خبرگزاری کار ایران

ابراز نارضایتی مقام‌های آنکارا از مواضع اخیر دولت وفاق لیبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۷۴۹

منابع آگاه ترکیه از نارضایتی و نگرانی روزافزون مقام‌های این کشور نسبت به اظهارات و دیدارهای اخیر مقامات بلندپایه دولت وفاق از فرانسه و مصر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، منابع ترکیه اعلام کردند که در محافل سیاسی این کشور نگرانی روزافزونی نسبت به اظهارات و دیدار‌های اخیر مقامات بلند‌پایه دولت وفاق لیبی از کشورهای فرانسه و مصر وجود دارد.

این منابع اعلام کردند که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه نارضایتی خود را از تحولات اخیر به مقامات دولت وفاق اعلام کرده است.

تلویزیون ترکیه نیز اعلام کرد که آنکارا از سفرهای اخیر «‌فتحی پاشا آغا»، وزیر کشور دولت وفاق به پاریس و قاهره و دیدار با مقامات بلند‌پایه دو کشور و امضای توافق‌نامه امنیتی با شرکت فرانسوی ناراضی است و اظهارات و مواضع اخیر «خالد المشری»، رئیس شورای عالی دولت لیبی نیز نارضایتی ترکیه را به همراه داشته است.

در این گزارش امده است که اطلاعات ویژه‌ای از مقامات ترک به دست آمده است که نشان می‌دهد اردوغان ۱۰ روز پیش با مقامات بلند‌پایه دولت وفاق از جمله پاشا آغا، المشری و «صلاح الدین النمروش»، وزیر دفاع به نیابت از «فائز الراج»، رئیس دولت وفاق دیدار کرده است.

اردوغان در این دیدارها نارضایتی خود را نسبت به اقدامات اخیر پاش آغا و المشری اعلام کرده است.

وی همچنین بر تلاش مصر و فرانسه برای دور کردن ترکیه از پرونده لیبی از طریق برنامه «عقیله صالح»، رئیس پارلمان طبرق با هزینه «خلیفه حفتر» تاکید کرد.  

در عین حال یک منبع ترک تاکید کرد که بخش اعظم نیروهای دولت وفاق از دیدگاه اردغان درباره بحران لیبی حمایت می‌کنند و این موضوع می‌تواند تحولات میدانی لیبی را تغییر دهد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز