خبرگزاری کار ایران

مزیت خرید شال و روسری نخی نسبت به دیگر انواع شال و روسری

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۱۱۷

پارچه های نخی در گذشته با نام پارچه پنبه ای هم شناخته می شده اند که از ویژگی های آن می توان به عبور هوا از میان آن اشاره کرد. همچنین نرم بودن و گوله نشدن این گونه پارچه ها نیز همیشه مورد توجه مردم قرار داشته است. از دیگر ویژگی های پارچه های نخی می توان به منتقل کردن گرمای بدن به بیرون نام برد.

ایلنا؛ استفاده از مدل های مختلف شال و روسری بعنوان یک پوشش، در اکثر کشورها با روش های متفاوتی انجام می شود. بعنوان مثال در کشور ایران از این دو نوع لباس برای حجاب بهتر استفاده می شود و در بعضی از کشورهای اروپایی نیز در قالب شال گردن بهره گرفته می شود. با توجه به اینکه خرید روسری و شال  اکثراً در فضاهای عمومی خواهد بود، انتخاب طرح و رنگ حتی جنس آن با وسواس بیشتری صورت می پذیرد. پر واضح است که روسری و شال ضخیم تر برای زمستان و نوع نازک تر آنها برای فصول گرم مانند بهار و تابستان خواهد بود. امروز قصد داریم در خصوص روسری و شال نخی صحبت کنیم که با استفاده از پارچه های نخی تهیه می شود.

پارچه نخی برای شال و روسری

پارچه های نخی در گذشته با نام پارچه پنبه ای هم شناخته می شده اند که از ویژگی های آن می توان به عبور هوا از میان آن اشاره کرد. همچنین نرم بودن و گوله نشدن این گونه پارچه ها نیز همیشه مورد توجه مردم قرار داشته است. از دیگر ویژگی های پارچه های نخی می توان به منتقل کردن گرمای بدن به بیرون نام برد.

با ویژگی هایی که عنوان کردیم از پارچه نخی بدون هیچ دغدغه ای می توان در فصل های گرم استفاده کرد که یکی از پرمصرف ترین موارد آن در دوخت شال و روسری نخی خواهد بود. همانطور که عرض کردیم روسری و شال ها در طرح های مختلفی تولید می شوند و پارچه های نخی برای تهیه شال و روسری دست تولید کننده را برای ایجاد طرح و رنگ های بیشتر باز می گذارد.

تشخیص جنس شال و روسری نخی

شال و روسری نخی را می توان از روی براق بودن پارچه نخی تشخیص داد. در کنار این؛ پارچه های نخی از ویژگی مات بودن نیز برخوردار هستند. البته در نظر بگیرید که شال و روسری هایی که براق هستند معمولاً از پلی استر بدست آمده اند. با این حال پنبه های مرسریزه که براق هم هستند دارای قیمت های بالایی می باشند که از این طریق هم قابل شناسایی خواهند بود.

در خرید شال و روسری نخی باید دقت زیادی کرد چرا که استفاده از پارچه پنبه ای دلیل بر مرغوبیت پارچه نخواهد بود. این موضوع زمانی بیشتر حائز اهمیت خواهد بود که در ایران از نخ های پنبه ای سنتی هم استفاده می شود.

مزیت خرید شال و روسری نخی نسبت به دیگر انواع شال و روسری

یک راه دیگر برای تشخیص لباس هایی همچون شال و روسری نخی وجود دارد، آن هم این است که یک قسمت از پارچه نخی را سوزانده و اگر در هنگام سوختن، پارچه جمع شد، مطمئن شوید که جنس پارچه، از پنبه یا نخ نبوده و در صورتی که در هنگام سوختن پارچه حالت پودر شدن به خود گرفت و یک دود سفید مشاهده کردید، جنس روسری و شال از نخ یا پنبه است. لازم به ذکر است که در هنگام سوختن پارچه های نخی باید بویی مانند بوی سوختن کاغذ یا چوب به مشام‌تان برسد.

 

استفاده از شال و روسری نخی چه مزیت هایی دارد

استفاده از پارچه های نخی برای شال و روسری مزیت های خوبی دارد که استفاده کنندگان از آن به خوبی آن را می دانند. با این حال در ادامه به مزیت های استفاده از شال و روسری نخی اشاره خواهیم کرد:

  • ایجاد نکردن حساسیت پوستی که حداقل می توانیم بگوییم که کمترین حساسیت پوستی را ایجاد می کند. در واقع شال و روسری نخی کاملاً با پوست سازگاری دارند.
  • کمتر عرق کردن با استفاده از شال و روسری نخی در مقایسه با دیگر جنس های شال و روسری یک موهبت بسیار خوب تلقی می شود.
  • جذب بوی بد عرق در لباس های با جنس نخی مانند شال و روسری خیلی کمتر خواهد بود.
  • خنک بودن جنس نخی برای استفاده از آن در فصول گرما از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • شال و روسری نخی برای تمیز کردن یا لکه گیری راحت تر خواهد بود.
  • عمر و ماندگاری انواع لباس ها خصوصاً شال و روسری نخی نسبت به سایر جنس ها بیشتر خواهد بود.
  • خالص بودن روسری و شال نخی باعث خواهد شد که کمتر نیاز به اتو کشیدن داشته باشد. این در حالی است که اگر پنبه در آن بکار رفته باشد، اتوکشی لازم خواهد بود.

البته استفاده کنندگان شال و روسری نخی در نظر داشته باشند که اگر درصد پنبه استفاده شده در تولید روسری نخی زیاد شود، سبب بروز چروک در این گونه لباس ها خواهد شد و خانم ها یا افرادی که قصد استفاده از شال و روسری دارند را مجاب به بکار گرفتن اتو برای صاف شدن آنها خواهد کرد. ضمن اینکه اگر به مدت طولانی در یک محیط نمناک نگهداری شوند، احتمال بروز کپک در لباس ها بخصوص شال و روسری نخی وجود دارد.

چگونگی شستشوی شال و روسری نخی

  • دقت کنید که برای شستن لباس های نخی مخصوصاً شال و روسری اولین موردی که باید به آن توجه کنید این است که حتماً آنها را با آب سرد شستشو دهید. در واقع حداکثر دمایی که می توان از آن برای شستن شال و روسری نخی استفاده کرد 30 درجه است.
  • بعد از آنکه شال و روسری نخی را شسته اید، دقت کنید که حتماً آن را در سایه نگهدارید تا خشک شود. قبل از آویزان کردن نیز برای جلوگیری از چروک شدن، حتماً آب اضافی آن را به خوبی بگیرید.
  • با دست شستن شال و روسری نخی باید کاملاً به صورت ملایم انجام گیرد.
  • استفاده از پودرهایی که دارای آنزیم هستند، برای شستن روسری و شال نخی توصیه نمی شود.
  • برای شستشوی روسری و شال نخی با استفاده از لباسشویی، حتماً درجه‌ی آن را بر روی نخ ملایم قرار دهید.

به صورت کلی استفاده از شال و روسری نخی که طرفداران خاص خود را دارد به افرادی که می خواهند در طول فصول گرم مانند تابستان از یک پوشش مناسب و سبک استفاده کنند توصیه می شود. در نظر بگیرید که قیمت های این گونه شال و روسری نخی نیز نسبت به دیگر جنس روسری ارزان تر بوده و در دسترس اکثر افراد قرار دارد.

برای خرید اینترنتی روسری با بهترین کیفیت میتوانید به سایت شال مد به آدرس shalmod.com  مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز