خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کاخ سفید:

موضع بایدن در قبال برجام تغییری نکرده است/ رئیس‌جمهوری آمریکا درباره توقف غنی‌سازی اورانیوم ایران صحبتی نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۳۷۸

سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر این‌که آنچه به نقل از رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص برجام و تحریم‌های ایران گزارش شده نادرست است، گفت که موضع وی در قبال توافق هسته‌ای ایران تغییری نکرده است.

به گزارش ایلنا، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر این‌که آنچه به نقل از «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص برجام و تحریم‌های ایران گزارش شده نادرست است، گفت که موضع وی در قبال توافق هسته‌ای ایران تغییری نکرده است.

ساکی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات بایدن در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» که در جریان آن از توقف غنی‌سازی اورانیوم ایران صحبت شده بود، گفت که رئیس‌جمهوری چنین چیزی نگفت، این سخنان مصاحبه‌کننده بود و بایدن پاسخی به آن نداد.

وی افزود که موضع بایدن این است که اگر ایران به اجرای کامل تعهدات خود بازگردد، آمریکا هم همین کار را خواهد کرد و از آن به عنوان زمینه دستیابی به توافقی طولانی‌تر و محکم‌تر در خصوص سایر نگرانی‌ها استفاده خواهد کرد.

ساکی گفت که فکر می‌کنم اگر قرار بود تغییری بنیادین در سیاست خود را اعلام کنیم، این کار را به شیوه دیگری انجام می‌دادیم. به طور کلی موضع بایدن همچنان این است که اگر ایران به تعهدات برجامی خود عمل کند، آمریکا نیز رویکرد مشابهی در پیش خواهد گرفت.

وی تصریح کرد که در این خصوص با کشورهای عضو گروه ۱+۵ رایزنی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز