خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

واکنش دیرهنگام سخنگوی کاخ سفید به آشوب‌های واشنگتن/ برکنار شدن سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا/ ورود یک کشتی ایرانی به بندر «لا گویرا» در ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۵۶۱

واکنش دیرهنگام سخنگوی کاخ سفید به آشوب‌های واشنگتن، برکنار شدن سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا و ورود یک کشتی ایرانی به بندر «لا گویرا» در ونزوئلا از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا خواستار برکناری هر چه سریع‌تر رئیس‌جمهوری این کشور در پی آشوب‌های روز چهارشنبه در ساختمان کنگره شد.

- سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا در پی درخواست از رئیس‌جمهوری این کشور برای محکوم کردن حمله هواداران خود به ساختمان کنگره، برکنار شد.

- وزیر حمل و نقل آمریکا در اعتراض به آشوب‌های روز چهارشنبه در ساختمان کنگره، از سمت خود استعفا داد.

- رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با محکوم کردن حمله به ساختمان کنگره، روز چهارشنبه را یکی از سیاه‌ترین روزها در تاریخ این کشور خواند.

- دو منبع آگاه از احتمال معرفی شهردار بوستون به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری منتخب این کشور برای تصدی سمت وزارت کار خبر دادند.

- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که رئیس‌جمهوری این کشور باید در پی حوادث روز گذشته در ساختمان کنگره، هرچه سریع‌تر برکنار شود.

- سفیر آمریکا و رئیس سابق کارکنان کاخ سفید در اعتراض به حوادث روز چهارشنبه در ساختمان کنگره آمریکا استعفا داد.

- یک مامور پلیس که در جریان حمله روز چهارشنبه هواداران رئیس‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره مجروح شده بود، در اثر شدت جراحات، جان خود را از دست داد.

- دو منبع آگاه اعلام کردند که کاخ سفید کارمند وزارت خارجه آمریکا که در رابطه با مسائل ایران فعالیت می‌کرد را در پی انتقاد وی از رئیس‌جمهوری آمریکا اخراج کرد.

- یک منبع نزدیک به معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از تصمیم وی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در تاریخ ۲۰ ژانویه خبر داد.

- داده‌های شرکت «ریفینیتو ایکون» نشان می‌دهد که یک کشتی ایران روز پنجشنبه وارد بندر «لا گویرا» در ونزوئلا شده است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا پس از گذشت بیش از دو ماه از انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر، بالاخره شکست در انتخابات را پذیرفت.

- وزیر آموزش آمریکا نیز در ادامه موج استعفاها در کابینه این کشور، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

- یک منبع آگاه اعلام کرد که به‌رغم افزایش درخواست‌ها از معاون رئیس‌جمهوری آمریکا برای استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی به منظور برکناری رئیس‌جمهوری این کشور، موافقت وی با این امر کاملا نامحتمل است.

- دو منبع آگاه اعلام کردند که رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا تصمیم دارد فرماندار کنونی ایالت رود آیلند را به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای تصدی وزارت بازرگانی معرفی کند.

-  دو منبع آگاه از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای صدور فرمان عفو خود در آستانه ترک کاخ سفید خبر داده‌اند.

- سخنگوی کاخ سفید در واکنشی دیرهنگام به آشوب‌های واشنگتن، آن را متضاد منش آمریکایی و شایسته تقبیح، توصیف کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز