خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

سقوط شهرستان «المار» افغانستان به دست طالبان/ برگزاری نشست مشورتی راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران/ سفر اروپایی رئیس رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۶۶۷

سقوط شهرستان «المار» افغانستان به دست طالبان، برگزاری نشست مشورتی راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران و سفر اروپایی رئیس رژیم صهیونیستی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری روسیه سال گذشته میلادی را بدترین سال برای اقتصاد جهانی پس از جنگ جهانی دوم دانست.

- مقام‌های محلی ولایت فاریاب اعلام کردند که مرکز شهرستان «المار» در این ولایت پس از ۲۰ روز محاصره، به دست طالبان سقوط کرده‌ است.

- سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، از برگزاری نخستین نشست مشورتی راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران خبر داد.

- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با اعلام این‌که اروپا در موضوع هسته‌ای ایران نقشی کلیدی دارد، گفت که لازم است اروپا و آمریکا در این مسأله مسیر خود را از هم جدا کرده و عملکرد مستقلی داشته باشند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا طی سخنانی به مناسبت نخستین سالروز اعلام شیوع کرونا در این کشور، بر لزوم همکاری و در پیش گرفتن توصیه‌های علمی برای مقابله با این ویروس تأکید کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورش برای تشویق ایران به حضور در مذاکره درباره احیای برجام، مشوق‌های یک‌جانبه‌ای ارائه نخواهد کرد.

- سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که انتخابات در ایران و سرزمین‌های اشغالی، تأثیری بر تلاش برای دستیابی به توافق با تهران نخواهد داشت.

- گروهی متشکل از ۲۴ نماینده کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه طی نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور خواستار دستیابی به توافقی جامع با ایران شدند.

- رئیس رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده برای رایزنی درباره ایران به آلمان، فرانسه و اتریش سفر خواهد کرد.

- ۱۶ کشور از جمله ایران، چین و کره‌شمالی با امضای سندی خواستار حمایت از ائتلافی برای مقابله با تهدید به استفاده از زور و تحریم‌های یکجانبه شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز