خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید هاست و ثبت دامنه از گنجه هاست

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۲۹۱

اگر شما هم به فکر راه‌اندازی وبسایت شخصی یا راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود هستید، احتمالا به این موضوع فکر کرده اید که چه نام دامنه ای را انتخاب کنید و در کدام شرکت هاستینگ، وبسایت خود را میزبانی کنید! پس اگر قصد دارید با بهترین شرکت هاستینگ برای خرید هاست و ثبت دامنه آشنا شوید، با ما همراه باشید.

یکی از مواردی که در هنگام ثبت دامنه و خرید هاست اهمیت دارد، کیفیت خدمات شرکت هاستینگ مورد نظر است. ارائه باکیفیت ترین خدمات همراه با بهترین منابع سرور، یکی از ویژگی های مهمی است که یک شرکت هاستینگ باید ارائه دهد. یکی دیگر از موارد با اهمیت، پشتیبانی 24 ساعته واقعی است که توسط شرکت هاستینگ، باید به کاربران ارائه شود. گنجه هاست، به عنوان بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ، پشتیبانی بسیار خوبی دارد و بهترین خدمات را ارئه میدهد. در ادامه برای ثبت دامنه و خرید هاست از گنجه هاست، راهنمایی هایی را خدمت شما ارائه میدهیم.

راهنمای ثبت دامنه

انتخاب دامنه در برندینگ کسب و کارها، جایگاه ویژه ای دارد. دلیل آن هم بخاطر سپاری نام وبسایت شما توسط کاربران است. هرچه نام وبسایت شما کوتاه تر و دلنشین تر باشد، فراموش نکردن آن راحت تر است! به قدری نام دامنه اهمیت دارد که این جمله بین مدیران کسب و کارهای اینترنتی، معروف شده است:

اگر وب‌سایت شما خانه باشد، نام دامنه آدرس آن است.

دامنه، به دو بخش تقسیم می شند. بخش اول، روت (Root Level) یا دومین نیم (Domain Name) نام دارد و بخش دوم، به نام TLD (Top-level Domain) شناخته میشود. نام دیگر TLD، اکستنشن (Extension) است که در بعضی شرایط، به کار گرفته میشود. انتخاب Root و TLD، هر کدام اهمیت خود را دارد. برای آشنایی با این موارد، با ما همراه باشید. همچنین میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان از گنجه هاست، با شماره تلفن 021-91015065 تماس بگیرید.

نام دامنه (Domain Name) یا روت دامنه چیست؟ راهنمای انتخاب نام دامنه!

انتخاب نام دامنه، خیلی به نام وبسایت شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار اینترنتی را مدیریت میکنید، نام دامنه شما، برابر با نام کسب و کار شما خواهد بود. البته بعضی از کسب و کار ها، از نام های خلاصه یا نام های مشابه استفاده می کنند.

دامنه سطح بالا یا TLD چیست؟ چرا انتخاب آن اهمیت ویژه ای دارد؟

دامنه سطح بالا یا همان TLD، همانطور که گفته شد، مخفف Top-level Domain است. TLD، انواع متفاوتی دارد:

  • gTLD یا همان generic Top-level Domain: این دامنه ها که عمومی هستند، شامل پسوندهای .net ، .com ، .org و ... می شوند.
  • ccTLD یا همون country code Top-level Domain: این دامنه ها مخصوص کشورها هستند. کشورها حداقل یک دامنه مخصوص به خود را دارند. دامنه های ccTLD شامل دامنه ir ، ca ، ge و ... می شوند.
  • و ...

اگر شما هم بین انتخاب دامنه .com و دامنه .ir شک دارید، باید بگوییم که اگر وبسایت شما فقط قصد راه اندازی در کشور ایران را دارد، ثبت دامنه .ir میتواند برای شما مناسب باشد. اما اگر وبسایت شما به زبان انگلیسی هست یا چند زبانه هست، پیشنهاد میکنیم ثبت دامنه .com را در اولویت قرار دهید.

پس از انتخاب نام و پسوند دامنه، نوبت به انتخاب رجیسترر یا ثبت کننده دامنه می رسد. به طور خلاصه یعنی شما قصد دارید دامنه خود را از چه شرکتی خریداری کنید؟ پیشنهاد ما به شما، ثبت دامنه در گنجه هاست است. گنجه هاست، با ارائه انواع پسوندهای مختلف، شما را در انتخاب آن کمک میکند. همچنین شما میتوانید دامنه خود را به گنجه هاست، انتقال دهید. انتقال دامنه و ثبت دامنه در گنجه هاست خیلی ساده است. گنجه هاست، انواع دامنه ها (دامین ها) را ارائه می کند:

  • دامین های ایرانی
  • دامین های بین المللی
  • دامین های با حروف فارسی و یا IDN

راهنمای خرید هاست باکیفیت و انتخاب شرکت هاستینگ

در هنگام خرید هاست، به نکات بسیاری باید توجه کنید. به عنوان مثال، میزان بازدید وبسایت شما و منابعی که نیاز دارد نسبت به منابعی که شرکت هاستینگ در اختیار شما قرار میدهد. بسیاری از شرکت های هاستینگ، منابع اشتراکی در اختیار کاربران خود قرار میدهد. این کار، در هزینه های آنها، کاهش چشمگیری دارد و به طبع، میتوانند هاست ارزان تری ارائه دهند. همچنین بعضی از هاستینگ ها، منابع اختصاصی در اختیار شما قرار میدهند که از کیفیت بالاتری برخوردار است.

در کنار منابع، پشتیبانی شرکت هاستینگ هم از اهمیت بسیار ویژه ای در انتخاب هاست برخوردار است. این مورد که کدام شرکت هاستینگ، بهترین پشتیبانی را ارائه میدهد، صحبت های مختلفی انجام میشود و سخت است که یک شرکت را انتخاب کرد. اما به نظر ما، "شرکت گنجه هاست" بهترین خدمات پشتیبانی هاست را ارائه می دهد.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اهمیت دهید، بکاپ گیری مداوم و منظم است. اگر وبسایت شما بازدید کننده بسیاری داشته باشد، نیاز دارد که روزانه یا حتی هر 12 ساعت، از وبسایت و دیتابیس شما، بکاپ گرفته شود. این نحوه بکاپ گیری، برای بسیاری از کاربران مهم است.

اهمیت انتخاب نوع هاست در خرید آن

انتخاب نوع هاست نیز یکی دیگر از عوامل بسیار مهم است! هاست ها، انواع مختلفی دارند:

  • هاست وردپرس ( ganje.host/linux/wordpress ) : امروزه، اکثر وبسایت های، بر پایه سیستم مدیری تمحتوای وردپرس راه اندازی میشوند. اگر شما هم یک وبسایت وردپرسی دارید، پیشنهاد میکنیم هاست وردپرس گنجه هاست را خرید کنید.
  • هاست ووکامرس ( ganje.host/linux/woocommerce ) : هاست ووکامرس، یک هاست بهینه شده برای سایت های ووکامرسی است. اگر وبسایت شما بر پایه ووکامرس راه اندازی شده است، بهترین انتخاب میتواند خرید هاست ووکامرس از گنجه هاست باشد.
  • هاست ارزان ( ganje.host/linux ) : هاست های ارزان، معمولا امکانات کمتر و منابع کمتری دارند. وبسایت هایی که بازدید کمی دارند و قصد ندارند قیمت بالایی برای هاست خود بپردازند، از هاست لینوکس که معمولا ارزان قیمت است استفاده می کنند. در این شرایط، پیشنهاد ما به شما خرید هاست ارزان از گنجه هاست است.
  • هاست دانلود ( ganje.host/linux/download ) : هاست دانلود، مناسب وبسایت هایی است که قصد آپلود فایل های حجیم را دارند. این هاست ها از 10 GB شروع شده و تا 10 TB ادامه دارند. بیشتر وبسایت هایی که محصولات آموزشی برای فروش دارند، ویدیوهای مختلفی در وبسایت خود دارند و ... از هاست دانلود استفاده می کنند. اگر قصد خرید هاست دانلود دارید، پیشنهاد میکنیم گنجه هاست را انتخاب کنید.
  • هاست حرفه ای ( ganje.host/linux/ultrahost ) : بسیاری از وبسایت ها، بازدیدکننده های زیادی دارند و هاست آنها، منابع زیادی دارند. یکی دیگر از استفاده های هاست حرفه ای لینوکس، پیاده سازی سایت هایی با فریمورک Laravel است. اگر وبسایت شما هم با استفاده از لاراول، PHP و ... راه اندازی شده، پیشنهاد میکنیم هاست خود را از گنجه هاست خریداری کنید.

در هنگام خرید هاست، به چه نکاتی توجه کنیم؟

در بخش بالا، با انواع هاست آشنا شدیم و دریافتیم که هر سایت متناسب با وضعیتی که دارد، باید از هاست مناسبش استفاده کند. همچنین دریافتیم که خرید هاست، به فاکتورهایی مثل پشتیبانی شرکت هاستینگ و کیفیت خدماتی که ارائه می دهد بستگی دارد. پیشنهاد ما به شما کاربران، خرید هاست از گنجه هاست است. گنجه، در کنار خدمات با کیفیتی که ارائه میدهد، قیمت های مناسبی هم دارد که شما میتوانید در وبسایت این شرکت، قیمت انواع هاست را مشاهده کنید.

هاست و دامنه را از کدام شرکت هاستینگ خریداری کنیم؟

با توجه به نکاتی که در مورد خرید هاست و ثبت دامنه گفته شد، پیشنهاد ما به شما، گنجه هاست است! این یعنی پیشنهاد میکنیم خرید هاست وردپرس، خرید هاست ووکامرس، خرید هاست دانلود و در کنار آن ثبت دامنه ir و ثبت دامنه .com را به گنجه هاست بسپارید!

گنجه هاست، خدمات متفاوتی در زمینه هاستینگ ارائه می دهد مثل: گواهینامه SSL، سرور مجازی، سرور اختصاصی و ... . شما میتوانید برای مشاهده لیست قیمت و خرید هر یک از خدمات این شرکت، به نشانی اینترنتی ganje.host مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز