خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

بازگشت آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس/ تحریم وزیر خارجه پیشین ایالات متحده از سوی چین/ استقبال مکزیک از تصمیم دولت جدید آمریکا برای توقف ساخت دیوار مرزی بین دو کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۵۶۵

بازگشت آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس، تحریم وزیر خارجه پیشین ایالات متحده از سی چین و استقبال مکزیک از تصمیم دولت جدید آمریکا برای توقف ساخت دیوار مرزی بین دو کشور از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، نخست‌وزیر انگلیس در پیامی توئیتری اعلام کرد که بی‌صبرانه در انتظار همکاری با رئیس‌جمهوری جدید آمریکا است.

- چین ۲۸ فرد و مقام آمریکایی از جمله وزیر خارجه پیشین این کشور را شمول تحریم قرار داد.

- رئیس‌جمهوری جدید آمریکا در نخستین توئیت خود با استفاده از حساب کاربری رسمی ریاست‌جمهوری تأکید کرد که وقتی برای تلف کردن نداریم.

- خبرگزاری رویترز گزارش داد که دولت سابق آمریکا، یک ساعت پیش از مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید، قراردادی تسلیحاتی با امارات امضا کرده است.

- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد که تلاش برای گنجاندن برنامه موشکی ایران در گفت‌وگوی‌های بازگشت آمریکا به برجام، این مذاکرات را با شکست روبه‌رو می‌کند.

- رئیس‌جمهوری جدید آمریکا و معاون وی پس از ادای سوگند در ساختمان کنگره وارد کاخ سفید شدند.

- یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چنانچه رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به برجام بازگردد، این امر باعث ایجاد بحران در روابط واشنگتن و تل‌آویو خواهد شد.

- رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به طور موقت و تا زمان تأیید گزینه پیشنهادی خود برای هدایت وزارت خارجه، سفیر سابق ایالات متحده در یونان را به عنوان وزیر خارجه موقت انتخاب کرد.

- سه عضو جدید سنای آمریکا که همگی آنها دموکرات هستند، بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی سوگند یاد کردند.

- رئیس‌جمهوری جدید آمریکا چند ساعت پس از مراسم تحلیف، از بازگشت کشورش به توافق آب و هوایی پاریس خبر داد.

- رئیس‌جمهوری جدید آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهوری سابق این کشور نامه‌ای «سخاوتمندانه» برای او در دفتر کارش گذاشته بود.

- سنای آمریکا گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری این کشور برای سمت مدیر اطلاعات ملی را تأیید کرد.

- هم‌زمان با برگزاری مراسم تحلیف سه سناتور دموکرات و برتری این حزب در مجلس سنا، قانون‌گذار ایالت نیویورک، رئیس اکثریت دموکرات در سنای آمریکا شد.

- سخنگوی کاخ سفید در نخستین نشست خبری پس از روی کار آمدن رئیس‌جمهوری جدید، اعلام کرد که برجام از محورهای نخستین مذاکرات وی با رهبران جهان خواهد بود.

- رئیس‌جمهوری جدید آمریکا ساعاتی پس از مراسم تحلیف، در کاخ سفید حاضر شده و ۱۷ فرمان اجرایی را امضا کرد.

- مقام‌های مکزیک از تصمیم دولت جدید آمریکا برای توقف ساخت دیوار مرزی بین دو کشور استقبال کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز