خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی/ تحت عمل قرار گرفتن رئیس‌جمهوری افغانستان/ حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد»

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۵۴۵

سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، تحت عمل قرار گرفتن رئیس‌جمهوری افغانستان و حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد» از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی امور سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا گفت که این بلوک متعهد به بازگرداندن برجام به مسیر اصلی است.

- هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در برجام، نشست‌های جداگانه‌ای را با طرف‌های توافق هسته‌ای و همچنین ایالات متحده برگزار خواهد کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت که این کشور از آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای در وین استقبال می‌کند.

- یک دیپلمات اروپایی با اشاره به مذاکرات کارگروه‌های کارشناسی در وین، گفت که ممکن است این گفت‌وگوها تا یک ماه ادامه داشته باشد.

- برخی منابع سعودی و صهیونیستی مدعی سانحه برای یک کشتی ایرانی در نزدیکی سواحل اریتره دریای سرخ شدند.

- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پایان نشست کمیسیون برجام در وین گفت که برای صحبت کردن درباره یک شکاف بزرگ هنوز زود است، اما چرخش از طریق گفت‌وگو به سرانجام می‌رسد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مذاکرات هسته‌ای روز سه‌شنبه در وین را سازنده و یک گام رو به جلو خواند.

- سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد» در خمیس مشیط خبر داد.

- سخنگوی کاخ سفید گفت که محور اصلی مذاکرات وین، رایزنی درباره نحوه اقدام آمریکا برای برداشتن تحریم‌ها و بازگشت ایران به رعایت کامل تعهدات برجامی خود است.

- وزارت دادگستری آمریکا از بازداشت رئیس شرکت «لانگ ایسلند» به اتهام نقض تحریم‌های این کشور علیه ایران خبر داد.

- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که این نهاد امیدوار است مذاکرات وین در مسیر صحیحی قرار گیرد که به احیای برجام منجر شود.

- رئیس‌جمهوری افغانستان در پیامی توئیتری اعلام کرد که تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

-  وزیر دفاع آمریکا طی روزهای آینده با محوریت گفت‌وگو با مقام‌های صهیونیست درباره ایران، به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز