خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی سازمان ملل نسبت افزایش سطح خشونت در سودان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۲۲۴

سازمان ملل با انتشار گزارشی تاکید کرد که سطح خشونت در سودان جنوبی نسبت به سال‌های جنگ داخلی بسیار بدتر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، کمیته حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد که میزان خشونت در سودان جنوبی نسبت به پنج سال جنگ داخلی در این کشور بسیار بدتر شده است. 

در این گزارش نسبت به اینکه غیر نظامیان در سودان جنوبی به دلیل ارتکاب اعمال وحشیانه علیه آنها از جمله تجاوز جمعی، مهاجرت اجباری و آدم‌ربایی بیش از هر  زمان دیگری در معرض خطر قرار دارند. 

در این گزارش تعدادی از مقام‌های ارشد بدون ذکر نام آنها به حمایت از گروه‌های مسلحی متهم شده‌اند که هزاران عنصر مسلح را در خود جای داده‌اند. 

همچنین تاکید شده است که جنگ داخلی که در سال ۲۰۱۸ پایان یافت، حدود ۴۰۰ هزار کشته بر جای گذاشت و همچنان میلیون‌ها نفر از پیامدهای سوء آن رنج می برند. 

«یاسمین سوکا»، رئیس کمیته حقوق بشر سازمان ملل در سودان جنوبی نیز اعلام کرد که خشونت در این کشور همچنان به دلیل عدم وجود محاکمه ادامه دارد. 

وی گفت که خشونت در سودان جنوبی در حال حاضر با جنگ داخلی متفاوت است، چرا که عناصر مسلح پوشش نظامی به تن ندارند و سران جامعه، شبه‌نظامیان و شخصیت‌های دینی در اعمال خشونت مشارکت دارند. 

این مقام سازمان ملل حملات به غیر نظامیان را با انگیزه‌های قومیتی توصیف کرد که توسط عناصر مسلح دولتی و نیروهای مخالف پشتیبانی می‌شوند. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز