خبرگزاری کار ایران

آشنایی با سنگ‌های ساختمانی تایل و اسلب

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۰۹۴

سنگ ها دارای رنگ های مختلفی هستند که با توجه به جنس مقاومی که دارند ،کاربردهای متنوعی داشته اند. سنگ ها به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح برای ساختمان ها به شمار می روند که از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار گرفته اند.

ابرسنگ یکی از قدیمی ترین فعالان در حوزه خرید و فروش سنگ ساختمانی تایل و اسلب فعالیت می کند. در این مقاله می توانید با برخی از محصولات ابر سنگ آشنا شوید. با ما همراه باشید.

 در واقع میتوان به زبانی ساده اینگونه گفت که در مقاوم سازی ساختمان ها تاثیر بسزایی داشته اند و البته گاهی به عنوان یک عنصر برای زیبا کردن ساختمان نیز در نظر گرفته می شوند. مثلا سنگ های با طرح های جذاب وجود دارد که برای نمای ساختمانها استفاده میگردند. سنگ ها با توجه به قابلیت های که دارند از دیگر مصالح ساختمانی متمایز می شوند. مثلا می توانیم از جمله قابلیت های آنها به قابلیت شستشو، ثابت بودن رنگ ، مقاوم در برابر رطوبت و حرارت، مقاومت خمشی و... اشاره کرد.

انواع سنگ

انواع سنگ های ساختمانی بصورت زیر است :

  • سنگ گرانیت

-سنگ تراورتن

-سنگ کوارتزیت

-سنگ مرمر

-سنگ مرمریت

-ماسه سنگ

-سنگ آنتیک

-سنگ اسلب طبیعی

-و....

 

سنگ گرانیت

 از جمله رایج ترین سنگ ساختمانی است که میتوان آن را جزئی از سنگهای آذرین دانست و در رنگ های مختلفی مثل قهوه ی، سیاه ، آبی ، سبز ، شکلاتی ، قرمز، صورتی وجود داشته است. این سنگ ها چون صیقل پذیری بالایی دارند و در برابر ضربه و نفوذ آب مقاوم هستند طرفداران زیادی دارند که این نمونه سنگ ها را پسند می کنند. سخت بودن و بادوام بودن نیز از دیگر قابلیت های این سنگ هاست.

در مقایسه دیگر سنگها میتوان گفت که سنگهای گرانیت از قیمت مناسبتری برخوردار می باشند چون خوشبختانه در کشور از این نوع سنگها به وفور یافت می شوند و جدا از این موضوع برای نگهداری آنها نیاز به هزینه های زیاد نیست.

سنگ گرانیت گزینه خوبی برای راه پله ها به شمار می روند و در ساختمان ها در مقابل خوردگی و ساییدگی مقاومت خوبی از خودشان نشان میدهند. این سنگها علاوه بر آنچه که ذکر کرده ایم خصوصیت های دیگری نیز دارند مثل مقاومت در مقابل حرارت و نفوذ آب که با این وجود برای سینک روشویی ، کانتر و کف پوش ، سینک آشپزخانه و دکوراسیون آشپزخانه نیز قابل استفاده میباشند.

از جمله ویژگی های خاص این سنگها قابلیت استفاده در کنار دیگر مصالح است که چوب ، شیشه و فولاد برخی از آنهاست. پس کاربرد گرانیت در دیگر بخش های ساختمانی به آسانی استفاده می گردد.

آشنایی با سنگ‌های ساختمانی تایل و اسلب

لازم است بدانید که جز سنگ های که در اینجا معرفی کرده ایم سنگ های دیگری نیز مانند لاشه، اسلب، توف، قواره، پلاک، مالون، گیوتین، ازاره، دیوریت و غیره وجود دارند که هر کدام از آنها با توجه به خاصیت و قابلیتی که دارند برای مورد خاصی کاربرد داشته اند. سنگهای معرفی شده جز پرکاربردترین سنگها به شمار می روند.

در پایان بهتر است بدانید گاهی با توجه به شرایط آب و هوایی لزوم استفاده از سنگ ها در بعضی از شرایط بیش تر احساس می شود. اگر به دنبال دریافت لیست قیمت سنگ تراورتن یا سنگ گرانیت و ... هستید می توانید به آدرس اینترنتی abarsang.com ابرسنگ مراجعه نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز