خبرگزاری کار ایران

جولان روغن های گیاهی تقلبی با برندهای معروف در بازار ایران

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۵۶۳

مدیرکل اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا ودارو در نامه ای روغن های گیاهی آرگان ، جوجوبا، درخت چای، آووکادو و هرگونه روغنی با برند اینترفت اسپانیا و nhr را غیرمجاز معرفی کرد.

مهناز خانوی، مدیرکل اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا ودارو در نامه ای انواع روغن های گیاهی با برند اینترفت اسپانیا و ان اچ آررا غیرمجاز معرفی کرد و گفت: این روغن ها محصولی تقلبی و فاقد مجوز تولید،فروش و واردات از سازمان غذا و دارو است، همچنین خرید و فروش این روغنها کاملا غیر مجاز و غیر قانونی می باشد.

وی افزود: ضمن  مکاتبه با شرکت های مذکور و استعلامات گمرکی مشخص شد که این دو شرکت هیچگونه وارداتی به ایران طی چند سال گذشته نداشته و سوابقی از آنها در سازمان غذا و دارو وجود نیست.

نامه مدیر کل اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا ودارو  درباره تقلبی بودن روغن های گیاهی با برندهای فوق به شرح زیر است:

کلیه معاونین محترم غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور

با عنایت به نامه شماره 425 786 مورخ 1399/07/01 معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکیو خدمات بهداشتی درمانی تهران بزرگ و پیرو نامه شماره 85071/865/د مورخ 99/06/29 مدیر کل محترم امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به اطلاع می‌رساند فرآورده روغن های گیاهی جوجوبا، درخت چای، آرگان ، آووکادو، آلوئه ورا و سایر روغن های با برند اینترفت و ان اچ آر تاکنون هیچ گونه مجوزی اعم از تولید، توزیع، فروش و واردات از این اداره کل دریافت ننموده است و مراتب به پلیس پیگیری ناجا جهت اقدامات قانونی گزارش شده است.  لذا در اسرع وقت نسبت به جمع آوری فرآورده مذکور از سطح عرضه اقدام نموده واز نتیجه امر، این اداره کل را مطلع سازید.

ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ به دنبال تولیدکنندگان روغن های گیاهی در شهریار و کارگاههای غیر مجاز این روغن می باشند.

سرهنگ "بهروز کریم خانی" با اعلام این خبر گفت: در پی اخبار بدست آمده مبنی بر تولید، بسته بندی و فروش روغن های گیاهی در  شهریار و انتقال به شهر تهران، ماموران پلیس آگاهی غرب استان تهران بررسی و تحقیق خود در خصوص شناسائی و دستگیری عوامل این باند را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

به گفته این مقام انتظامی، افراد سودجو با تهیه روغن های بی کیفیت و فله ای، آنها را در گالن های 10 لیتری و 20 لیتری بسته بندی و با برچسب شرکت های معتبر در بازار عرضه می کرده  و سریعا این موضوع در دستور کار پلیس قرار خواهد گرفت.

در مراحل تحقیقات کارآگاهان پلیس، مشخص شد که افرادی با بسته بندی روغن های خوراکی اقدام به عرضه آن تحت عنوان روغن های آرایشی و خوراکی خارجی در سطح کشور می کنند و سودهای نامشروع بالایی نیز از این طریق به دست می آورند.

هم چنین سرهنگ "علی سلیمانی" در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی اخبار به دست آمده مبنی بر تولید،بسته بندی و فروش روغن تقلبی در شهرستان شهرستان شهریار و عرضه آن در شهر تهران، ماموران انتظامی بررسی و تحقیق خود در خصوص شناسایی و دستگیری عوامل این باند را در دستور کار قرار دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز