خبرگزاری کار ایران

پاسخ به سوالات کرونایی که از جراح و متخصص زنان رشت پرسیده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۳۴۸

در دوران کرونا، مراجعان دکتر نفیسه مویدنیا، جراح و متخصص زنان رشت، پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند که بخش زیادی از آن‌ها مشترک هستند. بنابراین صلاح دیدیم که در اینجا به تعدادی از این سوالات، پاسخ دهیم تا ابهام‌های همشهری‌ها را تا حد زیادی برطرف کنیم.

اگر بیماری خاصی نداشته‌اید، احتمالا چکاپ‌های دوره‌ای خود را عقب انداخته‌اید تا موج خروشان مبتلایان کرونا فروکش کند و در وضعیت نسبی بهتری بتوانید به متخصص زنان رشت مراجعه کنید یا اینکه روش‌های جایگزین مثل ویزیت غیرحضوری را انتخاب کرده‌اید. در هر صورت، تصور می‌کنیم سوالاتی مشترک با بیماران  دکتر نفیسه مویدنیا که او را به عنوان بهترین جراح و متخصص زنان رشت می‌شناسند، دارید. پس این مقاله را تا پایان دنبال کنید تا غبار نگرانی از ذهن شما زدوده شود.

سوالات پرتکرار از متخصص و جراح زنان رشت

بی‌معطلی به سراغ پرسش‌های پرتکراری می‌رویم که دکتر نفیسه مویدنیا، متخصص زنان و زایمان رشت، در دوران همه‌گیری ویروس کرونا بارها به آن‌ها پاسخ داده است. یادآور شویم که پاسخ این سوالات با بررسی آخرین اطلاعات و تحقیقاتِ سازمان معتبر acog (کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان) تدوین شده‌اند.

آیا برای بارداری باید صبر کنید تا کرونا ریشه‌کن شود؟

تصمیم به بارداری یک انتخاب شخصی است؛ ولی در زمان پاندمی کرونا ریسک‌هایی وجود دارد که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. در این زمینه باید با بهترین متخصص زنان رشت مشورت کنید تا خطرات بالقوه به شما گوشزد شود. دکتر نفیسه مویدنیا، متخصص و جراح زنان رشت، براساس جدیدترین تحقیقات درباره‌ی احتمال درگیری با کرونا در دوران بارداری، با شما صحبت می‌کند و آگاهی‌های لازم را در اختیار شما می‌گذارد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که زنان بارداری که شرایط خاصی مثل دیابت دوران بارداری و چاقی دارند، احتمال اینکه به نوع شدید ویروس کووید 19 مبتلا شوند، بیشتر است؛ ولی برای زنان با شرایط عادی، چنین چیزی هنوز اثبات نشده است. اگرچه گزارش‌هایی وجود داشته که شاید ویروس کرونا در دوران بارداری یا هنگام زایمان، از مادر به نوزاد منتقل شود، ولی این مورد بسیار نادر بوده است. با توجه به این خطرات، دکتر نفیسه مویدنیا پیشینه‌ی سلامت شما را بررسی می‌کند و اگر تصمیم به بارداری گرفتید، موارد ایمنی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را با شما در میان می‌گذارد.  

پاسخ به سوالات کرونایی که از جراح و متخصص زنان رشت پرسیده می‌شود

بد نیست اشاره کنیم آمار نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، نرخ باروری در کل کشور کاهش پیدا کرده است؛ ولی این کاهش در استان گیلان بسیار بیشتر بوده به طوری که این استان، کمترین نرخ باروری را داشته است. طبق گزارش الهام فتحی، رئیس گروه آمارهای جمعیت و سلامت مرکز آمار ایران، استان گیلان در سال 1398 با نرخ باروری 1.1 فرزند، کمترین میزان باروری را در کل کشور داشته است. با توجه به اینکه در سال 99 هم کرونا، تمایل به باروری را تحت تأثیر قرار داده، هنگام تصمیم‌گیری برای بارداری بهتر است نیم‌نگاهی هم به هشدار نهفته در این آمار داشته باشید. بدون شک مشورت با متخصص و جراح زنان رشت بهترین راهنما در این تصمیم است.

چگونه با استرس و افسردگی دوران کرونا مقابله کنید؟

ممکن است برخی از زنان به دلیل شیوع کرونا احساس ترس یا استرس و اضطراب داشته باشند. ارتباط مجازی با دوستان و خانواده می‌تواند آرامش را به شما برگرداند. اگر علائم زیر را داشتید، می‌توانید با دکتر نفیسه مویدنیا، متخصص و جراح زنان رشت، با خیال راحت به صورت غیرحضوری مشورت کنید تا از درمان‌ها و راهکارهای ممکن باخبر شوید و بتوانید سلامت روان خود را به طور کامل به دست آورید:

  • احساس غم و اندوه، ناامیدی، مفید نبودن یا درماندگی
  • نگرانی یا ترسی که باعث می‌شود ضربان قلب شما تند شود
  • این احساس را داشته باشید که زندگی، ارزشی ندارد
  • افکار ناخواسته و دلهره‌آور که به طور مرتب در ذهن تکرار می‌شوند و نمی‌توانید از شر آن‌ها خلاص شوید

فعالیت جسمی می‌تواند به سلامت روان هم کمک کند. اگر اضطراب دارید، ورزش کردن راهکار خوبی است که بتوانید بر نفس کشیدن خود تمرکز کنید. عمل دم را 4 ثانیه انجام دهید و نفس بگیرید، 7 ثانیه نفستان را نگه دارید و عمل بازدم را به مدت 8 ثانیه ادامه دهید. این کار را روزانه سه بار پشت سر هم تکرار کنید تا جسم شما، دستگیر روحتان شود.

اگر شرایط روحی بدی دارید و در این فکر هستید که آسیبی فیزیکی به خودتان وارد کنید، به اورژانس اجتماعی با شماره تلفن 123 زنگ بزنید. خدمات اورژانس اجتماعی کاملا رایگان است.

اگر به کرونا مبتلا شدید، در چه شرایطی به متخصص و جراح زنان رشت مراجعه کنید؟

اگر درگیر ویروس کرونا شدید و در هنگام قرنطینه خانگی به ویزیت متخصص و جراح زنان رشت نیاز پیدا کردید، باید قبل از مراجعه، به جراح زنان و زایمان رشت زنگ بزنید تا در صورت امکان نوبت شما به تأخیر بیفتد و از انتشار ویروس جلوگیری شود. اگر مشکل شما اورژانسی باشد و حتما باید جراح متخصص زنان رشت را ببینید، شاید دکتر نفیسه مویدنیا بتواند آخرین نوبت روز را به شما اختصاص دهد یا در محلی با شما دیدار کند که به دور از دیگر بیماران باشد. اگر تصمیم بر این شد که به ملاقات متخصص و جراح زنان رشت بروید، حتما از ماسک سه‌لایه استفاده کنید.

چگونه سلامت بدنی خود را حفظ کنید؟

مراجعان دکتر نفیسه مویدنیا، جراح و متخصص زنان رشت، همواره درباره‌ی حفظ ایمنی بدن سوال می‌کنند. برای حفظ سلامت جسمی خود، همواره به این توصیه‌ها جامه‌ی عمل بپوشانید:

  • وعده‌های غذایی سالم بخورید
  • مرتب ورزش کنید (در خانه ورزش کنید یا هنگام ورزش در نزدیکی دیگران نباشید)
  • به قدر کافی بخوابید
  • از مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی دوری کنید

دلیل استقبال از دکتر نفیسه مویدنیا در دوران کرونا

پاسخ به سوالات کرونایی که از جراح و متخصص زنان رشت پرسیده می‌شود

داستان کتاب «درد نهفته» نوشته‌ی اندرو میلر، درباره‌ی پزشک حاذقی است که درد جسمانی را حس نمی‌کند و به همین دلیل، نمی‌تواند با بیمارانش همدردی کند و شرایط آن‌ها را درک کند؛ اما دکتر نفیسه مویدنیا از جمله پزشکانی است که در بین مراجعانش، به همدلی و درک وضعیت بیمارش شهره است و رنج مریض را رنج خود می‌داند. در زمان کرونا هم که بیش از پیش به این همراهی پزشک با بیمار نیاز است، نام دکتر مویدنیا بیشتر در کنار لقب «بهترین متخصص زنان و زایمان رشت» به گوش می‌خورد.

همچنین وجود هر دو گزینه‌ی ویزیت حضوری و غیرحضوری برای بیماران دکتر نفیسه مویدنیا، به زنان رشت حق انتخاب داده و نگرانی آن‌ها را به حداقل رسانده است. شاید این هم یکی از دلایلی باشد که در دوران شیوع کرونا، بیش از گذشته بین مردم رشت شنیده می‌شود که دکتر نفیسه مویدنیا بهترین دکتر زنان رشت است. بهتر است به سایت drmoaiiednia.com بروید و دلایل شهرت این متخصص و جراح زنان رشت را در آنجا پیدا کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز