خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اعمال تحریم بر ترکیه از سوی آمریکا/ تایید پیروزی نامزد حزب دموکرات از سوی «مجمع گزینندگان»/ حمله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۵۷۵

اعمال تحریم بر ترکیه از سوی آمریکا، تایید پیروزی نامزد حزب دموکرات از سوی «مجمع گزینندگان» و حمله توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، مقام‌های آذربایجان شامگاه دوشنبه از آغاز فرآیند تبادل زندانیان با طرف ارمنستانی خبر دادند.

- وزرای خارجه آمریکا و عربستان طی گفت‌وگویی درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و مواضع مشترک در قبال ایران رایزنی کردند.

- وزیر خارجه آمریکا از اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ خبر داد.

- خبرگزاری رویترز گزارش داد که تیمی از هکرهای پیچیده که «برای دولت روسیه کار می‌کنند»، به ارتباطات داخلی وزارت امنیت داخلی آمریکا دسترسی پیدا کردند.

- «مجمع گزینندگان» آمریکا موسوم به کالج الکترال، پیروزی کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور را تأیید کرد.

- توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌ای در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد که وزیر دادگستری این کشور در ماه جاری میلادی سمت خود را ترک می‌کند.

- منابع خبری از وقوع زمین‌لرزه در شهر «ارجیش» در استان «وان» ترکیه خبر دادند.

- رئیس‌جمهور آذربایجان تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم علیه ترکیه به‌دلیل خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ از روسیه را «غیرقابل قبول»، «ناعادلانه» و «نشانه‌ای از نقض قوانین» عنوان کرد.

- وزیر خارجه ترکیه، تحریم‌های آمریکا علیه این کشور را «اشتباهی بزرگ» خواند و تصریح کرد که آنکارا با رویکردی تلافی‌جویانه به آن پاسخ می‌دهد.

- رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در پی تأیید پیروزی وی توسط مجمع گزینندگان، گفت که به‌رغم تهدیدهای بی‌سابقه رئیس‌جمهوری فعلی، منصفانه و آزاد بودن این انتخابات تأیید شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز