خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

لغو وتوی رئیس‌جمهوری آمریکا درباره لایحه بودجه دفاعی از سوی مجلس نمایندگان/ امضای توافق تجاری میان ترکیه و بریتانیا/ جریمه بانک تجارت ملی عربستان به دلیل نقض تحریم‌های ایالات متحده

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۹۲۲

لغو وتوی رئیس‌جمهوری آمریکا درباره لایحه بودجه دفاعی از سوی مجلس نمایندگان، امضای توافق تجاری میان ترکیه و بریتانیا و جریمه بانک تجارت ملی عربستان به دلیل نقض تحریم‌های ایالات متحده از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری ترکیه از امضای توافق تجارت آزاد با بریتانیا خبر داد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری بار دیگر مدعی تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور شد.

- معاون وزیر خارجه روسیه با تأکید بر این‌که گام‌های تدریجی و پیشنهادی این کشور اصولی مهم در جزئیات برجام هستند، ایده «برجام پلاس» را اشتباه و نامناسب دانست.

- مجلس نمایندگان آمریکا وتوی رئیس‌جمهوری این کشور درباره لایحه بودجه دفاعی را لغو کرد.

- سناتور ایالت ورمانت همراهی خود با لغو وتوی رئیس‌جمهوری این کشور علیه لایحه بودجه دفاعی را مشروط کرد.

- رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت که سازمان‌های مرتبط اصلی با امنیت ملی در آمریکا در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی این کشور ضربه بزرگی خورده‌اند.

- وزارت خزانه‌داری آمریکا بانک تجارت ملی عربستان (ان‌سی‌بی) را به علت نقض تحریم‌های واشنگتن علیه سوریه و سودان، ۶۵۳ هزار و ۳۴۷ دلار جریمه کرد.

- سناتور دموکرات آمریکایی از سکوت قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در برابر نقض حقوق بشر در عربستان انتقاد کرده و معیارهای دوگانه آنها را «مضحک» خواند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز