خبرگزاری کار ایران

بیانیه تروئیکای اروپا در پی عقب‌نشینی از صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۴۵۹

تروئیکای اروپا در پی عقب‌نشینی از صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران، طی بیانیه‌ای مدعی پایبندی خود به برجام و نقض این توافق توسط ایران شده‌اند.

به گزارش ایلنا، تروئیکای اروپا در پی عقب‌نشینی از صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران، طی بیانیه‌ای مدعی پایبندی خود به برجام و نقض این توافق توسط ایران شده‌اند.

در این بیانیه بدون اشاره به انفعال طرف اروپایی برجام، آمده است که انگلیس، آلمان  و فرانسه از «نقض ادامه‌دار تعهدات هسته‌ای ایران طی ماه‌های خیر و به ویژه‌ گام‌هایی که از نوامبر ۲۰۲۰ به این سو برداشته شده و به تشدید تنش‌ها منجر شده است»، نگران هستند.

در ادامه آمده است که این توافق، هنگامی که اجرا می‌شود در راستای تامین منافع امنیتی همه طرف‌ها است. 

تروئیکای اروپا در اشاره به دلیل انصراف خود از صدور قطعنامه انتقادی از ایران، مدعی شده‌اند که به‌رغم حمایت آشکار از این قطعنامه در شورای حکام آژانس، فعلا تصمیم به توقف این اقدام گرفته‌ایم تا به مدیر کل آژانس برای اجرای تلاش‌های جدید در راستای مقابله با بن‌بست ایجاد شده و حل و فصل اختلاف‌ها فرصت دهیم.

در ادامه این بیانیه با اعلام این‌که آلمان، فرانسه و انگلیس ما از طرح مدیرکل آژانس استقبال می‌کنند، آمده است که امیدواریم ایران از این فرصت برای ورود به گفت‌وگوهای اساسی با آژانس استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز