خبرگزاری کار ایران

بررسی تجهیزات مهد کودک و وسایل خانه بازی

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۱۶۲

مهد کودک، به عنوان خانه دوم کودکان به شمار می آید.کودکان با قرار گرفتن در میان هم سن و سالان خود در مهد کودک و پیش دبستانی، و با استفاده از وسایل خانه بازی مانند تاب و سرسره ، میز و صندلی کودک و.... شور و اشتیاق بیشتری برای بازی و فعالیت پیدا می کنند. مربیان با تجربه در کودکستان ها با کمک تجهیزات مهد کودک، محیطی امن را برای کشف و شکوفایی استعداد های کودکان در زمینه های فکری، جسمی، اجتماعی و ... فراهم می کنند.

تجهیزات مهد کودک باید به گونه ای باشند که علاوه بر رفع نیاز کودکان و سرگرم کردن آن ها، خطرناک نباشند. با کمک بازی و سرگرمی، روابط اجتماعی، هوش، خلاقیت و سلامت جسمی کودک افزایش می یابد و در حین بازی نکات زیادی مانند کمک به دیگران، چگونگی رفع نیاز های خود، نوشتن حروف الفبا، خواندن شعر، حل کردن معما، زبانی جدید و ... را می آموزد و برای ورود به مدرسه آمادگی لازم را کسب می کند. از آن جا که خانواده های بسیاری، کودکان خود را برای مدت زمان طولانی به مهد کودک ها می سپارند، استفاده از اسباب بازی های مهیج و وسایل سرگرم کننده و در عین حال آموزنده، در مهد کودک بسیار مهم است. در ادامه به برخی از بهترین تجهیزات مهد کودک برای ساختن محیطی شاد برای کودکان، اشاره می کنیم.

میز و صندلی کودک

مهد کودک، بچه ها را برای ورود به مدرسه آماده می کند و آموزش های لازم را به آن ها می دهد. برای انجام این آموزش و برگزاری کلاس ها، میز و صندلی کودک مناسب با طرح های فانتزی و بچگانه و رنگ های شاد و مختلف، مورد نیاز است. علاوه بر توجه به جذابیت طرح و رنگ میز و صندلی کودک، باید به راحتی میز و صندلی ها نیز توجه کرد تا کودکان احساس خستگی نکنند و با اشتیاق به یادگیری مطالب بپردازند. هپی گرند واردکننده مستقیم این تجهیزات میباشد.

کمد شخصی برای کودکان

یکی از تجهیزات مهد کودک، کمد ها و قفسه ها هستند. به طور معمول تعداد زیادی از این کمد ها وجود دارند که هر کدام به یکی از کودکان اختصاص داده شده است. کودکان با مرتب کردن وسایل و قراردادن آن ها در کمد خود، نظم و نگهداری از وسایل شخصی خود را می آموزند.

بررسی تجهیزات مهد کودک و وسایل خانه بازی

 

بررسی تجهیزات مهد کودک و انواع آن ها

تاب و سرسره کودک

کودکان علاقه زیادی به دویدن و بالا و پایین رفتن دارند. تاب و سرسره یکی از مهم ترین وسایل خانه بازی و مهد کودک به شمار می رود که محبوبیت زیادی در میان کودکان دارد.

استخر توپ

استخری پر از توپ های کوچک و رنگارنگ، یکی از وسایل خانه بازی و تجهیزات مهد کودک است که توجه کودکان را به خود جلب می کند.  بچه ها می توانند به صورت گروهی، مدت زیادی در این استخر ها بازی کنند و سرگرم شوند.

خانه مشاغل کودکان

خانه مشاغل می تواند یکی از بهترین و مهیج ترین بخش در هر مهد کودک محسوب شود. این بخش به قسمت های مختلفی تقسیم شده و در هر قسمت لوازم و ابزار های شغلی به خصوص، به صورت اسباب بازی قرار گرفته است، مشاغلی مانند پزشکی، کشاورزی، پلیس و ... . این خانه ها به کودکان نکات زیادی مانند قوانین اجتماعی، آشنایی با مشاغل و خطرات آن ها و ... می آموزند.

بازی های فکری

ابزار های موسیقی کودکان، لوازم نقاشی، پازل ها ، لگو خانه سازی و ... از جمله وسایلی است که باعث افزایش خلاقیت و تقویت هوش و کشف استعداد کودکان می شود. بازی های فکری از جمله بهترین وسایل خانه بازی و تجهیزات مهد کودک به شمار می آید، چرا که کودکان استقبال زیادی از آن ها می کنند.

محیط بیرونی مهد کودک

در محیط بیرونی و فضای باز حیاط مهد کودک، می توان از چمن های مصنوعی استفاده کرد. این چمن ها علاوه بر زیبایی و طراوتی که به محیط مهدکودک می بخشند، فضایی را برای بازی و سرگرمی کودکان فراهم می کنند.

بررسی تجهیزات مهد کودک و وسایل خانه بازی

 

بررسی تجهیزات مهد کودک و انواع آن ها

برخی از وسایل بازی جذاب برای کودکان

ترامپولین یا تشک پرش درجا: کودکان علاقه زیادی به پرش دارند. با کمک ترامپولین سرگرمی مناسبی را برای آن ها در مهد کودک فراهم می کنید.

راکر یا صندلی الاکلنگی: راکر ها در رنگ ها و شکل های مختلفی وجود دارند. کودکان می توانند روی آن بنشینند و بازی کنند.

الاکلنگ: قطعا در پارک های بازی مشاهده کرده اید که کودکان به وسایلی مانند تاب، سرسره و الاکلنگ تا چه اندازه علاقه مند اند. از تجهیزات دیگر مهد کودک می توان به الاکلنگ ها اشاره کرد. البته لازم است در هنگام خرید این وسایل دقت داشته باشیم و وسایلی که دارای نشان استاندارد هستند را برای ایمنی بیشتر کودکان در حین بازی، انتخاب کنیم تا خردسالان دچار خطرات احتمالی نشوند.

برای خرید این تجهیزات با هپی گرند تماس بگیرید.

بررسی تجهیزات مهد کودک و وسایل خانه بازی

 

بررسی تجهیزات مهد کودک و انواع آن ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز