خبرگزاری کار ایران

نخستین سخنرانی وزیر خارجه آمریکا درباره دیپلماسی دولت بایدن

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۱۲۹

وزیر خارجه جدید آمریکا در نخستین سخنرانی جامع خود برای تشریح دکترین سیاست خارجی دولت، تصریح کرد که دولت فعلی، ادامه‌دهنده صرف سیاست‌های دولت دموکرات پیشین این کشور نخواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه جدید آمریکا در نخستین سخنرانی جامع خود برای تشریح دکترین سیاست خارجی دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور، تصریح کرد که دولت فعلی، ادامه‌دهنده صرف سیاست‌های دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور نخواهد بود.

بلینکن افزود که به‌رغم این‌که وی و بسیاری از مقام‌های وزارت خارجه در کابینه باراک اوباما هم حضور داشته‌اند اما تصمیم ندارند در دولت جدید، اتفاق‌هایی که طی چهار سال گذشته افتاده است را نادیده بگیرند و از همان نقطه، کارها را آغاز کنند.

وی در این سخنرانی از هشت اصل مورد توجه وزارت خارجه جدید آمریکا سخن گفته که مهمترین آنها عبارت بودند از: بازگشت آمریکا به صحنه رهبری جهانی، مقابله با پدیده گرمایش زمین و محیط زیست، کنترل کرونا و احیای دموکراسی.

بلینکن با بیان این‌که سیاست‌های کلی وزارت خارجه را در چند ماه آینده تدوین و ارائه خواهد کرد، در این سخنرانی تاکید کرد که از نظر او «اکنون بیش از هر زمان دیگری سیاست‌های داخلی و سیاست‌های خارجی آمریکا به هم نزدیک» شده‌اند.

وی همچنین درباره رویکرد دولت جدید در برابر چین گفت که «همکاری در موارد ممکن، دیپلماسی برای حل اختلافات و رویارویی جدی در موارد مورد نیاز» سرلوحه دیپلماسی واشنگتن در برابر پکن خواهد بود تا به گفته او هم از «تک تک مشاغل آمریکاییان» حفاظت شود و هم به پکن اجازه داده نشود که با استفاده از خلاء حضور آمریکا در عرصه سیاست جهانی، رویکرد مورد نظر خود را به اجرا در آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز