خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی واشنگتن از تاثیر دست‌یابی ترکیه به سامانه اس- ۴۰۰ بر انسجام ناتو

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۷۱۴

مشاور امنیت ملی آمریکا از نگرانی کشورش در قبال تاثیر معامله سامانه موشکی اس-‌۴۰۰ بین آنکارا و مسکو بر انسجام ناتو خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه گذشته -سه‌شنبه- در گفت و گوی تلفنی با «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه بر نگرانی دولت «جو بایدن» از تأثیر معامله سامانه موشکی اس‌-۴۰۰ بین آنکارا و مسکو بر انسجام ناتو تاکید کرد.

سالیوان تأکید کرد که دست‌یابی آنکارا به سامانه‌های موشکی روسیه انسجام و اثر‌بخشی ناتو را تضعیف می‌کند.

وی گفت که دولت جدید آمریکا در نظر دارد روابط نتیجه‌بخشی با ترکیه داشته و زمینه‌های همکاری را گسترش دهد و اختلافات بین دو کشور را به طور کارآمدی مدیریت کند. 

مشاور امنیت ملی آمریکا با استقبال از ادامه مذاکرات بین ترکیه و یونان و اعلام حمایت از برنامه‌های پیشنهادی«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل درباره قبرس بر الزمات دولت بایدن به حمایت از نهادهای دموکراتیک و حکومت قانون تاکید کرد. 

دو طرف در این گفت‌و‌گو بر ادامه رایزنی از نزدیک درباره مسائل مهم منطقه و همکاری در زمینه چالش‌های جهانی مانند پاندمی کرونا و تغییر آب و هوا توافق کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز