خبرگزاری کار ایران

بلبرینگ و گریس SKF، محصولاتی برای افزایش بازده و عمر دستگاه‌های صنعتی

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۱۶۰

یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش عمر دستگاه‌های صنعتی در ایران، استفاده نکردن از لوازم مناسب و اصل در هنگام تعمیرات و نوسازی ماشین آلات است. در این مواقع بسیاری از شرکت‌ها و مهندسان، بحث قیمت را اولویت قرار داده و به بازده و عمر ماشین آلات خود فکر نمی‌کنند. به همین خاطر به سراغ محصولات بی‌کیفیت و غیر اصل می‌روند.

برای کارکرد بهتر ماشین آلات صنعتی و دستگاه‌ها عوامل متعددی وجود دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به دقت، کیفیت، مهندسی ساخت، دانش، متریال، تجربه مهندسان اشاره کرد.

سوال مهم اینجاست که چرا برخی از ماشین‌ها عملکرد و کیفیت غیر‌قابل مقایسه‌ای نسبت به دیگر ماشین‌های مشابه را دارند، دلیل این امر را باید در اجزای تشکیل دهنده آن، مهندسی اسمبلینگ و عوامل ذکر شده جستجو کرد.

از اجزای مهم ماشین‌آلات صنعتی بلبرینگ‌ها هستند که استفاده از بلبرینگ اصل و همچنین انتخاب گریس مناسب جهت روانکاری آن‌ها در کارکرد ماشین آلات بسیار تاثیرگذار است.

محصولات SKF، نماد کیفیت، کارایی و دقت تولید

شرکت SKF از بدو تاسیس خود تا به امروز برای ساخت محصولات خود اعم از بلبرینگ ‌SKF، گریس‌های و یا تجهیزات و دستگاه‌های مختلف از پیشرفته‌ترین و دقیق‌‎ترین دستگاه‌های ساخت بلبرینگ، که همه ساخت خود شرکت SKF هستند استفاده می‌کند. این محصولات با دقتی زیر یک میکرون در محاسبات فواصل و اندازه‌ها و میزان عناصر به کار رفته در متریال در حد چند PPM بهره جسته است. به همین دلیل با کیفیت‌ترین و کارآمدترین محصولات را در تمام صنعت‌ها به سراسر دنیا صادر کرده است.

 

بلبرینگ و گریس SKF، محصولاتی برای افزایش بازده و عمر دستگاه‌های صنعتی

 

این شرکت در انتخاب فولاد، ساخت آن و متریال‌های به کار رفته در بلبرینگ‌ها، ضریب آلیاژ و سخت کاری را در حد چند PPM  محاسبه می‌کند که دانش ساخت آن را تنها خود در دنیا داراست. بطور مثال شرکت SKF از فولادی با اکسیژن 20 PPM برای ساخت بیرینگ‌ها استفاده می‌کرد ولی از سال‌ها قبل اکسیژن داخل فولاد بیرینگ‌ها را به عدد 10 PPM رساند که با این کار عمر بیرینگ‌ها را دو برابر کرده است و عملیات حرارتی آن نیز بسیار بهبود یافت.

یکی از حساس‌ترین تجهیزاتی که در آن بیرینگ‌ها استفاده می‌شوند، هواپیماها هستند. بیرینگ به کار رفته در موتور هواپیماها در آسمان دمای منفی 60 درجه تا بالای 200  درجه و همچنین دورهایی بالاتر از پنجاه هزار دور و بار بسیار زیاد را تحمل می‌کنند. آیا از نظر شما بیرینگ و یا متریالی مقاوم در برابر این فاکتورها موجود است؟!

امروزه  SKF بزرگترین تولید کننده بلبرینگ در جهان است که تمام استانداردهای جهانی را رعایت و کسب کرده است؛ بطوری که سازمان استاندارد تنها شرکتSKF  را تایید نموده است و اجازه استفاده از هیچ برند دیگری برای استفاده از بلبرینگ را به شرکت‌‍های ساخت  هواپیما کشتی و غیره را نمی‌دهد.

همچنین برای تمام هواپیماها اعم از مسافری، جنگنده، کشتی‌ها، فضاپیماها، زیردریایی‌ها، نیرو گاه‌های هسته‌ای، سانتریفیوژها و تمامی مناطق حساس صنعتی، بیرینگ‌ها و گریس‌ SKF مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بلبرینگ و گریس SKF، محصولاتی برای افزایش بازده و عمر دستگاه‌های صنعتی

 

تمامی شرکت‌های اروپایی و حتی برندهای دیگر تولیدکننده بلبرینگ در ماشین‌آلاتشان از محصولات شرکت SKF استفاده می کنند.

در ساخت بلبرینگ اصل SKF از تکنولوژی‌ای استفاده شده که کمترین ضریب اصطکاک ممکن بین اجزای تشکیل دهنده آنها وجود دارد و متناسب با عملکرد و وظیفه بیرینگ در تجهیز مربوطه روانکار اعم از گریس و یا روغن برای آنها در نظر گرفته شده است.

عمر مفید بلبرینگ‌های SKF

یکی از شاخصه‌های محصولات SKF عمر مفید آن است. مثلا اگر عمر مفید یک برند چینی شش ماه باشد این طول عمر در یک شرایط مساوی و با یک شماره فنی برای هر دو برند این عمر مفید برای بیرینگ SKF چیزی بالای پنج سال بطور حداقل است.

طبق قوانین فوق مهندسی شرکت SKF، عمر مفید بیرینگ‌ها را با فرمول مربوط به آنها که در کاتالوگ SKF دقیق توضیح داده شده محاسبه می‌کنند.

به جرات می‌توان گفت که محصولات این شرکت در دنیا در صنعت بیرینگ‌ها و روانکار حرف اول را می‌زنند و در ماشین‌آلات کمک شایانی به عملکرد مطلوب آنها می‌کند. بطور مثال شما یک تیم فوتبال را در نظر بگیرید، یک تیم خوب زمانی نتیجه مطلوبی می‌گیرد که تمام اعضای تیم هر یک به وظیفه خود به نحو احسن عمل کند. حال شما یک پمپ آب با بازدهی پنج دبی را در نظر بگیرید، اگر هر یک از قطعات درون پمپ به خوبی عمل نکند آیا باز هم همان پنج دبی را می‌تواند در خروجی پمپ دریافت کرد؟!

این شرکت آنقدر در کار خود دقیق است که برای محصولات خود تاریخ تولید و تاریخ انقضاء تعریف کرده است. با دانستن این کدها بر روی بیرینگ و یا کارتن و جعبه آن از بهترین عملکرد آن در دوره مطلع خواهید شد، ولی در بسیاری از برندها تاریخ انقضاء چیزی بی معنا است.

 

قیمت بلبرینگ SKF

شاید محصولات SKF از نظر قیمت کمی بالاتر از سایر محصولات برندهای دیگر موجود در بازار باشند، ولی از نظر کیفیت، راندمان و طول عمر مفید بسیار مقرون به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر از سایر برندها می‌باشند. شما با استفاده از محصولات SKF  هم در هزینه و هم در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی کرده‌اید که این امر باعث می‌گردد هزینه تولید شما و راندمانتان بطور چشمگیری کاهش پیدا کند. به‌علاوه؛ مهندسی نگهداری و تعمیرات نیز به نیروی کمتری نیاز خواهد داشت و تمام انتظاری که از ماشین‌آلات خود دارید را دریافت کنید.

در تولید محصولات شرکت SKF به ندرت عوامل انسانی دخیل هستند و این ماشین‌ها و رباط‌های تمام هوشمند و اتوماتیک هستند که اقدام به ساخت و تولید می‌کنند و از این رو ضریب خطای انسانی در کارخانه‌های SKF تقریبا صفر است.

عوامل کیفیت بلبرینگ‌ها

اصولا سه عامل برای کیفیت بلبرینگ و ساخت آن‌ وجود دارد که در ذیل به آن‌ها پرداخته ایم:

  1.  نخستین عامل در ساخت بیرینگ با کیفیت، متریال آن است که فولاد آلیاژی است که هم در جنرال کاتالوگ آمده و هم در بالا به آن پرداخته شد. عملیات حرارتی که روی بیرینگ‌ها انجام می‌شود متریال مورد نظر را بوجود می‌آورد که سه نوع عملیات حرارتی در شرکت SKF تعریف شده است.
  2.  ماشین آلات ساخت: تمام این ماشین‌آلات ساخت شرکت SKF بوده و در تمامی کارخانه‌های SKF در تمام دنیا این ماشین آلات یکی است.
  3. دانش و تکنولوژی برند: که توضیح داده شد هیچ عوامل انسانی در کارخانه تولیدی SKF وجود ندارد و تمام این وظایف بر عهده ربات هاست.

دقت در کارخانه‌های تولید محصولات SKF به میزانی است که در ذهن ما نمی‌گنجد!

راهنمای خرید بلبرینگ SKF

اگر می‌خواهید به عظمت این فناوری دقیق و مهندسی شرکت بیشتر پی ببرید، به این نکته توجه کنید که شرکت SKF برای هر مرحله از خرید تا پایان عمر بیرینگ (چرخه عمر بیرینگ) آموزش‌های تخصصی در نظر گرفته که به جرأت می‌توان گفت هیچ برندی تا به امروز به این مهم دست نیافته و همه از آموزش‌ها و تخصص مهندسین شرکت SKF  برای دیگر برندها نیز استفاده می‌کنند.

این شرکت آموزش انتخاب بیرینگ مناسب، بیرینگ اصلی SKF، روانکاری، همراستاسازی، پایش وضعیت و در پایان، بیرون آوردن بیرینگ‌ها را بطور دقیق و مفصل برای تمام مشتریان خود و مصرف کنندگان محصولات SKF در نظر گرفته که شما برای آشنایی از این آموزش‌ها و اطلاعات کافی است از مهندسین مجموعه که آموزش توسط اساتید شرکت است کمک گرفته و یا در کلاس‌های آموزشی آن‌ها شرکت کنید.

تمامی اندازه‌های موجود و سایزهایی که تا به اینک شما در انواع بیرینگ‌ها مشاهده می‌کنید، توسط مهندسین مجرب شرکت SKF استانداردسازی گردیده و در اختیار عموم مردم جهان قرار گرفته تا همه صنعت گران به یک کلیت واحد در تولید، انتخاب، ساخت و یا تعویض بیرینگ در دنیا برسند و شرکت SKF بدین وسیله کمک شایانی به صنعت دنیا کرده است.

حال از شما می‌خواهیم با توجه به اطلاعات ناچیزی که در این مورد از شرکت SKF برای شما عنوان نمودیم ، اگر برای تجهیزات خود نیاز به گریس و بیرینگ داشته باشید کدام برند جهانی را انتخاب می‌نمایید؟ و یا استاندارد مربوط به تجهیز و ماشین آلات شما اجازه استفاده از کدام برند را به شما خواهد داد؟

اینگونه است که شرکت SKF در بین تمام سازنده‌های بیرینگ در دنیا منحصر به فرد بوده و با توجه به شناخت نیاز صنعت و مشتری‌ها سبب بهترین عملکرد و اقتصادی‌ترین انتخاب گردیده است.

شرکت پترو آداک کرانه (سهامی خاص) آماده اطلاع رسانی و انتخاب صحیح و مشاوره مهندسی در تمام مراحل چرخه عمر بیرینگ به شما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز