خبرگزاری کار ایران

قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی توجه کنید!

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۶۰۹

برای هر کسی ممکن است پیش بیاید که عبور از مرزها را تجربه و به یک کشور دیگر سفر کند، خواه یک سفر کاری و تجاری، خواه یک سفر تفریحی، زیارتی یا گردشی.کسانی که برای گردش یا تفریح و زیارت به فراسوی مرزها و یا کشورهای مختلف سفر می‌کنند، نیازمند خرید بلیط هواپیما خارجی می‌شوند؛ اما سفرهای خارجی جزو جدایی ناپذیر زندگی افرادی است که برای کسب وکار خود با کشورهای به اصطلاح آن طرف آبی و خاکی سروکار و ارتباط دارند، پس هر دو دسته این اشخاص باید با بهترین راه و روش و نکات خرید یک بلیط هواپیما خارجی آشنایی کامل داشته باشند، وگرنه چون ترددشان در مسیرهای هوایی زیاد است دچار مشکل می‌شوند و هربار باید به دنبال یک روش جدید و مناسب برای خرید هرچه بهتر بلیط هواپیما خارجی خود باشند یا اینکه هزینه های اضافی متحمل شوند و یا زمان زیادی را صرف کنند اما به نتیجه مطلوب و دلخواه نرسند. پس ما را برای راهنمایی هرچه بهترتان در نکات مهم خرید بلیط هواپیما خارجی همراهی کنید.

مقایسه ی پرواز خارجی و داخلی

در سفرهای داخلی طبیعتاً شما میان دو نقطه از کشور خود سفر می‌کنید و با تمام آداب، فرهنگ و اصول کشورتان آشنایی دارید و مسلما با همه مردم، یک زبان مشترک دارید، اما در سفرهای خارجی شما قصد سفر از میهن و کشور خود به نقطه ای در جایی دیگر از کره ی زمین را دارید که ممکن است با زبان، فرهنگ و اصول آن منطقه از جهان آشنایی نداشته باشید، پس خود را برای هر اتفاقی و حتی شگفت‌زده شدن آماده کنید، حتی ممکن است مثلا در اثر عدم آشنایی با زبان کشوری که به آن سفر می‌کنید، در کشور غریبه گم شوید و اینجاست که اصطلاح درغربت ماندن گریبان گیرتان می‌شود، پس ابتدا کمی مکالمه سفر، حداقل به زبان‌های بین‌المللی و رایج دنیا، مانند انگلیسی را تمرین کنید تا حداقل در تهیه بلیط هواپیما خارجی خود دچار مشکل نشوید. البته این تنها یک پیشنهاد دوستانه برای شماست!!!

هم چنین برای سفرهای خارجی، شما نیاز به تهیه ی یک پاسپورت دارید و ویزای کشور مقصد خود را نیز باید تدارک ببینید، اما برای سفرهای داخلی تنها با تهیه یک بلیط می‌توانید به مقصد خود رهسپار شوید.

اما در مقایسه سفرهای داخلی و خارجی باید به این نکته توجه کرد که سفرهای داخلی اکثرا از یک مبدأ آغاز شده و با سوار شدن و تهیه ی بلیط از همان مبدأ شما به مقصد خود خواهید رسید، زمانی که برای در هواپیما ماندن صرف می‌کنید نیز از یک الی دو ساعت فراتر نمی‌رود، ولی در سفرهای خارجی و در خرید بلیط هواپیما خارجی، مانند زمانی که شما قصد جابه جایی بین دو مسیر را دارید اما یک راه و وسیله ی نقلیه شخصی یا مشترک برای رساندن شما به مقصد وجود ندارد و شما مجبور هستید نیمی از مسیر را با یک خط از تاکسی بروید و نیمی دیگر را با تاکسی دیگر؛ ممکن است مجبور شوید چندین بار هواپیمای سفر خود را تغییر دهید و باالتبع زمان سفر شما طولانی تر خواهد بود، همچنین باید این دقت و ظرافت را به کار ببندید که با در نظر گرفتن تأخیرهای احتمالی پروازها و زمان‌های هدررفت، بین بلیط‌هایتان در مقصدهای متفاوت هماهنگی ایجاد کنید، یا اگر به یک سفر کاری مهم می روید زمان‌بندی بلیط هواپیما خارجی خود را طوری تنظیم کنید که بلافاصله پس از رسیدن به یک مقصد، زمان سوار شدن به هواپیمای دیگر و پرواز بعدی فرا برسد.

همانطور که گفته شد چون زمان سفرهای داخلی کوتاه‌تر است ممکن است برای شما مشکلی پیش نیاید اما در سفرهای خارجی اگر از لحاظ جسمی دارویی باید استفاده کنید یا با پرواز در آسمان از نظر گوارشی دچار مشکل می شوید، یا وسیله ای مانند لپ‌تاپ یا هرچیز دیگری احتیاج دارید حتما با خود به همراه داشته باشید یا مشکل خود را با مهمانداران در میان بگذارید.

 

قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی توجه کنید!

هم چنین در پرواز داخلی اگر پرواز در زمان وعده های غذایی نباشد یک میان وعده یا یک پذیرایی ساده صورت می‌گیرد اما در پرواز خارجی اکثرا بسته به نوع بلیطی که تهیه می‌کنید، سرو غذا صورت می‌گیرد.

در پرواز خارجی و تهیه بلیط هواپیما خارجی اگر قرار است هواپیمای سفر شما تغییر کند، چون ممکن است با تأخیر پروازها مواجه شوید، اگر از بلیط‌های چارتر استفاده نکنید بهتر است چون این بلیط‌ها امکان کنسل کردن و تغییر زمان و ساعت پرواز ندارند، البته توصیه ما این است که از بلیط‌ لحظه آخری هم اکیدا چشم پوشی کنید. چون که شما باید از قبل برنامه سفر خود را تدارک دیده باشید، و اگر عجله‌ای ندارید میان هر بلیط یک یا دو ساعت فاصله را لحاظ کنید، اما در سفرهای داخلی اگر مقصد شما از میان مسیرهای پرتردد مانند تهران، مشهد، تبریز و... است خرید بلیط هواپیما چارتر نه تنها بد نیست بلکه می تواند برای شما در هزینه‌هایتان نیز صرفه جویی به حساب آید.

اما آخرین نکته ای که در مقایسه ی پرواز های داخلی و خارجی می‌توان به آن پرداخت این است که مسلما هزینه ی بلیط هواپیما خارجی بسیار گران‌تر از یک بلیط داخلی خواهد شد،حتی بدون احتساب هزینه های پاسپورت و ویزا، و در دو نوع سفر هرچه مسیر طولانی تر و کلاس پرواز بالاتر هزینه ی سفر و پرواز نیز بیشتر می‌شود.پس اگر قصدتان سفر کاری نیست و تنها میخواهید برای تفریح، تجربه ی عبور از مرزهای هوایی را بچشید، می‌توانید با تحقیق و جست و جو مقصدی را انتخاب کنید که هم، حداقل در تهیه ی بلیط هواپیما خارجی، کمتر برایتان هزینه تراشی کند هم اینکه سیاحت خوبی را برایتان به ارمغان بیاورد.

قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی توجه کنید!

 

نکات مهم در خرید بلیط هواپیما خارجی

  • اولین نکته این است که به هنگام یک سفر خارجی اعتماد به نفس خودتان را در جریان همه ی امور، چه خرید بلیط و چه سایر کارها،حفظ کنید.

  • بلیط هواپیما خارجی خود را از خیلی زودتر از تاریخی که قصد سفر دارید، تهیه کنید. در اقدام به تهیه ی بلیط در چند روز منتهی به سفر ممکن است هم نتوانید بلیط مدنظرتان را تهیه کنید؛ هم اینکه مجبور به پرداخت هزینه ای بیشتر شوید.

  • بلیط های لحظه آخری مناسب سفرهای خارجی نیستند. چون شما برای یک سفر خارجی باید از خیلی قبل برنامه‌ریزی کنید.

اگر می‌خواهید یک بلیط هواپیما ارزان قیمت تهیه کنید: 

  • از حدود چهل یا پنجاه روز زودتر دست به کار شوید. چون برای پروازهای بین المللی به صورت بلند مدت برنامه ریزی می‌شود. حتی می‌توانید از شش ماه زودتر بلیط هواپیما خارجی تهیه کنید. برای این کار میتوانید به سایت هایی که پیش بینی قیمت دارند، مراجعه کنید تا کارتان آسان تر و راحت تر شود.

  • راجع به مقصدهایی که به آن سفر میکنید اطلاعات کامل داشته باشید، ممکن است با تغییر در فرودگاه های مقصد در هزینه هایتان صرفه جویی شود.

  • حتما به تخفیف‌هایی که آژانس های مختلف برای خرید ارزان بلیط هواپیما خارجی، رزرو هتل و...دارند؛ باشد. برای این منظور میتوانید در باشگاه مشتریان آژانس های هوایی معتبر عضو شوید تا جزو اولین نفراتی باشید که از این تخفیف ها آگاه می‌شوند.
  • سایت های معتبر را برای خرید بلیط هواپیما خارجی بشناسید و خدمات ارائه شده و قیمت های ثبت شده برای هرکدام را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس برای تهیه ی بلیط هواپیما خارجی اقدام نمایید.
  • حتما به زمان پرواز و مخصوصا هنگام رسیدن به مقصدتان در خرید بلیط هواپیما خارجی دقت کنید. البته اگر هزینه را به امنیت ترجیح می‌دهید بلیط هواپیما خارجی در ساعت های نیمه شب ارزان تر هستند.

در انتها با رعایت تمام نکات برای تهیه ی یک بلیط هواپیما خارجی بهترین سفر را برای شما آرزومندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز