خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه عربستان:

ریاض کلید اصلی منافع آمریکا در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۲۸۹

وزیر خارجه عربستان کشورش را کلید اصلی منافع آمریکا در منطقه برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان روز گذشته در پاسخ به پرسشی درباره خودداری «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا از اعمال تحریم بر «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی به دلیل قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه نگار مقتول سعودی گفت: «می‌توانم روابط‌مان را استوار توصیف کنم که بازتاب یک رابطه تاریخی و قوی با دولت‌های متعدد دموکرات و جمهوری‌خواه طی بیش از ۷۵ سال بوده است». 

بن فرحان افزود: «برنامه های مشترکی در بسیاری از زمینه های همکاری داریم که در صدر آنها موضوع امنیت منطقه قرار دارد و همچنان به این همکاری ها ادامه می‌دهیم. عربستان گفت‌وگوی قوی و مستمری با دولت بایدن داشته که می‌توانم به تماس‌های مکرر با همتایانمان در آمریکا اشاره کنم». 

وی در ادامه گفت که زمینه‌های فراوانی برای توافق وجود دارد به عنوان مثال یکی از پرونده‌هایی که با یکدیگر از نزدیک همکاری می کنیم، موضوع یمن و پایان دادن به جنگ در این کشور است، چنانکه ریاض ابتکار آتش‌بس را ارائه داد و درباره آن نیز از نزدیک با دولت بایدن و نیز «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن هماهنگی انجام شد. 

بن فرحان در پاسخ به پرسشی درباره احساس خرسندی ریاض از عدم اقدام دولت بایدن برای بازنگری در روابط با عربستان و خودداری از از اعمال تحریم علیه ولیعهد گفت: «به اعتقاد من دولت بایدن عربستان را کلید اصلی منافع آمریکا در منطقه و اولویت آن در منطقه و جهان می ‌دانند. آنها می‌دانند که همکاری با عربستان مستلزم همکاری با ما و رهبرانمان است».

وی در پایان تاکید کرد: «ما به به گفت‌و گو درباره بهترین راهکارها برای تحقق منافع دو جانبه و اطمینان خاطر از خدمت به منافعمان ادامه خواهیم داد». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز