خبرگزاری کار ایران

بهترین مرجع تعبیر خواب

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۱۱۶

امروزه با مشکلات به وجود آمده در افکار و احساسات افراد موجب شده است که آرامش خود را از دست داده و در هنگام خواب آلودگی خواب هایی ببینند که موجب تغییر زندگی آنان شود. اما افراد سودجویی هم از این فرصت استفاده کرده و با هزینه های بسیار بالایی خواب های آنان را به اشتباه تعبیر کرده و باعث سردرگمی افراد میشوند.

بابت این امر پیداکردن مرجع مناسب برای تعبیر خواب یکی از مشکلات بسیاری از مردم شده است. بهترین معبران تعبیر خواب در دنیا عبارتند از: حضرت یوسف(ع)، ابن سیرین و امام صادق (ع). همچنین بعضی از کتاب ها در حوزه تعبیر خواب با این مشکل روبرو هستند که مرجع مناسبی برای آن ندارند و گاهی اوقات نظرات خود را دخیل میکنند و این باعث گمراهی خواننده می شود.

 

آیا تعبیر خواب واقعیت دارد؟

 جواب مثبت است بله یک واقعیت است که در آیات و روایات زیادی آمده  است که تعبیر خواب واقعیت دارد. برای مثال در قرآن آمده است دو جوان همراه حضرت یوسف(ع) در یک زندان بودند خوابی دیدند و خواب را برای حضرت یوسف(ع) تعریف کردند تا برایشان آن را تعبیر کند. همچنین در یک آیه‌ای دیگر به خواب پادشاه در زمان حضرت یوسف اشاره دارد که پادشاه مصر خواب دید که «من در خواب دیدم هفت گاو چاق که هفت گاو لاغر آنها را مى خورند و هفت خوشه سبز و هفت خوشه خشک دیدم» که این خواب خود را به معبران گفت تا تعبیر کنند معبران نیز گفتند: «این‌ گونه خواب‌ها از نوع پریشان و آشفته‌ای است و ما آنها رو نمیتوانیم تعبیر کنیم» اما یکی از دستیاران پادشاه که از توانایی های حضرت یوسف(ع) در تعبیر خواب آگاه بود رفت به دنبال حضرت یوسف تا تعبیر خواب پادشاه را از او  بپرسد. همچنین در آیات دیگری نیز به خواب‌هایی دیگر اشاره شده است.

خواب ها به چند دسته تقسیم میشوند:

  1. خوابی که به وجود آمده از افکار و تخیلات انسان در هوشیاری می باشد و هر چه را که در روز به آنها فکر کرده در شب هم همان خواب ها را می ببیند.
  2. خوابی که مربوط به غلبة مزاج در انسان می باشد برای مثال کسی که مزاجش گرم می باشد بیشتر اوقات خواب هایی از قبیل آتش و حمام و... را خواهد دید.
  3. مورد آخر خواب‌های صادق که از ناحیة خداوند و الهامات او می باشد یا فرد را بشارت به کار خیری می‌کند یا او را راهنمایی و هدایت می‌کند.

کدام یک از رویاهای انسان تفسیری ندارد؟

پدیده خواب یا همان رویا یک حرکتی ذهنی در توانایی توهم هر فردی می باشد که این توهم گاه از اشکال خیالی که در ذهن وجود دارد بدست می آید و بعضی اوقات تحت تأثیر حواس پنج گانه شخص قرار خواهد گرفت؛ خواب هایی که تحت تأثیر این حواس قرار گیرند، غالباً سطحی هستند و تعبیر خاصی ندارند، مانند شخص تشنه ای که هنگام خواب، خواب های نوشیدنی های مختلف را میبیند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، در مورد گروهی از رویا ها و خواب هایی که انسان میبینید که قابل تفسیر است ، گفت: "گاه توهماتی که در ذهن انسان شکل می گیرد محصول پردازش ذهن ناخودآگاه است که به وجود می آید؛ به این معنا که انسان، اتفاقات مربوط به زمان گذشته یا حال که حاصل توهمات او شکل گرفته را در خواب شروع به پردازش می کند و صوری را در واقع حاضر می کند، این بیرون کشیدن و گرفتن ، که عمیق تر از رویاهای سطحی است ، قابل تفسیر است.

ابن سیرین کیست؟ آیا تعبیر خواب ابن سیرین صادق است؟

خلاصه ای از زندگی نامه ابن سیرین: "در دو سال اخیر خلافت خلیفه دوم ، و طبق روایتی دیگر ، خلافت خلیفه سوم متولد شد و در سال 110 هجری درگذشت. او فردی فقیه و عالم بود شغل او بزازی بوده است. شخصی در مورد او گفت ، من شخصی را در بازار مانند او با خدا ندیده بودم.

در این حال او اهل تعبیر خواب بوده است و به گفته آن شخص او این کار را با لطف و تأیید الهامات خدا انجام می داد. داستانهایی در این باره گفته می شود که به درستی یا غلط شناخته نمی شوند. بعضی از افراد گفته اند که او علم تعبیر خواب را از دیگران آموخته است و خود دانشی نداشته است. حال ، چه خدا این دانش را به او داده باشد یا آن را از دیگران آموخته باشد ، سرانجام خواب را نیز تعبیر میکرد و او در این کار دانشمند و متقی بوده است.

بهترین مرجع تعبیر خواب

آیا خوش بینی و بدبینی افراد در تاثیرخواب موثر است؟

آقای بهمنی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: خواب هایی که به اصطلاح تعبیردار است، معمولا تمام ذهنیت و روح شخص را تحت تاثیر قرار می دهد، به همین خاطر فردی که آن خواب را دیده، بسیار موثر است و قطعا آن خواب تا روزها و ماه ها بر ذهن و طبیعت بشری او تاثیر می گذارد.

کسی که اعتقاد زیادی به تاثیرگذاری یک خواب در زندگی فردی خویش دارد، در افزایش اثر یک رویا در روند کلی زندگی خود موثر است و کسانی که عقیده چندانی به تاثیر خواب ندارند و یا به امر رویا بی اعتنا هستند در کاهش تاثیرگذاری خواب در زندگی موثر هستند اما نمی توانند کاملا تاثیر آن را از بین ببرند یا آنکه قطعا خواب را به حقیقت و واقعیت برسانند.

خوابی که تعبیر شود لزوما اتفاق نمی افتد، این امر از لحاظی به خوش بینی و بدبینی افراد مربوط می شود به این معنا که هر شخص از جهتی که به یک خواب خوش بین و یا بدبین باشد، این ذهنیت او بر تعبیر خواب و تاثیرگذاری در زندگی اش موثر است؛ در اسلام نیز به خوش بینی و تعبیر به خیر بودن خواب توسط افراد سفارش شده است.

رویای صادقه چیست؟

 بین خواب فرد کافر و مومن از لحاظ صحت پیدا کردن آن تفاوت نیست چراکه همه‌ی افراد استعداد و قوه رویا و خواب در آنها پنهان و امری ذاتی است.

رویای صادقه آن است که معنای تحلیلی آن مطابقت با واقعیت دارد و تشخیص این امر، بر هرشخص ممکن نیست بلکه تنها افراد خاصی امکان تشخیص رویای صادقه از غیر آن را دارند.

بهتر است خواب برای دیگران تعریف نشود، افراد  هنگامی که خواب خود را برای اشخاصی که لزوما متخصص نیستند شرح می‌دهند، این افراد اگر علم این کار را نداشته باشند و یا بدخواه آن فرد باشند، با تعبیرهای بی اساس و منفی، ذهن آن فرد را سردرگم می کنند و چه بسا شخصی که خواب دیده با تلقین این موضوع به خود، اتفاق بدی را برای خود رقم بزند.

تعبیر خواب آنلاین

باتوجه به رشد فضای آنلاین وب سایت های زیادی در حوزه تعبیر خواب شکل گرفتند مانند بیتوته و آینده جوو که وارد عرصه شدند. گاها اعتماد به وب سایت های تعبیر خواب آنلاین نیز بسیار سخت و دشوار می باشد، اما امروز به شما اطلاع میدهیم چگونه وب سایت مرجع را در حوزه تعبیر خواب را تشخیص دهید.

ویژگی های یک سایت مرجع تعبیر خواب آنلاین:

  1. داشتن لینک منبع برای تشخیص دقیق معبران و آن مقاله
  2. معرفی از طریقه رسانه های خبری
  3. استفاده از کتب مرجع

برای نمونه مهمترین مقالات پر بازدید آنها تعبیر خواب مار، سگ و گربه می باشد که شما میتوانید در سایت آینده جوو و بیتوته مشاهده کنید.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز