریم قرار داد.

- سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص اقدام روز جاری اتحادیه اروپا در قرار دادن اسامی تعدادی از مقام‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی در فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه، گفت: جمهوری اسلامی ایران این اقدام را قویا محکوم کرده و آن را بی‌ اعتبار می‌داند.

- سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه غنی‌سازی در نطنز متوقف نشده است، تاکید کرد: فرایند جایگزینی ماشین‌های آسیب دیده IR-1 با ۵۰ درصد قدرت غنی‌سازی بیشتر بلافاصله آغاز شد و ماشین‌های جدید نیز در این مجموعه نصب خواهند شد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع آمریکا با تکرار برخی ادعاها در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که هرگز اجازه دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد.

- سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که در ادامه انتخابات داخلی این جنبش، رهبر جدید حماس در خارج انتخاب شد.

- سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که حادثه نطنز تغییری در مواضع ایران در خصوص مشارکت در گفت‌وگوهای برجامی ایجاد نکرده است.

- گروه ۷ با صدور بیانیه‌ای از روسیه خواست «به اقدام‌های تحریک‌آمیز در مرزهای شرق اوکراین پایان دهد و روند کاهش تنش را فورا آغاز کند».

- وزیر خارجه روسیه در آستانه سفر به تهران بر اهمیت نقش ایران در سیاست خارجی کشورش تأکید کرد.

- گروه طالبان اعلام کرده که این گروه برای شرکت در نشست صلح استانبول که برای شانزدهم آوریل برنامه‌ریزی شده است، آمادگی ندارد.

- رئیس‌جمهوری عراق فرمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در تاریخ ۱۰ اکتبر را امضا کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز