خبرگزاری کار ایران

آغاز سازوکار مشورتی جدید قطر، ترکیه و روسیه درباره حل بحران سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۵۵۸

نشست سه‌جانبه وزرای خارجه قطر، روسیه و ترکیه با محوریت مسائل منطقه و جهان در راس آن سوریه برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نشست سه‌جانبه وزرای خارجه قطر، روسیه و ترکیه امروز -‌پنج‌شنبه- با محوریت مسائل منطقه و جهان در راس آن سوریه برگزار شد.

«محمد بن عبد الرحمان آل ثانی»،‌ وزیر خارجه قطر، «سرگئی لاوروف»، همتای روس و «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه در این نشست به بررسی مسائل منطقه و جهان پرداختند.

راه‌های حل بحران سوریه، مذاکرات صلح افغانستان، اوضاع کشورهای حاشیه خلیج فارس، لیبی و همچنین پرونده هسته‌ای ایران از محورهای این نشست سه‌جانبه بود. 

شرکت‌کنندگان در این نشست بر اهمیت حمایت از طرح‌ها با هدف اعتمادسازی بین طرف‌های سوری در خصوص آزادی بازداشت‌شدگان تاکید کردند.

وزرای خارجه روسیه، قطر و ترکیه بر تصمیم کشورهایشان برای مقابله با انواع تروریسم و مقابله با طرح‌های جدایی‌طلبانه که تمامیت ارضی سوریه و امنیت کشورهای هم‌جوار را تهدید می‌کنند، تاکید کردند.

لاوروف در این زمینه طی نشستی خبری گفت: «تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی غرب مانع از حل مشکلات مهم سوریه می‌شوند. این تحریم‌ها تنها علیه مقامات مشروع در این کشور نیستند بلکه علیه کل ملت سوریه هستند.»

وزیر خارجه روسیه افزود: «این اولین دیدار در سطح وزیران خارجه سه کشور درباره سوریه است و کشورش در تلاش‌های بین‌المللی برای بازگشت امن آوارگان به کشورشان مشارکت می‌کند.»

وزیر خارجه قطر هم گفت: «امیدواریم این نشست‌ها به صورت دوره‌ای برگزار شوند، تا هماهنگی به طور مستمر ادامه یابد.»

وی افزود: «سه کشور تحولات سوریه و امکان ارسال کمک‌های انسانی به سوریه را بررسی کردند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز