خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه مراکش گزارش داد:

قطع روابط رباط با سفارت آلمان در پی اختلافات عمیق

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۱۴۱

مراکش روابط با سفارت آلمان در رباط و سازمان‌های اهدا‌کننده آلمانی را به دلیل اختلافات عمیق بر سر مسائل سرنوشت‌ساز قطع کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، مراکش روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که روابطش با سفارت آلمان در رباط و سازمان‌های اهدا‌کننده آلمانی را به دلیل اختلافات عمیق درباره مسائل سرنوشت‌ساز قطع کرده است. 

«ناصر بوریطه»، وزیر خارجه مراکش در پیامی به اعضای دولت این کشور اعلام کرد که مراکش به دلیل اختلافات عمیق درباره مسائل سرنوشت‌ساز تصمیم به قطع روابط با سفارت آلمان در رباط گرفته است که این مهم مستلزم قطع روابط بین وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی با همتایان آلمانی است.

وی در ادامه افزود: «همچنین ضروری است که همه روابط با موسسه‌های همکاری و انجمن‌های سیاسی آلمانی قطع شود.» 

وزیر خارجه مراکش دلیل چنین تصمیمی را سؤ‌تفاهم عمیق با آلمان درباره مسائل اساسی مورد اهتمام رباط عنوان کرد و از همه وزارتخانه‌ها خواست که هر گونه تماس‌ یا همکاری با سفارت آلمان را متوقف کنند. 

یک دیپلمات بلند‌پایه مراکشی اعلام کرد که این موضوع با موضع برلین‌ در قبال اقدام آمریکا در ماه دسامبر برای به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی مرتبط است. 

وی در ادامه افزود: «همچنین آلمان از مراکش برای حضور در کنفرانس بین‌المللی لیبی در ژانویه ۲۰۲۰ دعوت نکرد و این موضوع در روابط دو‌جانبه تاثیر گذاشته است.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز