خبرگزاری کار ایران

سخنگوی حزب عدالت و توسعه:

چانه‌زنی با آمریکا در زمینه خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ غیرقابل‌قبول است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۲۶۳

سخنگوی حزب عدالت و توسعه گفت که آنکارا باور دارد چانه‌زنی با آمریکا در زمینه خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ غیرقابل‌قبول است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «عمر چلیک»، سخنگوی حزب عدالت و توسعه امروز -‌دوشنبه- گفت که آنکارا باور دارد چانه‌زنی با آمریکا در زمینه خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ غیرقابل‌قبول است. 

وی گفت که ترکیه برای حراست از امنیت ملی خود این سامانه را خریداری کرده است. 

چلیک در پیامی توئیتری گفت: «ما سامانه اس-۴۰۰ را برای حمایت از امنیت ترکیه خریداری کردیم. امنیت کشور و حراست از سرزمین مادری‌مان موضوعی نیست که بتوان بر سر آن چانه‌زنی کرد. چانه‌زنی و مذاکره در این زمینه غیرقابل‌قبول است.»

این در حالی است که ماه گذشته میلادی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه از سیاست واشنگتن در قبال سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ انتقاد کرد. وی همچنین گفت که آمریکا هر تحریمی بخواهد می‌تواند در زمینه این سامانه موشکی اعمال کند، اما آنکارا بنا ندارد استفاده از آن را کنار بگذارد. 

آمریکا و دیگر اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بارها خریداری اس-۴۰۰ از سوی ترکیه را محکوم کرده‌اند و واشنگتن هشدار داده که آزمایش این سامانه از سوی آنکارا می‌تواند عواقبی جدی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز