خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید بوستر پمپ

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۱۱۲

برای خرید بوستر پمپ ابتدا باید میزان آبدهی و فشار مورد نیاز را بدانیم. میزان آبدهی با توجه به نوع بوستر پمپ و کاربری و تعداد مصرف کننده ها مشخص می‌شود و فشار مورد نیاز بوستر پمپ طبق کاربری و ارتفاع ساختمان تعیین می شود.

بوستر پمپ ها اغلب به دو صورت آبرسانی و آتش نشانی تولید می شوند.

 

تفاوت پمپ و بوستر پمپ

 

زمانی که یک پمپ آب جوابگوی نیاز مجموعه نباشد از دو یا چند دستگاه پمپ بر روی یک شاسی با ورودی و خروجی های مشترک استفاده می شود که اصطلاحاً به آن بوستر پمپ گفته می شود. بوستر پمپ شامل پمپ یا پمپ ها ، شاسی اصلی ، تابلو برق ، شیرآلات و کلکتور های ورودی و خروجی ، تجهیزات کنترلی و مخزن تحت فشار و ... است.

 

ضرورت استفاده از بوستر پمپ

 

در برخی ساختمان های کوچک لوله کشی آب مستقیماً به آب شهری متصل است اگر فشار آب شهر مناسب باشد نیازی به استفاده از پمپ یا بوستر پمپ نیست اما در ساختمان‌های مرتفع و یا محل هایی که فشار آب کم است ابتدا باید آب را در مخزن ذخیره کرد سپس با استفاده از پمپ  یا بوستر پمپ آب را به طبقات و واحدها هدایت کرد.

 

در نتیجه استفاده از بوستر پمپ در ساختمان های مرتفع که فشار آب شهری جوابگوی طبقات بالا نیست و یا سیستم هایی که نیاز به حجم بالایی از آب در مدت زمان کم دارند که دبی آب شهر کفایت نمی کند ضروری است.

همین مورد در سیستم آتش نشانی هم صدق می کند چرا که با وقوع آتش سوزی نیاز به حجم بالایی از آب با فشار بالا است که سیستم لوله کشی ورودی آب شهر جوابگو نخواهد بود لذا آب را در مخزن قولادی ذخیره و سپس توسط بوستر پمپ آتش نشانی در مواقع خطر به محل جعبه های آتش نشانی و یا آب پاش ها و اسپرینکلرها هدایت می کند.

 

کاتالوگ بوستر پمپ

 

با توجه به اینکه هر ساختمان با توجه به تعداد سرویس بهداشتی ها و حمام و نوع سیستم آتش نشانی و اطفاء حریق و کاربری های مختلف مانند مسکونی ، بیمارستانی ، دانشگاه و...میزان آبدهی و فشار خاصی را برای بوستر پمپ آبرسانی و بوستر پمپ آتش نشانی می‌طلبد ، لذا این دستگاه به صورت سفارشی و مطابق با نیازساختمان  تولید می‌شود.متریال مصرفی و برند تجهیزات تابلو برق و برند پمپ و شیرآلات و سیستم کنترل به درخواست مشتری قابل تغییر است. لذا نمی‌توان مرجع جامعه ای به عنوان کاتالوگ بوستر پمپ داشت.

 

خرید بوستر پمپ خانگی

 

برای خرید بوستر پمپ خانگی باید میزان آبدهی و فشار را داشته باشیم و همچنین برند پمپ مورد استفاده در بوستر پمپ را انتخاب کرده باشیم.

راهنمای خرید بوستر پمپ

برای به دست آوردن میزان هد و دبی جهت خرید بوستر پمپ خانگی اطلاع از نکات زیر ضروری است.

  1. تعداد واحدها
  2. تعداد طبقات
  3. فاصله دورترین مصرف کننده از بوستر پمپ ( در بسیاری از ساختمانها از کولر آبی استفاده می‌شود که دورترین مصرف کننده است لذا ارتفاع بام باید مد نظر قرار گیرد )
  4. تعداد حمام و سرویس بهداشتی در هر واحد
  5. برند مدنظر پمپ
  6. دور ثابت یا دور متغیر بودن بوستر پمپ
  7. امکان تامین حجم ذخیره برای تامین آب ورودی به بوستر پمپ

 

 

خرید بوستر پمپ آتش نشانی

 

برای خرید بوستر پمپ آتش نشانی مانند سیستم  آبرسانی باید هد و دبی مشخص باشد.

راهنمای خرید بوستر پمپ

برای به دست آوردن میزان هد و دبی جهت خرید بوستر پمپ آتش نشانی اطلاع از نکات زیر ضروری است.

  1. نوع سیستمی که در ساختمان استفاده شده است) هوزریل ، فایر باکس 1/2 1 یا 1/2 2، اسپرینکلر)
  2. اطلاع از تعداد فایرباکس ها یا اسپرینکلرها
  3. ارتفاع ساختمان و فاصله دورترین مصرف کننده
  4. برند مد نظر پمپ ها
  5. امکان تامین حجم ذخیره برای تامین آب آتش نشانی

 

در ادامه می توانید جهت دریافت مشاوره فنی جهت انتخاب بهترین بوستر پمپ آبرسانی خانگی و آتش نشانی، به سایت بامین تهویه مراجعه نموده و با کارشناسان فنی ما در تماس باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز