خبرگزاری کار ایران

۱۰ نکته طلایی برای طراحی بهتر بسته بندی اسباب بازی

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۳۳۹

در صنعت اسباب بازی، برندهای معتبری وجود دارند که برای خود جایگاه ویژه‌ای در این صنعت به دست آورده‌اند. لِگو، یکی از موفق‌ترین برندهای اسباب بازی، سال‌ها است که سازه‌های ساختنی تولید و عرضه می‌کند. لگو از زمان تأسیس تا امروز بیش از 480 میلیون قطعه فروخته است. فیشر پرایس هم یکی دیگر از مارک‌های محبوب اسباب بازی است.

هرکدام از این برندها با توجه به نوع محصولات و پرسونای مخاطب خود، نوعی از بسته بندی را انتخاب می‌کنند. در طراحی این بسته بندی ها لازم است به اصول مهمی توجه داشت که ویژه نیاز صنعت اسباب بازی است. اگرچه کودکان در هر سنی به اسباب بازی علاقه دارند، تنها به سمت اسباب بازی‌هایی جذب می‌شوند که به زیبایی بسته بندی شده‌اند.

رقابت در عرصه بسته بندی اسباب بازی روز به روز سخت‌تر می‌شود. هر هفته یک اسباب بازی جدید در بازار معرفی می‌شود، اما فقط اسباب بازی با طراحی بسته بندی شگفت‌انگیز برای مدت طولانی در قفسه‌های فروشگاه می‌ماند. طراحی بسته بندی منحصر به فرد همیشه بینندگان را جذب می‌کند.

اگر به عنوان یک تولیدکننده اسباب بازی قصد دارید در واحد تولیدی خود، بخش بسته بندی هم داشته باشید یا اگر در زمینه بسته بندی محصولات فعالیت می‌کنید و می‌خواهید وارد حوزه بسته بندی اسباب بازی شوید، ابتدا باید درباره اصول بسته بندی اسباب بازی اطلاع داشته باشید.

در این مطلب، 10 نکته حیاتی برای طراحی اصولی و مناسب بسته بندی اسباب بازی را توضیح می‌دهیم.

پیشنهاد: استعلام و خرید رول شیرینگPOF - با مقاومت بالا در برابر حرارت، فشار و پارگی

منحصر به فرد باشید!

امروزه بازار اسباب بازی بسیار رقابتی است و برندهای زیادی در بازار وجود دارد که به دنبال جذب کودکان هستند. برای متمایز کردن کالای شما از دیگر کالاها، بسته بندی محصول شما باید منحصر به فرد و ابتکاری باشد. بسته بندی باید بتواند با برند هماهنگ باشد.

عناصر بسیاری مانند رنگ، گرافیک، لوگو و غیره وجود دارد که شخصیت برند را ایجاد می‌کند و به مشتریان کمک می‌کند تا با برند تجاری ارتباط برقرار کنند. بدون ایجاد شخصیت برای برندتان، محصول در کوتاه مدت ممکن است به موفقیت برسد اما برای رسیدن به موفقیت طولانی مدت در بازار نیاز به تلاش و تقلای بسیاری خواهد بود.

پیشنهاد: استعلام و خرید نایلون شیرینگ پی وی سی (PVC) - مدل شفاف، مناسب برای بسته بندی های گرمایشی

طراحی را تا حد توان ساده نگه دارید!

باید طراحی را کاملاً ساده نگه دارید تا مشتری هنگام باز کردن جعبه راحت باشد. از طرفی مشتریان در هر مرحله از خرید، به دنبال ارائه بصری هستند. بنابراین، تهیه اطلاعات با کیفیت به روشی خوب اما ساده مهم است.

به بیرون جعبه فکر کنید!

نکته ضروری بعدی این است که شما باید به شکل و شمایل بیرون جعبه فکر کنید. باید روی بسته بندی را تا حد ممکن زیبا کنید. اسباب بازی ها برای کودکان طراحی شده‌اند بنابراین بسته بندی آنها نیز باید مناسب کودکان باشد. طراحی بسته بندی برای کودکان با طراحی بسته بندی برای بزرگسالان بسیار تفاوت دارد.

در حال حاضر، طراحی‌های سه‌بعدی، مورد توجه مصرف‌کنندگان و روی بورس است. چرا که یک بسته بندی خیلی معمولی را به یک نوع بسته بندی ویژه و به‌یادماندنی تبدیل می‌کند. در نهایت احساس کلی بسته بندی برای جذب کودکان باید رنگارنگ و جذاب باشد.

همه اطلاعات را در قسمت جلوی جعبه قرار ندهید!

در خیلی از طرح‌های بسته بندی تمام اطلاعات محصول در قسمت جلوی جعبه چاپ می‌شود. این نوع طراحی، لزوما کار مناسبی نیست؛ چرا که مصرف‌کنندگان این نوع طراحی بسته بندی را دوست ندارند. باید بسته بندی را کمی مرموز نگه دارید. بسته بندی های موفق اسباب بازی مواردی هستند که همه برگ برنده‌شان را در قسمت جلویی قرار نمی‌دهند!

درباره طول عمر بسته بندی فکر کنید!

هنگامی که در حال طراحی بسته بندی اسباب بازی هستید، باید در مورد طول عمر محصول و جعبه فکر کنید. برای روشن‌تر کردن بسته‌بندی باید از برچسب‌های براق و زیبا استفاده کنید. با این حال، اندازه و سبک می‌تواند متفاوت باشد.

پیشنهاد: خرید یا استعلام قیمت پلاستیک بسته بندی - مناسب برای دستگاه های بسته بندی مختلف

۱۰ نکته طلایی برای طراحی بهتر بسته بندی اسباب بازی

پرسونای مشتری خود را در نظر بگیرید!

شما باید در مورد مشتری برند خود فکر کنید. طراحی مبتکرانه همیشه هدفمند است. اگر مشتری خود را مشخص کنید، در طراحی مبتکرانه بهتر عمل خواهید کرد. در طراحی بسته بندی اسباب بازی، باید جعبه‌هایی تهیه کنید که باز و بسته کردنش برای بچه‌ها کار راحتی باشد. جدا از این، محصول شما باید برای جمع کردن و نگهداری در خانه مناسب باشد. از موادی که برای بچه‌ها ضرر دارد، استفاده نکنید. (مانند انواع مواد شیمیایی و چسب‌های مضر).

بسته بندی قابل بازیافت تهیه کنید!

شما باید بسته بندی را قابل بازیافت کنید. امروزه مردم خیلی نگران محیط زیست هستند و عاشق وسیله‌ها و جعبه‌های قابل بازیافت هستند. برای حفظ مشتری خود و (البته حفظ محیط زیست)، باید جعبه‌های محصولتان را قابل بازیافت کنید.

به برند خود قدرت روایت بدهید‍!

لازم است یک داستان مناسب به برند خود بدهید. اگر از طرح‌های مبتنی بر کولاژ استفاده می‌کنید، گزینه خوبی خواهد بود. این کار کیفیت منحصر به فردی به بسته بندی‌های شما اضافه می‌کند.

برای طراحی بسته بندی، رنگ‌های پر رنگ انتخاب کنید!

بچه‌ها بیشتر به سمت سایه‌های پررنگ جذب می‌شوند. اگر روی جعبه‌ها از رنگ‌های پررنگ استفاده کنید، مطمئناً توجه بچه‌ها را جلب خواهد کرد. شما باید فراتر از برند خود باشید. بسته بندی را به برند خودتان محدود نکنید.

کودکان ورودی‌های حسی را متفاوت از بزرگسالان درک می‌کنند. بسته بندی اسباب بازی ها باید از رنگ‌های روشن و خالص استفاده کنند تا برای کودکان جذاب باشد. تصاویر گرافیکی موجود در بسته بندی نیز باید رنگی باشد تا توجه کودکان را به خود جلب کند و در فروش محصول تأثیر بگذارد.

 محصول خود را به نمایش بگذارید

اگر می‌خواهید اسباب بازی های خود را به صورت ایستاده به بازار عرضه کنید، باید محصول خود را به درستی به نمایش بگذارید. شما باید بر روی جعبه پنجره‌ای درست کنید که از داخل آن محصول شما برای مصرف‌کننده قابل دیدن باشد. این کار، راه مناسبی برای جلب توجه مصرف‌کنندگان است.

انواع بسته بندی ها برای اسباب بازی

جعبه های مقوایی

جعبه های مقوایی معمولاً برای بسته بندی اسباب بازی ها استفاده می‌شوند. جعبه های مقوایی سبک بوده و به راحتی قابل نگهداری هستند. جعبه های مقوایی همچنین می‌توانند برای اهداف دیگر دوباره مورد استفاده قرار بگیرند. این جعبه‌های بسته بندی با محیط زیست هم سازگارند؛ چرا که قابل بازیافت هستند.

جعبه های چوبی

جعبه های بسته بندی اسباب بازی چوبی کلاسیک و زیبا هستند. آنها با محیط زیست سازگار بوده و به خوبی از اسباب بازی ها محافظت می‌کنند. جعبه‌های بسته بندی چوبی با دوام هستند و می‌توانند دوباره برای اهداف مختلف دیگری مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال جعبه‌های بسته بندی چوبی می‌توانند به عنوان ظرف نگهداری اسباب بازی ها استفاده شوند.

بسته بندی های مقوایی و چوبی اگرچه ظاهری زیبا و به نظر عمر بالایی دارند، هنگام انبارداری با محدودیت‌هایی روبرو هستند. چنین بسته بندی هایی به راحتی با خیس بودن محیط آسیب می‌بینند. یکی از راه‌هایی که می‌توان سلامت چنین بسته بندی هایی را تضمین کرد، استفاده از شرینک پک است.

شرینک پک یک نوع بسته بندی است که در آن لایه‌ای از پلاستیک شفاف روی محصول قرار می‌گیرد. شرینک پک می‌تواند روی بسته بندی اصلی کشیده شود و به این ترتیب مانع از لب پر شدن محصول، رسیدن ذرات آب و گرد و خاک به کالا یا باز شدن جعبه هنگام جابجایی می‌شود.

شرینک پک همچنین می‌تواند به عنوان بسته بندی اصلی محصول استفاده شود که در این صورت تا حد زیادی در هزینه‌های بسته بندی صرفه‌جویی خواهد شد. از آنجایی که فیلم های پی وی سی شرینک قابلیت طراحی و چاپ هم دارد، می‌توانید طرح‌های مختلفی بر روی آن چاپ کنید.

بسته بندی شفاف

بسته بندی شفاف در حال تبدیل شدن به یک روند محبوب در بسته بندی اسباب بازی ها است. چنین بسته بندی هایی به نمایش هوشمندانه اسباب بازی‌ها به مشتریان کمک بسیاری می‌کند.

 

۱۰ نکته طلایی برای طراحی بهتر بسته بندی اسباب بازی

سخن پایانی

ده نکته‌ای که در این یادداشت گفتیم می‌تواند تأثیر به‌سزایی در طراحی بسته بندی محصولات شما داشته باشد. یادتان باشد کودکان در ابتدا جذب بسته بندی جذاب محصول می‌شوند. همچنین پدر و مادر که در واقع خریدار محصول شما هستند، برای خرید محصول نیاز دارند تا حس خوبی به محصول داشته باشند. در غیر این صورت همیشه این شانس را امتحان می‌کنند که فرزندشان را به سمت خرید اسباب‌بازی دیگری هدایت کنند. این حس خوب معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که بسته بندی شما ده نکته طلایی را رعایت کرده باشد:

  1. از کالاهای مشابه متمایز باشد!
  2. ساده باشد!
  3. در عین سادگی، ظاهر زیبایی داشته باشد!
  4. تمام اطلاعات در یک بخش از جعبه جمع نشده باشد!
  5. بسته‌بندیِ کالا مقاوم باشد!
  6. متناسب با پرسونای خریدار باشد!
  7. قابلیت بازیافت داشته باشد!
  8. بسته‌بندی، داستان برند را تعریف کند!
  9. از رنگ‌های جذاب استفاده کرده باشد!
  10. قابلیت مشاهده محصول وجود داشته باشد!
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز