خبرگزاری کار ایران

کارشناس روس:

تصمیم بایدن برای لغو پروژه «کیستون ایکس ال» هدیه به روسیه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۲۲۷

کارشناس روس تصمیم رئیس‌جمهوری جدید آمریکا برای لغو پروژه خط لوله نفتی «کیستون ایکس ال» را برای روسیه هدیه و نعمت توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه ویدومستی، «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای امضای مجموعه‌ای از اسناد در اولین روز کاری خود آماده می شود و لغو پروژه خط لوله نفتی «کیستون ایکس ال» که میادین نفتی کانادا را به آمریکا متصل می‌کند، از جمله این اسناد است. 

در همین رابطه «آندری کورنف»، رئیس مرکز امنیت انرژی انستیتوی آمریکا و کانادا وابسته به آکادمی علوم روسیه گفت که این تصمیم برای روسیه یک نعمت محسوب می‌شود، زیرا آمریکا طی چند سال آینده با کمبود نفت و گاز روبرو خواهد شد که این امر به نفع شرکت‌های نفتی روس خواهد بود.

به گفته این کارشناس روس، آمریکا نمی‌تواند به سرعت برنامه‌های خود را برای توسعه بخش انرژی بدون کربن اجرا کند و این بدان مفهوم است که واشنگتن به مقادیر اضافی نفت و گاز نیاز خواهد داشت و ممکن است این مقدار را شرکت‌های نفتی روسیه خریداری کند.

این ممنوعیت و لغو پروژه کیستون ایکس ال ادامه سیاست «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکاست که بایدن به عنوان معاون رئیس‌جمهور در آن فعالیت می‌کرد. اوباما در سال ۲۰۱۵ با استدلال کارشناسان محیط‌زیست موافقت و پروژه را متوقف کرد، اما «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری فعلی بلافاصله در چهارمین روز ریاستش وعده تکمیل ساخت خط لوله را داد. 

این پروژه در سال ۲۰۱۸ به دلیل درگیری با ونزوئلا اهمیت بیشتری پیدا کرد. از آنجا که آمریکا خرید نفت از ونزوئلا را متوقف کرد، این امر منجر به بروز مشکلاتی در پالایشگاه‌های نفتی آمریکا شد که از نظر فنی به روغن سنگین نیاز دارند. این نیاز می‌توانست از سوی کانادا رفع شود. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز