خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای وزارتی امنیت ملی مطرح شد؛

تصمیم عراق برای بازاستقرار نیروهای مرزبانی در مرز با ایران و ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۴۵۶

شورای وزارتی امنیت ملی عراق نشستی به ریاست نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار کرد و طی آن تصمیمی برای بازاستقرار نیروهای مرزبانی این کشور در مرز با ایران و ترکیه اتخاذ شد.

به گزارش ایلنا، شورای وزارتی امنیت ملی عراق نشستی به ریاست «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار کرد و طی آن تصمیمی برای بازاستقرار نیروهای مرزبانی این کشور در مرز با ایران و ترکیه اتخاذ شد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این نشست اعضای شورا و رئیس ستاد کل پیشمرگه حضور داشتند.

براساس تصمیم حاضران، همه نیازهای لجستیکی فرماندهی نیروهای مرزبانی تأمین و توانایی‌های انسانی و اموال لازم و پشتیبانی و تامین تجهیزات انجام خواهد شد.

مانور با منابع انسانی در وزارت کشور برای تقویت ایست بازرسی‌های مرزی از دیگر تصمیمات این شورا بود.

همچنین قرار شد هماهنگی بین دولت اقلیم کردستان و وزارت پیشمرگه برای انجام این تصمیمات با هدف یکپارچه‌سازی تلاش ها برای حفظ مرزهای عراق صورت گیرد.

پیش از این، «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در بغداد از توافق با دولت مرکزی عراق برای کنترل مرزهای این کشور در اقلیم کردستان توسط نیروهای دولت فدرال خبر داده بود.

وی گفته بود که یک ماه و نیم قبل با برادران خود در حکومت مرکزی صحبت کردیم تا راه حلی ارائه کنیم، زیرا هر وقت صحبت کردیم به نتیجه‌ای نرسیدیم. لذا در این چارچوب هیأت سیاسی امنیتی جمهوری اسلامی به عراق سفر کرد.

سفیر ایران در بغداد با اشاره به موافقت اقلیم کردستان عراق با توافقات صورت گرفته تصریح کرده بود: «حتی در مذاکرات پیشین هنگامی که ما با منطقه کردستان عراق گفتگو می کردیم، می‌گفتند که مراقبت از مرزها جزو مسئولیت‌های دولت مرکزی است. از این نظر مشکلی نبود. ما از برادرانمان در عراق درخواست کردیم که این افراد را خلع سلاح کرده و آنها را از مرزها دور کنند و در عمق منطقه کردستان عراق بروند، در اردوگاه‌های پناهندگی زیرا آنها را جزو پناهندگان محسوب می‌کنند و این در حالی است که پناهنده سلاح حمل نمی‌کند و تمرین نظامی نمی‌کند و تخریب نمی‌کند».

 

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز