خبرگزاری کار ایران

پرتغال رئیس دور جدید اتحادیه اروپا شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۶۰۴

کشور پرتغال ریاست دور جدید اتحادیه اروپا را که با چالش‌های بسیاری به ویژه در زمینه بحران بهداشتی مواجه خواهد بود، به عهده گرفت

. به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه اکسپرسو، کشور پرتغال پس از آلمان ریاست دور جدید اتحادیه اروپا را که با چالش‌های فراوانی به ویژه در زمینه بحران بهداشتی مواجه است، بر عهده گرفت. 

دوره ریاست آلمان با موفقیت در دو پرونده که بر پروژه‌های ریاست پرتغال سایه انداخته بودند، به پایان رسید.

«آنتونیو کوستا»، نخست‌وزیر پرتغال اعلام کرد: «اکنون زمان آن رسیده که حرف‌ها را عملی کنیم و همه امکانات را از طریق برنامه واکسیناسیون اروپا و برنامه‌های بهبود ملی به کار گیریم.»

پس از موفقیت نشست اخیر اروپا به ریاست آلمان برای اقناع لهستان و مجارستان برای عقب‌نشینی از اعتراضات خود در مورد طرح بهبود اقتصادی، پرتغال در یک گام بی‌سابقه برنامه بزرگ ۷۵۰ میلیارد یورویی را که با وام مشترک تامین می‌شود ، اجرا خواهد کرد.

اجرای این طرح اولین اولویت پرتغال در سه ماهه اول خواهد بود‌، اما این مسئله قبل از هر چیز مستلزم تصویب برنامه‌های مختلف بهبود ملی است که طبق اظهارات لیسبون در جهت بهبود اقتصادی و اجتماعی ناشی از تغییرات آب و هوایی و دیجیتالی در نظر گرفته شود.

پرتغال به منظور اطمینان از اینکه این تحول دوگانه فرصتی برای همه بوده، امیدوار است که اجلاس اجتماعی را در  روزهای هفتم و هشتم مه در شهر«پورتو» برگزار کند.

پرتغال همچنین باید توافقنامه تجارت آزاد را که بین اتحادیه اروپا و انگلیس امضا شده است برای تنظیم روابط تجاری پس از برگزیت اجرا کند.

پرتغال همچنین مسئولیت پرونده چالش‌زای دیگری به نام منشور جدید مهاجرت را پیش رو دارد که توسط کمیسیون اروپا در ماه سپتامبر ارائه شده و تقسیم شدیدی بین کشورهای مرزی آسیب‌پذیرتر از هجوم پناهجویان‌، از جمله ایتالیا‌، یونان‌، اسپانیا و قبرس و کشورهایی که از پذیرش مهاجران خودداری می‌کنند‌، از جمله لهستان و مجارستان را به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز