خبرگزاری کار ایران

ریابکوف:

دو سند غیر‌رسمی درباره کنترل تسلیحاتی به آمریکا ارائه داده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۳۹۷

معاون وزیر خارجه روسیه از تحویل دو سند غیر رسمی درباره کنترل تسلیحات خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه امروز -سه‌شنبه- تصریح کرد که مسکو دو سند غیر رسمی درباره کنترل تسلیحاتی را برای تامل و فکر کردن به واشنگتن تحویل داده است.

وی گفت که این دو سند به عنوان گزینه‌هایی برای توافق‌های جدید در زمینه کنترل تسلیحاتی نیستند.

ریابکوف افزود: «مسکو گزینه‌هایی را برای توافق‌نامه در چارچوب کنترل تسلیحات به واشنگتن تحویل داده است. از مدتی قبل ما دو سند غیررسمی را به عنوان ماده قابل‌تامل به آمریکا تحویل دادیم.»

وی افزود: «سند نخست نسبتا بزرگ است و به اصطلاح چارچوبی برای کنترل تسلیحات در آینده است. در این سند نکاتی را در دستور کار فعلی آورده‌ایم که باید در آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرند تا شانس رسیدن به توافق را افزایش دهیم.»

ریابکوف گفت: «سند دوم از نظر محتوا کوتاه‌تر و بیش‌تر سیاسی است‌، زیرا صرف تعیین دستورالعمل‌ها نبوده بلکه فرمولی برای یک توافق مشخص است. این سند مربوط به تمدید پیمان کنونی استارت است.»

وی ادامه داد: «ما در یکی از دو سند به آمریکا پیشنهاد دادیم که بدون پیش‌شرط پیمان استارت را تمیدید کنیم و در سند دوم دیدگاه خود را درباره نحوه و مسیر  پیشبرد موضوع ارائه کردیم.»

ریابکوف تاکید کرد که دیپلمات‌های روس هیچ گزینه‌ای برای توافق‌نامه‌ها ارائه نکرده‌اند، چگونه می‌توان گزینه ارائه داد در حالی که درباره ساختار و نقطه حرکت توافقی حاصل نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز