خبرگزاری کار ایران

استراتژی ناتو در اقغانستان و عراق روی میز نشست پیمان در ماه دسامبر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۱۸۶

دبیر کل ناتو اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عضو روزهای اول و دوم دسامبر استراتژی پیمان برای سال‌های آینده و عملیات در افغانستان و عراق را بررسی خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ریا نووستی، «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عضو روزهای اول و دوم دسامبر استراتژی پیمان برای سال‌های آینده و عملیات در افغانستان و عراق را بررسی خواهند کرد.

استولتنبرگ اعلام کرد که نشست وزرای کشورهای ناتو که به صورت مجازی برگزار خواهد شد، استراتژی یپمان در سال ۲۰۳۰، ادامه تعامل با شرایط فعلی‌، افزایش توانایی‌های نظامی روسیه، رشد قدرت چین و همچنین ماموریت ناتو در افغانستان را بررسی خواهد کرد.

وی توضیح داد که آینده عملیات در افغانستان در سایه کاهش شمار نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۲۱ از مهم‌ترین موضوعات این نشست خواهد بود و ناتو و آمریکا باید تصمیم‌گیری کنند که آیا ماموریت ناتو در این صورت پایان خواهد یافت یا اینکه تا زمان ثبات وضعیت در افغانستان ادامه خواهد داشت.

دبیر کل ناتو درباره وضعیت عراق نیز گفت که پیمان به دنبال افزایش حضور خود در این کشور و گسترش تیم‌های آموزش‌دهنده به نیروهای امنیتی عراق است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز