خبرگزاری کار ایران

مراحل واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک بصورت گام به گام

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۶۴۷

در این مقاله که توسط گروه بازرگانی اورانوس تهیه شده است، قصد داریم بصورت کامل به معرفی و توضیح مراحل واردات کالا و همچنین مراحل ترخیص کالااز گمرک بصورت گام به گام بپردازیم.

ضرورت شناخت مراحل واردات کالا

یکی از اقدامات مهم در زمینه انجام تجارت های بین المللی آن است که تجار و بازرگانان با مراحل واردات کالا به صورت کاملا اصولی آشنا شده و دانش خود را در این زمینه ارتقاء دهند.

کتاب ها، مقالات، نشریه ها و مجلات زیادی در ارتباط با قوانین و اصول فعالیت های بازرگانی و بین المللی نوشته شده اند، حتی دوره های آموزشی بسیاری نیز در این خصوص وجود دارند که افراد می توانند بدین وسیله دانش و اطلاعات خود را ارتقاء داده و با مسائل روز و قوانین تدوین شده در این خصوص آشنا شوند.

شناخت اصول و مراحل فعالیت های بازرگانی از جمله فعالیت های بین المللی همچون مراحل واردات کالا به تجار کمک می کند تا با شناخت دقیق قوانین و اصول مهم این کار بهتر و تخصصی تر با چالش های کار مواجه شده و با دانش کافی در ارتباط با چگونگی انجام فعالیت های تجاری خود تصمیم گیری نمایند.

همچنین به شما کمک می کند تا با قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا، اصول و چارچوب حقوقی قراردادهای بین المللی بازرگانی، امور گمرکی، نحوه ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک، تعرفه های گمرکی، مالیات ها و هزینه های واردات کالا و سایر قوانین و قواعد واردات کالا به کشور آشنا شده و بدین وسیله راحت تر با چالش های کار برخورد نموده و تصمیمات درست تری در موقعیت های مختلف تجارت خود داشته باشید.

مراحل واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک بصورت گام به گام

یک راهکار اساسی در شناخت مراحل واردات کالا

انجام مراحل واردات کالا، تشریفات گمرکی این کار، رعایت قوانین داخلی و خارجی تعریف شده در این زمینه، نحوه حمل و نقل کالاها از کشور مبدا تا کشور مقصد و در نهایت مراحل ترخیص کالا از گمرک، تماما فعالیت هایی است که ظرافت ها و حساسیت های خاص خود را دارد و لازم است واردکننده کالا با تمامی این اصول و قوانین آشنا باشد تا بتواند در هر موقعیتی بهترین تصمیم را گرفته و اقدامات لازم را انجام دهد.

کسب مهارت و تجربه عملی در این زمینه می تواند شما در رده اول تجار و بازرگانان داخلی کشور قرار داده و تجارت شما را پیش از بیش جلو برد. برخورداری از مهارت و تجربه کافی در این زمینه به شما کمک می کند تا با دید واقع بینانه تری در برابر چالش های کوچک و بزرگ کار تصمیم گیری نموده و جسورانه تر در برابر مشکلات و پیچیدگی های کار قدم بردارید.

شاید بهتر باشد به یک شرکت بازرگانی مراجعه نموده و از ترخیص کاران و کارشناسان متخصص این شرکت ها در انجام امور بازرگانی تجارت خود کمک بگیرید. شرکت های بازرگانی خدمات مختلفی را در زمینه انجام مراحل واردات کالا به مراجعین خود ارائه می دهند که از جمله این خدمات همراهی گام به گام شما در تمامی مراحل واردات کالا می باشد.

مراحل واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک بصورت گام به گام

معرفی مراحل واردات کالا و ترخیص کالا از گمرک

شناخت مراحل واردات کالا به صورت تخصصی و حرفه ای قطعا کار دشواری است و همانطور که اشاره شد بهتر است این کار را به متخصصین با تجربه آن سپرد تا در مواقع حساس بهترین تصمیمات و اقدامات را به انجام رساند؛ اما در حالت کلی چند اصل مهم و اساسی وجود دارد که لازم است تجار و بازرگانان پیش از آغاز رویاهای تجارت های بین المللی خود با آن ها آشنا باشند و در واقع گسترش این اصول مهم همان قواعد خاص مراحل واردات کالا می باشد که باید کمی دقیق تر آن ها را مطالعه نمود.

بنابراین به طور کلی چند اصل مهم و اساسی در زمینه مراحل واردات کالا وجود دارد که لازم است تجار پیش از آغاز فعالیت های بازرگانی خود با آن ها آشنا باشند تا بتوانند بهتر درباره نحوه فعالیت های تجاری خود تصمیم گرفته و اقدامات ابتدایی کار خود را انجام دهند. به این ترتیب به عنوان حسن ختام این مقاله به معرفی مراحل واردات کالا و مراحل ترخیص کالا از گمرک به صورت کلی و مختصر می پردازیم.

  • شناخت کالای هدف:

پیش از هر اقدامی شما به عنوان یک بازرگانان یا واردکننده کالا باید از نیازهای جامعه اطلاع کامل داشته باشید و براساس نیاز جامعه در ارتباط با نوع کالای وارداتی تجارت خود تصمیم گیری نمایید. منظور از کالای مورد نیاز جامعه در واقع کالایی است که تولید آن در کشور با کمبود مواجه بوده و در صورت واردات بتواند شما را به سود بالایی برساند. به این ترتیب شناخت کالای هدف به شما کمک می کند تا در ابتدای کار سودنهایی خود را محاسبه نموده و ضرر و منفعت تجارت خود را بررسی نمایید تا مطابق با آن درست ترین انتخاب را داشته باشید.

  • شناخت تولیدکننده:

پس از انتخاب کالای هدف لازم است که تولیدکنندگان کالای خود را در کشورهای مختلف بیابید و درباره آن ها اطلاعات جمع آوری کنید. اعتبار تولیدکنندگان در بازارهای جهانی، کیفیت کالاهای تولیدی، قیمت کالاها، نحوه واردات و صادرات کشورهای مبدا و ...، موضوعاتی است که حتما باید بدان آن ها توجه نمایید تا در زمان خرید، به وسیله کلاهبرداران متقلب فریب نخورید.

  • بررسی فیزیک و کیفیت کالا:

پیش از آنکه محصول و کالای هدف خود را در حجم انبوه سفارش دهید، حتما یکبار تعداد کمی از کالا را به صورت نمونه ای از تولیدکننده خریداری نموده و شخصا از آن استفاده کنید، سپس با بررسی کیفیت کالا به صورت تجربی در ارتباط با کیفیت و انتخاب آن به عنوان کالای وارداتی تجارت خود تصمیم گیری های نهایی را انجام دهید.

  • تماس با تامین کننده:

پس از بررسی کیفیت کالا و انجام تصمیم گیری های نهایی درخصوص خرید کالا از فروشندگان و تولیدکنندگان آن در کشورهای مختلف، اکنون لازم است که اطلاعات تولیدکننده موردنظرتان را بررسی نموده و با او تماس بگیرید، سپس با گرفتین رسید پروفرما آخرین اقدامات مربوط به مراحل واردات کالا خود را به انجام برسانید.

  • گمرک و تشریفات گمرکی:

یکی از مهم ترین مراحل واردات کالا، ورود کالا به گمرک می باشد. در این مرحله لازم است که اقدامات مهمی انجام دهید. تکمیل فرم ها و اظهارنامه های مالیاتی، اخذ مجوزها، تکمیل اسناد مربوط به ترخیص کالا، پرداخت های مالیاتی و گمرکی و ... از جمله مسائلی که باید به طور دقیق با آن ها آشنا باشید تا بتوانید تشریفات مربوط به امور گمرکی کالاهای وارداتی را به درستی انجام داده و در کمترین زمان کالاهای خود را از گمرکات کشور ترخیص نمایید.

  • کارت بازرگانی:

دریافت کارت بازرگانی و ثبت سفارش واردات کالا از جمله نکات مهم در شناخت اصول اولیه مراحل واردات کالا می باشند. شما به عنوان یک بازرگان باید پیش از هر اقدامی حوزه تجاری خود را مشخص نموده و نسبت به اخذ کارت بازرگانی خود اقدام نمایید.

  • انجام پرداخت های بین المللی و محاسبه هزینه ها:

برای آنکه بتوانید سود و زیان تجارت خود را بهتر محاسبه کنید، لازم است که در همان ابتدا هزینه های مربوط به خرید کالا، مالیات، حمل و نقل، بیمه، تشریفات گمرکی و ... را بررسی نموده و پرداخت های خود را در اسرع وقت انجام دهید. برای پرداخت های بین المللی می توانید از بانکداری های بین الملل کمک گرفته و یا از متخصصین مشاور در این زمینه مشورت بگیرید. دریافت رسیدها و فاکتورها از جمله نکات مهم در این مرحله از مراحل واردات کالا محسوب می شوند.

  • دریافت مجوزها و تکمیل اسناد:

در زمان ترخیص کالا از گمرک شما به اسناد و مدارکی نیاز دارید که نشان دهد تجارت شما زیر نظر مراجع قانون انجام شده و کالاهای خریداری شده دارای مجوزهای رسمی سازمان های کشور می باشند. به این ترتیب پیش از آغاز مراحل واردات کالا لازم است که با سازمان ها و مراجع قانونی کشور مراجعه نموده و نسبت به دریافت مجوزهای لازم و تکمیل اسناد و مدارک مورد نیاز این کار اقدام نمایید.

  • ترخیص کالا از گمرکات کشور:

کالای وارداتی شما پس از ورود به کشور توسط یکی از گمرکات کشور دریافت می شود و لذا لازم است شما با در دست داشتن اسناد و مدارک لازم به گمرک مورد نظر مراجعه نموده و نسبت به ترخیص کالاهای خود اقدام کنید. ترخیص کالا از گمرک فرآیند سخت و پیچیده ای است که لازم است به طور تخصصی با مراحل انجام این کار آشنا شوید، بنابراین بهتر آن است که با استخدام یک ترخیص کار حرفه ای خود را از گرفتاری های این کار خلاص نمایید و بدین طریق سریع تر کالاهای خود را از گمرک ترخیص کنید.

  • دریافت کالا:

پس از انجام امور گمرکی، پرداخت های نهایی و ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز به گمرک جهت ترخیص کالاها، می توانید طبق روند قانونی کار کالاهای خود را از گمرک دریافت نموده و امور مربوط به بازار و فروش کالاهای خریداری شده خود را آغاز نمایید.

بازرگانی اورانوس از جمله گروه های با سابقه در کشور می باشد که با برخورداری از تیم ترخیص کاران حرفه ای و مشاورین متخصص حوزه های بازرگانی، می تواند در  در تمامی مراحل واردات و ترخیص کالاها همراه شما باشد. شما می توانید به وبسایت اینترنتی شرکت بازرگانی اورانوس به نشانی https://bazarganioranos.com  مراجعه کرده و با خدمات تیم حرفه ای  بازرگانی اورانوس آشنا شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز