خبرگزاری کار ایران

توافق پکن‌-واشنگتن با اجتناب از درگیری و گسترش همکاری های دوجانبه

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۱۵۱

دیپلمات‌های ارشد چینی و آمریکایی در جریان مذاکرات در آلاسکا توافق کردند که گفت‌وگوی سطح بالا بین دو کشور را پیش ببرند و از رویارویی جلوگیری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از ریا نووستی،‌ دیپلمات‌های ارشد چینی و آمریکایی در جریان مذاکرات در آلاسکا توافق کردند که گفت‌وگوی سطح بالا بین دو کشور را پیش ببرند و از رویارویی جلوگیری کنند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی این کشور با «یانگ جیچی»، مدیر دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجه و «وانگ یی»، مشاور امور خارجه در آلاسکا نشستی برگزار کردند.

در پایان این نشست هیئت چینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف توافق کردند که گفت‌وگو و تماس‌ها را حفظ کنند‌، همکاری‌های دوجانبه را افزایش دهند‌، از درگیری و رویارویی جلوگیری کنند و توسعه سالم و پایدار روابط بین چین و ایالات متحده را ارتقا دهند.

دیپلمات‌ها همچنین ابراز امیدواری کردند که گفت‌وگوی استراتژیک در سطح بالا ادامه یابد.

هیئت‌های ایالات متحده و چین در مورد تجارت و مسائل اقتصادی‌، مراقبت‌های بهداشتی‌، امنیت سایبری‌، تغییرات اقلیمی‌، امنیت و همچنین توافق هسته‌ای ایران‌، اوضاع افغانستان‌، شبه‌جزیره کره و میانمار بحث و تبادل نظر کرده و همچنین توافق کردند برای حفظ و تقویت تماس‌ها و هماهنگی‌ها در مورد این موارد در ارتباط باقی بمانند.

‌طرف چینی همچنین تأکید کرد که پکن و واشنگتن می‌توانند در مبارزه با بیماری کووید‌-۱۹ و بازگرداندن اقتصاد جهانی نیروهای خود را به دست آورند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز