خبرگزاری کار ایران

دکتر روانشناس ایرانی

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۵۴۵

اگر به این صفحه وارد شده‌اید، احتمالاً به دنبال یک دکتر روانشناس ایرانی بوده‌اید. پیدا کردن دکتر روانشناس ایرانی کار سختی نیست. اما پیدا کردن یک دکتر روانشناس خوب ایرانی مسلماً کار دشواری است. بالاخص زمانی که بخواهیم از طریق اینترنت به جستجو بپردازیم. ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا معیارهای یک دکتر روانشناس خوب ایرانی را با توجه به تجربیات خود بیان کنیم. 

مسلماً نباید تنها به تبلیغاتی که افراد از خود در شبکه‌های اجتماعی و یا صفحات مختلف اینترنت انجام می‌دهند، به عنوان ملاک قطعی خوب بودن یک دکتر روانشناس ایرانی نام برد. البته می‌توان به بیوگرافی و سوابق کاری که در آن تبلیغ به آن اشاره شده است، توجه کرد.

اگر از طریق اینترنت به دنبال یک دکتر روانشناس ایرانی خوب هستید، بهتر است به چند فاکتور توجه کنید.

۱. در درجه اول باید به کارهای علمی دکتر روانشناس ایرانی مدنظر توجه کنید. کتاب، مقاله و تالیفات او چه هستند؟ آیا در زمینه‌های علمی فعالیت می‌کند؟ زیرا ممکن است دکتر روانشناس موردنظر بیش از آنکه در زمینه علمی و روانشناسی تخصص داشته باشد و وقت و انرژی صرف کند، در زمینه بازاریابی و مارکتینگ وقت و انرژی صرف کرده باشد و در نتیجه شما اسم او را در مکان‌های متفاوت و صفحات تبلیغاتی اینترنت بسیار شنیده باشید. اما این امر بیش از آنکه نشانه تخصص آن دکتر روانشناس ایرانی در زمینه روانشناسی باشد، نشانه هوش فرد در زمینه مارکتینگ است. پس به فعالیت‌های علمی روانشناسی که قصد دارید نزد او بروید، توجه کنید.

۲. نکته دوم که بسیار مهم است، میزان ارتباطی است که شما با دکتر روانشناس برقرار می‌کنید. مسلماً ما نمی‌توانیم با همه افراد ارتباط برقرار کنیم. با هر دکتر روانشناسی نیز نمی‌توانیم احساس صمیمیت کنیم و در نتیجه اعتماد نمی‌کنیم. اعتماد به دکتر روانشناس، شرط ابتدایی درمان است. برای آنکه بفهمیم آیا می‌توانیم به دکتر روانشناس اعتماد کرده و احساس صمیمیت کنیم، می‌توانیم فیلم‌ها و کلیپ‌های او را در اینترنت ببینیم. تماشای کلیپ‌های دکتر روانشناس موردنظر تا حد زیادی به ما کمک می‌کند تا با نحوه صحبت کردن او، لحن کلام و چهره روانشناس که نقش زیادی در ارتباط ایفا می‌کند، آشنا شویم. از این طریق تا حدی می‌توان با مشخصات و ویژگی‌های دکتر روانشناس ایرانی موردنظر بیشتر آشنا شد.

۳. در صورت دسترسی به سایر مراجعین، رجوع به تجربیات آنها یکی از مطمین‌ترین راه‌ها جهت شناخت دکتر روانشناس ایرانی است. تلاش کنید تا نظرات سایر مراجعین را درباره دکتر روانشناس در اینترنت جستجو کنید. در قسمت نظرات احتمالاً بتوانید نظرات سایر مراجعین را بخوانید. به دقت نظرات سایر افراد را مطالعه کنید. این کار علاوه بر آنکه به شما کمک می‌کند تا حدی بیشتر شناخت پیدا کنید، همچنین به شما کمک می‌کند تا با تخصص و زمینه کاری او بیشتر آشنا شوید. 

۴. معیار و ویژگی دیگری که باید به آن توجه کنید، زمینه کاری و تخصص دکتر روانشناس است. مسلماً یک دکتر روانشناس نمی‌تواند در همه زمینه‌ها خوب و عالی عمل کند. بعضی از آنها در زمینه زوج درمانی عملکرد خوبی دارند، گروهی دیگر در زمینه بالینی مانند اضطراب، افسردگی، پانیک و وسواس فعالیت می‌کنند، برخی دیگر به مشکلات بالینی کودکان می‌پردازند و گروهی نیز به ناهنجاری‌ها و بهبود روابط خانواده کمک می‌کنند. شما می‌توانید از تالیفات و کلیپ‌های دکتر روانشناس، زمینه فعالیت او را بهتر تشخیص بدهید.

۵. مهمترین ویژگی یک دکتر روانشناس ایرانی خوب، توجه و پایبندی به اخلاق انسانی و حرفه‌ای است. به هر میزان که علم دکتر روانشناس بیشتر باشد، در صورتی که علم او همراه با اخلاق نباشد، او خطر بیشتری می‌تواند ایجاد کند. مراجع در جلسات درمان به درمانگر خود اعتماد می‌کند و در صورتی که درمانگر فردی پایبند به اخلاق نباشد، آسیب جدی به مراجع وارد می‌کند. چه بسیار مواقع که درمانگر به جهت مشکلات شخصیتی خود، وارد رابطه با درمانجو می‌شود که این امر آسیب بسیار شدیدی به درمانجو وارد می‌کند. اخلاق حرفه‌ای حکم می‌کند تا به هیچ عنوان دکتر روانشناس به غیر از جلسات درمانی، با مراجع خود تماسی برقرار نکند. در صورتی که در هر زمان از درمان با چنین موردی مواجه شدید، بلافاصله جلسات درمان را خاتمه دهید. البته لازم به ذکر است که گاهی درمانگر لازم می‌بیند تا گزارش عملکرد روزانه مراجع را در زمینه مشکل او دریافت کند. در اینصورت بالضروره تماس بین مراجع و درمانگر در حد محدود و مشخص برقرار می‌شود.

۶. در صورتی که شما برای مدت‌های زیادی در خارج از کشور زندگی کرده‌اید و با بعضی از اصطلاحات جدید فارسی آشنایی ندارید و از سویی دیگر زبان انگلیسی نیز زبان مادری شما نمی‌باشد  در نتیجه نمی‌توانید با یک دکتر انگلیسی زبان مشاوره کنید، بهتر است دکتر روانشناس ایرانی موردنظر شما به زبان انگلیسی آشنا باشد تا در مواقع لزوم بتوانید مفاهیم موردنظر را به یکدیگر انتقال بدهید.

دکتر روانشناس ایرانی

۷. بین صحبت دوستانه و جلسات درمانی تفاوت قایل شوید. مسلماً وقتی شما مسلماً وقتی شما مشکلات خود را نزد شخصی بازگو می‌کنید، به طور موقت احساس بهتری می‌کنید. اما این به معنای درمان نیست زیرا در بلندمدت این درد و دل تاثیری بر حل مشکلات شما نخواهد داشت. دکتر روانشناس خوب تاثیر بلندمدت دارد و تنها تسکین موقت دردها نمی‌باشد. او با آموزش مهارت‌هایی برای کنترل افکار و احساسات و در نهایت رفتار به مراجع کمک می‌کند تا خود راهبر شود و در حین مواجهه با مشکلات، با توجه به شناخت بیشتری که از خود کسب کرده است، بتواند تصمیم درست اتخاذ کند.

۸. درمانگر و مشاوری که مدام از خود می‌گوید و از دستاوردها و موفقیت‌هایش حرف می‌زند، نمی‌تواند به مراجع توجه کند. یک دکتر روانشناس خوب، یک شخصیت رشد یافته دارد و لزومی به اثبات خود نمی‌بیند. او بر روی مشکل بیمار تمرکز می‌کند. نسبت به مشکلات و موضوعات مطرح شده توسط بیمار توجه نشان می‌دهد. یک درمانگر خودشیفته و یا نمایشینمی‌تواند از خویش فارغ شود و به مراجع بپردازد. شرط اساسی درمان، توان همدلی با مراجع است. شما این شناخت را می‌توانید با توجه به کلیپ‌ها و یا تجربیات سایر مراجعین به دست بیاورید. با اندکی هوشیاری از نحوه تبلیغات فرد نیز می‌توانید به ویژگی‌های دکتر روانشناس پی ببرید.

۹. بهتر است درمانگر از لحاظ ارزش‌ها، باورها و فرهنگ به شما نزدیک باشد زیرا در اینصورت بهتر و سریعتر می‌تواند شرایط شما را درک کند.

۱۰. روانشناس خوب، شنونده خوبی است. او بدون آنکه درباره شما قضاوت کند، به حرف‌هایتان گوش می‌دهد. قضاوت نکردن باعث می‌شود تا شما به راحتی حرف‌های خود را بزنید و از درونیات خود گفتگو کنید.

۱۱. شاید نکته آخر کم اهمیت به نظر برسد ولکن در بهبود مراجع به شدت تاثیرگذار است. درمانگری که مملو از امید و خوش‌بینی است، در جلسات درمان این انرژی خود و امید را به مراجع منتقل می‌کند. او به درمانجو انگیزه بهبود می‌دهد. مشاوری که خود ناامید و مایوس از زندگی است، چگونه می‌تواند کسی را به زندگی و تلاش برای آن امیدوار کند.

ذات نایافته از هستی بخش                  کی تواند که شود هستی بخش

دکتر روانشناس ایرانی

با روانشناس ایرانی در استکهلم، دکتر روانشناس ایرانی در تورنتو یا روانشناس ایرانی در آلمان و یا در هر جای دیگری از این کره زمین می‌توان به موهبت تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی ارتباط برقرار کرد. دیگر مرزهای جغرافیایی مانع و حدود برای برخورداری از امکانات نمی‌باشند. آنچه در برقراری ارتباط با یک دکتر روانشناس ایرانی مهم است، انگیزه بهبود و نیاز به تغییر شرایط خود می‌باشد. در صورتی که شما نیز در زندگی خود احساس نیاز به تغییر می‌کنید، بهتر است هر چه سریعتر به یک درمانگر و مشاور مراجعه کنید. مسلماً هرقدر زمان بیشتری بگذرد، درمان و حل مساله دشوارتر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز