خبرگزاری کار ایران

همه‌چیز درباره دندانپزشکی و تخصص‌های مختلف آن

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۱۹۲

تخصص دهان و دندان هم مانند باقی تخصص‌های پزشکی دسته‌بندی‌های بسیار متنوعی دارند که هرکدام بخشی از وظیفه‌ی مراقبت و زیبایی دندان‌ها را به عهده گرفته‌اند.

معرفی بهترین دندانپزشک تهران

دندانپزشک عمومی کیست؟ تفاوت آن با ارتودنتیست چیست؟ چه گرایش‌های دیگری برای متخصصان دهان و دندان وجود دارد؟ چرا تمام خدمات دندانپزشکی گران هستند؟ اصلاً به چه کسی برای درمان و تأمین زیبایی دندان‌هایمان مراجعه کنیم؟ یک دندانپزشک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ چطور بهترین دندانپزشک تهران را انتخاب کنیم؟ تخصص دهان و دندان هم مانند باقی تخصص‌های پزشکی دسته‌بندی‌های بسیار متنوعی دارند که هرکدام بخشی از وظیفه‌ی مراقبت و زیبایی دندان‌ها را به عهده گرفته‌اند.

دندان‌ها هم نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره دارند و هم نقش مهمی در سلامتی بدن. به همین دلیل است که مراقبت از آن‌ها و اهمیت دادن به زیبایی آن‌ها یکی از مهم‌ترین و هزینه‌برترین کارهایی است که هر فرد باید در طول زندگی‌اش انجامش دهد. همچنین روش‌های بسیار متنوع و زیادی برای نگهداری و زیبایی دندان‌ها وجود دارد و هر کدام هزینه‌های هنگفتی هم دارند چون مهم‌اند و از ابتدای زندگی‌تان با آن‌ها درگیرید. برای مثال زمانی که نوزاد هستید، در اولین بار که دندان‌هایتان در می‌آید، ممکن است بیمار شوید و سال‌ها طول می‌کشد تا دندان‌هایتان کامل شود. در سن شش تا هفت سالگی دندان‌های شیری‌تان می‌افتند و جایگزینشان دندان‌های دائمی‌ای در می‌آیند که باید بیشتر مراقبشان باشید. ممکن است در طول سالیان تعدادی از دندان‌هایتان در اثر مراقبت نکردن پوسیده شوند و نیاز به پر کردن آن‌ها داشته باشید.

ارتودنسی هم یکی از فرایندهایی است که معمولاً پیش از سن بلوغ (که هنوز رشد فک ثابت نشده است) انجام می‌شود. در سن هفده سالگی دندان‌های عقل شما رشد می‌کنند و باید فکری به حال آن‌ها بکنید. پس از آن هم انواع روش‌هایی که برای رفع نقص‌ها و آسیب‌های دندان وجود دارد. اگر کمی زندگی‌تان را مرور کنید، خواهید دید که دندان‌ها چه نقش مهمی هم زیبایی شما و هم در سلامت و رشد شما داشته‌اند. دندانپزشک در تمام این مراحل می‌تواند مانند یک مشاور کنار شما باشد و به شما کمک کند که دندان‌های سالم‌تر و زیباتری داشته باشید.

در این یادداشت می‌خواهیم کمی درباره‌ی وظایف دندانپزشک بگوییم و در انتها درباره‌ی ویژگی‌های یک دندانپزشک خوب صحبت کنیم و یک نمونه بهترین دندانپزشک در تهران را به شما معرفی کنیم.

اطلاعیه : هزینه ی ایمپلنت دندان در سال 99

دندانپزشکی عمومی و باقی تخصص‌های دهان و دندان:

دندانپزشک عمومی دوره شش‌ساله‌ی دندانپزشکی را در دانشگاه گذرانده است که چهار سال از آن صرف آموزش‌های عمومی مربوط به دهان و دندان بوده و چهار سال باقی‌مانده به صورت تخصصی آموزش دیده‌اند. یک دندانپزشک عمومی، آسیب‌ها و مشکلات کلی دهان و دندان‌ها را بررسی می‌کند و در پی درمان آن‌ها تلاش می‌کند. در ادامه‌ی آن تخصص انتخاب می‌کنند که در ادامه تعریف برخی از آن‌ها را خواهید خواند:

  • اندودنتیست: تخصصش در تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به ریشه و عصب دندان‌ها است.
  • پاتولوژیست: تخصص او در بررسی و مطالعه بیماری‌هایی است که دهان را ادامه سر و گردن در نظر گرفته‌اند و آسیب‌های آن هم آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. که معمولاُ به آزمایش‌های نمونه‌برداری نیاز است.
  • ارتودنتیست: تخصص اصلی او در مرتب کردن دندان‌ها و عمدتاً به دلیل زیبایی است که با سیم و براکت انجام می‌شود.
  • پریودنتیست: این متخصص عمده وظایفش در ناحیه لثه‌ها و استخوان‌های دهان است و بیماری‌های مربوط به این‌ها را درمان می‌کند.

چرا هزینه خدمات دندانپزشکی معمولاً زیاد است؟

اگر به دندانپزشکی مراجعه کرده باشید، این سؤال حتماً برای شما هم بسیار پیش آمده است. اما علت این موضوع چیست؟ هزینه‌های دندانپزشکی در کشور ما اینطور است یا در تمام جهان به همین شکل است؟

واقعیت این است که ارزش خدمات دندانپزشکی معمولاً در تمام مناطق دنیا گران است و علت آن را تقریباً دو چیز می‌توان عنوان کرد:

  • قیمت مواد دندانپزشکی: پیش از هر چیز موادی که در دندانپزشکی استفاده می‌شوند، معمولاً بسیار گران هستند. حتی پیش‌تر از طلا هم در خدمات درمانی دندانپزشکی استفاده می‌شد که این روزها، مگر برای زیبایی، چندان رایج نیست.
  • هزینه تخصص دندانپزشک: دندانپزشکان برای آنکه به مرحله تأسیس مطب و دندانپزشکی برسند، از روز اول دانشگاه، آموزش‌های بسیاری می‌بینند که تنها مربوط و محدود به دانشگاه نیست. دوره‌های مختلف زیادی وجود دارد که آن را در دانشگاه نمی‌آموزند و باید برای آن‌ها دوره ببینند. همچنین ظرافت زیادی می‌خواهد، فعالیت بدنی زیادی دارد و کمی به دستمزد آن‌ها اضافه می‌کند.

هزینه ی اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

همه‌چیز درباره دندانپزشکی و تخصص‌های مختلف آن

یک دندانپزشک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای آنکه بتوانید بهترین دندانپزشک در تهران را انتخاب کنید، باید از ویژگی‌های یک دندانپزشک خوب آگاه شوید. پس از آنکه می‌توانید دندانپزشکی را انتخاب کنید که برای شما بهترین خواهد بود:

  • به حرف‌هایتان گوش بدهد: هر پزشکی پیش از اینکه وارد فرایند درمان شود، ابتدا باید حرف‌های بیمار را درباره سابقه‌های خانوادگی بیماری، درباره‌ی زمان شروع درد، درباره شیوه درد یا هر مورد مرتبط دیگری گوش دهد و بعد وارد عمل شود. این مهم‌ترین ویژگی یک دندانپزشک خوب است.
  • به شما آموزش بدهد: از آنجایی که شما دانش دندانپزشکی ندارید و ناچاراً به دکتر اعتماد می‌کنید، برای آنکه دندانپزشک بتواند این اعتماد شما را قوی‌تر کند، باید بتواند به شما کمی درباره دندان و دهان آموزش بدهد تا از فرایندی که روی دهان شما انجام می‌شود، آگاه شوید. همچنین اموزش روش‌های مراقبت از دندان‌ها هم بسیار مهم است.
  • مطب پاکیزه و منظمی داشته باشد: یک مطب پاکیزه و تمیز و مرتب و منظم، معمولاً بخشی از خیال بیمار را راحت می‌کند که همه‌چیز در این مطب سر جای خودش است و قرار است به بهترین نحو بگذرد.
  • فرایندهای درمانی را با شما چک کند: از آنجا که هزینه‌های دندانپزشکی زیاد است و روش‌های متنوعی هم برای هر درمانی وجود دارد، یک دندانپزشک خوب روش‌های مختلف را با شما مطرح می‌کند تا بنا به علاقه و بودجه‌تان با مشورت خودتان آن را انتخاب کنید.

اگر به دنبال بهترین دندانپزشک در تهران هستید، دکتر علیرضا انصار از بهترین دندانپزشکان و ایمپلنتولوژیست‌های تهران هستند که تخصص اصلی‌شان در تأمین زیبایی دندان‌هاست. برای مشاوره و معاینه، می‌توانید با شماره‌هایی که در بخش تماس با مای وب‌سایت قرار دارند تماس بگیرید و قرار ملاقاتی را تنظیم کنید.

سپاسگزاریم پس از اینکه مطلب را خواندید، به هر میزان که برایتان مفید و خواندنی بود، به آن امتیاز می‌دهید. این کار ما را در بالا بردن کیفیت متن‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز