خبرگزاری کار ایران

تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۸۰۳

قارچ گانودرما می تواند به عنوان یک روش درمانی و کمک درمانی طبیعی برای بیماری های گوناگون از جمله دیابت، به خصوص دیابت نوع دوم، موجب تسریع روند بهبودی و تامین سلامتی و قوای جسمی باشد.

قارچ گانودرما موجب بهبودی دیابت است؟

نحوه تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت چگونه است؟ قارچ گانودرما از پلی ساکاریدهای مختلفی تشکیل شده است که نقش کاهش دهنده قند خون دارد. در تحقیقات آزمایشگاهی دیده شده است که این قارچ می تواند درست مانند انسولین و داروهای شیمیایی ضد دیابت، بر روی کبد و قند خون اثر گذارد و هم اثرات انسولین را تقویت کند و هم واکنش سلول ها را به انسولین تحریک کرده و موجب افزایش جذب و برداشت گلوکز از خون توسط سلول ها و بافت های بدن گردد. 

قارچ گانودرما از طریق تقویت سیستم ایمنی، چربی سوزی و درمان چاقی، درمان مشکلات کبدی، افزایش سطح انسولین خون، درمان کبد چرب، بازسازی و ترمیم بافت کبدی، سم زدایی، تقویت قلب و عروق، تقویت کلیه ها، افزایش آرامش، رفع افسردگی، از بین بردن رادیکال های آزاد و اثرات آنتی اکسیدانی، تنظیم مکانیسم خواب، تعدیل هورمونی، بهبود روندهای متابولیکی و نیز کاهش گلوکز سرمی، نقش پررنگی در بهبود بیماری دیابت به خصوص دیابت نوع دو و نیز پیشگیری و درمان اثرات منفی دیابت، بر روی بخش های دیگر بدن، دارد.

یکی از نتایج دیابت، کبد چرب است، هرچند که خود کبد چرب منجر به دیابت نوع دو می شود و در نتیجه می توان این ارتباط را به صورت یک تاثیر متقابل در نظر گرفت، تاثیر قارچ گانودرما بر کبد چرب و سلامت کبد  هم به خصوص در افراد چاق با سطح قند خون بالا، و نیز افرادی که درگیر اعتیاد به مواد الکلی و مبتلایان به هپاتیت نوع B هستند چشم گیر است.

پاک سازی و بازیابی بافت کبد، کمک به کبد در سم زدایی، از جمله اثرات قارچ گانودرما است که بهبود وضعیت بیماران دیابتی را باعث می گردد.

تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت

مستندات آزمایشگاهی در بررسی تاثیرات گانودرما لوسیدوم بر دیابت

در تحقیقات فیزیولوژی که بر روی مدل های موش دیابتی، انجام شد، نتایج حاکی از تاثیر بهبود بخش گانودرما لوسیدوم بر روی دیابت نوع دو به واسطه کاهش سطح گلوکز خون بود.

در مطالعه ای دیگر، تاثیر پلی ساکاریدهای موجود در قارچ گانودرما بر روی عوارض کلیوی ناشی از استرپتوزوتوسین در موش های دیابتی، مورد بررسی قرار گرفت و نتایج به وضوح نشان داد که پلی ساکاریدهای قارچ گانودرما می تواند تاثیرات جانبی دیابت را بهبود بخشیده و عوارض کلیوی حاصل از این بیماری را به تعویق انداخته و کاهش دهد.

در برخی از تحقیقات، اثر پلی ساکاریدهای گانودرما لوسیدوم بر روی کاهش چربی و وزن بدن در موش های دیابتی شده بود که این عامل مثبتی برای جلوگیری از عوارض چاقی دیابتیک همراه با آترواسکلروزیس است.

در موش های دیابتی نوع 2، مصرف قارچ گانودرما لوسیدوم به صورت وابسته به دوز موجب کاهش معناداری در سطح گلوکز سرمی ناشتا شد.

همچنین با بررسی تاثیرات آنتی اکسیدانی پلی ساکاریدهای قارچ گانودرما، افزایش معناداری در سطح عوامل آنتی اکسیدان آنزیمی و غیر آنزیمی در موش های دیابت نوع دو همراه با افزایش در سطح انسولین خون و کاهش سطح گلوکز خون دیده شد که گانودرما لوسیدوم را به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی، معرفی می کند.

از مجموع این تحقیقات و بسیاری از مطالعات دیگر، اینطور بر می آید که قارچ گانودرما، به واسطه برخورداری از ترکیبات فعالی زیست و پلی ساکاریدهای متنوع و موثر بر سلامتی، علاوه بر کاهش قند خون و تقویت کارکرد کبد، با اثر مهاری بر روی روند عوارض جانبی ماحصل دیابت نیز، می تواند داروی گیاهی قدرتمندی برای کمک به بیماران دیابتی به حساب آید.

تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت

دیابت چیست؟

بیماری دیابت مربوط به انسولین و قند خون است و شامل دو نوع یک و دو می باشد. در هر دو نوع  دیابت یک و دو، عدم توانایی در کنترل و تعدیل سطح قند خون، منجر به انواع عوارض و اختلالات ناشی از افزایش افراطی گلوکز سرمی و نیز بیماری های کبدی، می شود.

منظور از قند خون، سطح گلوکز موجود در سرم خون ناشتا است. قند مستقیما به گلوکز اشاره دارد. ترکیبات قندی برای انجام متابولیسم های مختلف بدن، حیاتی اند. به خصوص ترکیبات قندی و گلوکز، سوخت اصلی مورد نیاز برای تامین انرژی های مورد نیاز در مسیرهای عصبی و به خصوص ساختارهای مغزی است. اما برای استفاده بهینه از این ترکیبات قندی، باید سلول های بدن طی واکنش هایی در حضور انسولین، قادر به برداشت قند و استفاده از آن در مسیرهای درون سلولی باشند، زمانی که هرگونه عاملی، موجب انسداد روند برداشت گلوکز آزاد در خون می شود، سطح گلوکز سرم خون افزایش یافته و متعاقب آن، اختلالاتی چندگانه و گسترده در سایر ارگان ها، به ویژه کبد و پانکراس رخ می دهد که علائم بیماری قند خون و دیابت را منجر می شود. البته افزایش قند خون، الزاما به معنای دیابت نیست اما در صورت ادامه یافتن افزایش گلوکز سرمی به صورت افراطی و مزمن، زمینه ابتلا به دیابت نوع دو فراهم می شود.

ارتباط چاقی و دیابت

از طرفی، چاقی مفرط و افزایش چربی بدن، منجر به متابولیسم چربی شده و اسیدهای چرب را به قند تبدیل می کند و خود این موضوع، موجب دیابت می گردد.

علاوه بر چاقی، افسردگی و تنش های روانی، خواب ناکافی و شب بیداری های طولانی مدت، مصرف خوراکی های مصنوعی، مصرف افراطی داروهای شیمیایی، و ... از جمله عوامل محرک ابتلا به دیابت هستند.

بنابراین کاهش قند خون، تناسب اندام و هرگونه اقدامی که از افزایش گلوکز خون به صورت مزمن، جلوگیری کند، هم به عنوان فاکتور پیشگیری کننده و هم به عنوان روش درمانی برای بیماری دیابت محسوب می شود.

تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت

 

انواع دیابت

در دیابت نوع اول، که بیشتر افراد کم سن و سال را مبتلا می کند و ریشه ژنتیکی دارد، ناتوانی سلول های بتای کبد در تولید انسولین به میزان کافی، منجر به افزایش سطح گلوکز خون شده و اختلالات و علائم جانبی را ایجاد می کند. و یا اینکه انسولین به میزان کافی تولید می شود اما به دلیل نقص در پاسخ سلول ها به انسولین، امکان جذب قند از خون توسط بافت ها و تبدیل آن به انرژی در مسیرهای حیاتی و متابولیکی، وجود ندارد.

دیابت نوع دو، معمولا در افراد بالای سی و چهل سال رخ داده و در اثر افزایش افسار گسیخته قند خون به علت رژیم غذایی نامناسب، افسردگی، مشکلات روانی و عصبی، چاقی مفرط، کبد چرب، اختلال در خواب، مشکلات هورمونی و ... است که باعث می شود میزان انسولین ترشح شده از کبد برای برداشت این قند خون مازاد کافی نباشد در این نوع دیابت هم اثرات گلوکز بالا و هم کارکرد بیشتر کبد موجب مشکلات حاد در بدن به خصوص کبد و کلیه ها می شود و متعاقبا بیماری های دیگری من جمله بیماری های قلبی عروقی را ایجاد و تشدید می کند.

آیا دیابت، با درمان های طبیعی، بهبود می یابد؟

هر دو نوع دیابت، به انسولین درمانی وابسته اند و با توجه به گرانی و شرایط سخت در یافتن انسولین با دوز کافی، و نیز عوارض داروهای شیمیایی دیابت، وجود یک درمان طبیعی و داروی گیاهی موثر، بسیار ضروری است.

البته راه های درمانی دیابت و اختلالات ناشی از دیابت، بسیار متنوع است و از جمله آن ها می توان به تاثیر معجزه آسای دارچین و زنجبیل اشاره نمود، اما گیاهی که علاوه بر کاهش قند خون بتواند تاثیرات همه جانبه و گسترده ای نیز هم بر عوامل محرک دیابت زا و هم بر اختلالات ناشی از دیابت، بگذارد، می تواند موجب تحول درمان بیماران دیابتی در تجربیات بالینی و پزشکی گردد.

مشخص ترین اختلال ناشی از دیابت، علاوه بر صدمه بر کبد، نارسایی های کلیوی و مشکلات قلبی است که شمار زیادی از موارد فوت را باعث می شوند.

خرید قارچ گانودرما 

حال که با تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری دیابت بیشتر آشنا شدید، راحت تر می توانید تصمیم خود را برای خرید قارچ گانودرما اخذ کنید. برای خرید مرغوب ترین نوع این محصول به وبسایت قارچ سرا مراجعه نمایید. این قارچ به دو صورت سالم و آسیاب شده در بسته های 100،200 ، 300 و 1000 گرمی با قیمت و کیفیت مناسب موجود است. پیشنهاد می کنیم برای شروع از بسته های 100 گرمی استفاده کنید این بسته ها برای استفاده حدود 2 ماه شما کافی می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز