خبرگزاری کار ایران

بهترین دانشگاه‌های روسیه

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۴۰۵

دانشگاه‌های معتبر روسیه در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی کدامند؟

به گزارش ایلنا، روسیه دارای دانشگاه های معتبر بسیاری در سطح منطقه و جهان می باشد که بعضا این دانشگاه ها مهد پرورش دانشمندان بزرگ و سرنوشت سازی در تاریخ بوده اند. با توجه به این موضوع و همچنین هزینه مقرون به صرفه تحصیل در روسیه، به علاوه امکان اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های کشور روسیه، این کشور به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در ایران تبدیل شده است.

هرساله وزارت بهداشت و درمان ایران لیستی از دانشگاه های مورد تائید این وزارت خانه در دیگر کشور های جهان را منتشر می نماید که در سال 2020 کشور روسیه دارای 4 دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد. با توجه به این موضوع که معیار انتخاب این دانشگاه ها مشخص نمی باشد، بعضا برخی از بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های این کشور در لیست ارائه شده قرار ندارند و دانشگاه های دیگری با رتبه های به مراتب پایین تر در لیست جای گرفته اند. در ادامه به بررسی دانشگاه ملی سن پترزبورگ دومین دانشگاه معتبر روسیه در سطح جهانی بعلاوه دو دانشگاه پزشکی پاولوف و دانشگاه دندانپزشکی سماشکو مسکو که هر دو مورد تائیید وزارت بهداشت ایران می باشند خواهیم پرداخت:

دانشگاه ملی سن پترزبورگ

(دانشگاه دولتی سنت پترزبوگ روسیه)

دانشگاه ملی سنت پرترزبورگ به عنوان دومین دانشگاه بزرگ و برتر کشور روسیه در جهان شناخته می شود. این دانشگاه محل پرورش دانشمندان برجسته ای در طول تاریخ بوده است، رسالت تمام دانشگاه های جهان بر اساس تعلیم و تربیت دانش جویان و معرفی آنها به جامعه برای بهبود عملکرد هر رشته می باشد که دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ به راستی در این راه گاه های اساسی در تاریخ برداشته است.

در بین فارغ التحصیلان دانشگاه ملی سن پترزبورگ؛ شش رئیس دولت و دو رئیس جمهور فدراسیون روسیه؛ نه نفر از برندگان جایزه نوبل دیده می شوند که در این دانشگاه عالی پرورش یافته اند و تحصیل کرده اند. قانون فدرال روسیه قوانین خاصی را فقط برای دو دانشگاه بزرگ و معتیر این کشور یعنی دانشگاه لومونوسوف روسیه و دانشگاه ملی سنت پترزبورگ در نظر گرفته است. این دانشگاه حق دارد طبق مقررات خاص خود از پایان نامه ها دفاع کند از طرف دولت این کشور به کاندیداها و فارق التحصیلان علوم پزشکی و غیره مدرک اعطا کند.

1747 سال تأسیس دانشگاه ملی سنت پترزبورگ را در نظر گرفته می شود.  هیچ دانشگاه دیگری در کشور روسیه از مرز 290 سال عمر؛ عبور نکرده است.

امروز حدود 30 هزار دانشجو از ده ها کشور جهان در دانشگاه ملی سنت پترزبورگ تحصیل می کنند. بیش از 12 هزار نفر اساتید دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ از جمله برندگان جوایز نوبل و فیلدز در این دانشگاه فعالیت کرده و میکنند.

در سال 2015 ، دانشگاه ملی سن پترزبورگ برای اولین بار وارد رده بندی دانشگاه های معتبر نظام ارزشیابی Times Higher Education شد و بلافاصله در گروه دانشگاه هایی در رده بین 70 تا 80 و در بین 100 دانشگاه معتبر و بزرگ دنیا در کنار بهترین ها قرار گرفت.

متاسفانه این دانشگاه در حال حاضر در بین دانشگاه های مورد تائیید وزارت بهداشت ایران نبوده و از لیست اعلامی خارج شده است. اما با توجه به سطح علمی بالای این دانشگاه و بر اساس بخشنامه وزرات بهداشت ایران، فارع التحصیلان این دانشگاه و دیگر دانشگاه های معتبر می توانند از 3 طریق پس از فارغ التحصیلی  مدرک خود را در ایران تائید کنند.

جهت مطالعه معرفی کامل دانشگاه ملی سنت پترزبورگ اینجا را کلیک کنید.

بهترین دانشگاه‌های روسیه

دانشگاه پزشکی پاولوف

(مورد تائید وزارت بهداشت ایران)

دانشگاه اول پزشکی دولتی پاولوف سنت پترزبورگ هم اکنون یکی از دانشگاه های برتر پزشکی در کشور روسیه است. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 75 بخش مختلف می باشد و همچنین سالانه بیش از 5 هزار دانشجو را در خود جای داده است.کلینیک پزشکی عمومی این دانشگاه سالانه به درمان هزاران بیمار از سرتاسر کشور می پردازد. 

همچنین در محوطه دانشگاه چندین موزه وجود دارد، که بیشتر آنها اکنون به کلیساهای جامع تبدیل شده اند. این دانشگاه دارای یک کتابخانه بسیار بزرگ ، یک مجموعه آموزشی با استخر و بسیاری از سالن های ورزشی همچنین دارای یک مرکز تفریحی-ورزشی در بیرون از شهر می باشد. همچنین 4 خوابگاه دانشجویی فعالیت می کنند و دانشجویان بسیاری را در خود از خارج و داخل روسیه در خود جای داده اند. پردیس اصلی این دانشگاه تشکیل شده از 63 ساختمان می باشد، بیمارستان خصوصی این دانشگاه و برخی از مراکز اداری آن در خارج از محوطه دانشگاه قرار دارند. 

تحصیل در این دانشگاه به صورت تمام وقت می باشد. طول زمان تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه پاولوف 5 سال می باشد. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه در سال 1959 افتتاح گردید. لازم است بدانید رشته دندانپزشکی در آموزش عالی کشور روسیه از سال 1899 اینجاد گردیده است و سپس دانشگاه پالوف 60 سال بعد این رشته را در دانشگاه خود آغاز کرد. 

هم اکنون حدود 2 هزار دانشجو در دانشکده پزشکی دانشگاه پاولوف تحصیل می کنند. این روند آموزشی توسط 16 استاد تمام ، 47 دانشیار ، 82 دستیار و کارکنان تدریس و کمکی اداره می شود. هدف اصلی فعالیت های دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سنت پترزبورگ،  آموزش دندان پزشکان با رعایت کامل الزامات و استاندارد آموزشی دولتی (GOS)  و بین المللی در تخصص "دندانپزشکی" می باشد.

ساختار برنامه درسی و ساعات مربوط به کلیه بلوکهای مربوطه این رشته شامل بیش از 54 ساعت در هفته و مدت زمان تحصیل در کلاس اجباری 36 ساعت در هفته)می باشد.

جهت مطالعه معرفی کامل دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ اینجا را کلیک کنید.

دانشگاه سماشکو

(مورد تائید وزارت بهداشت ایران)

این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تخصصی در رشته دندانپزشکی شناخته می شود. تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی ایالتی مسکو (سماشکو ) به قرن نوزدهم میلادی باز می گرددو این دانشگاه در سال 1892 افتتاح گردید و پس از گذشت چند سال بعد پس آنکه دولت این کشور با دشواری ها و معضلات درمانی دندانپزشکی مردم رو به رو شد؛ به خانه دندانپزشکی شوروی تبدیل گشت.

 از آغازین روز شروع به کار این دانشگاه تمرکز اصلی  "MSMSU" تربیت و آموزش متخصصان واجد شرایط علوم پزشکی و دندانپزشکی بوده و هست. در طول سال های تاسیس این دانشگاه، دانشمندان برجسته ای از سراسر کشور روسیه نام و شهرت خود را به این موسسه هدیه نمودند و حالا به لطع دانش علوم پزشکی و به لطف تلاش های آنها ، دندانپزشکی به یک رشته پزشکی مهم در روسیه تبدیل شده است.

در حال حاضر دانشگاه سماشکو دارای 11 دانشکده می باشد که به نام های دانشکده دندانپزشکی ، پزشکی ، اقتصادی ، دانشکده آموزش معلمان، دانشکده آموزش پیش دانشگاهی (FDP) ، دانشکده روانشناسی بالینی ، دانشکده تحصیلات تکمیلی (FPDO) ، دانشکده آموزش متوسطه حرفه ای (پزشکی) ، گروه کار اجتماعی و مرکز آموزش نظامی می باشد.

متقاصیان مقاطع تحصیلات تکمیلی در 100 بخش در دانشگاه سماشکو آموزش می بینند. این دانشگاه دارای برنامه آموزشی در مقاطع کارشناسی ارشد ، دبیرستان ، کارشناسی ارشد دکترا ، کارورزی و همچنین شورای پایان نامه برای دفاع از پایان نامه های نامزد و دکترا است.

دانش آموزان تمام وقت و همچنین دانشجویان شبانه، مشغول به تحصیل در این دانشگاه با جدیدترین متد های روز دنیا آموزش می بینند.

جهت مطالعه معرفی کامل دانشگاه سماشکو مسکو اینجا را کلیک کنید.

بهترین دانشگاه‌های روسیه

موسسه اعزام دانشجو به روسیه

روسیه به دلایل زیادی دارای بیشترین اعزام دانشجو به خارج از کشور می باشد. از مهمترین دلایل علاقه دانشجویان خارجی جهت تحصیل در روسیه می تواند به موارد زیر اشاره کرد :

  1. هزینه مقرون به صرفه تحصیل در روسیه : روسیه به عنوان یکی از ارزانترین کشور ها برای ادامه تحصیل در جهان شناخته می شود، شهریه رشته های پزشکی و دندانپزشکی این کشور در بازه ای از حدود 3 هزار تا 7 هزار دلار در سال می باشد که به نسبت دیگر کشور های جهان بسیار ارزان تر است...
  2. پذیرش آسان در دانشگاه های روسیه : اکثر دانشگاه های روسیه با وجود اعتبار بالای آنها دارای شرایط پذیرش نسبتا آسانی می باشند، اکثر دانشجو های خارجی در روسیه در این دانشگاه های پذیرش می شوند.
  3. دانشگاه های روسیه نیاز به مدرک زبان ندارند: یکی از مهمترین دلایل تحصیل در روسیه این موضوع می باشد که دانشگاه های روسی از افراد متقاضی تحصیل در روسیه، تقاضای مدرک زبان نمی کنند، زبان تحصیل در بیشتر دانشگاه های روسیه به روسی می باشد و بعضی از دانشگاه های روسیه رشته های پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی نیز به متقاضیان ارائه می کنند.
  4. روابط کشور روسیه و ایران بسیار خوب و نزدیک است: روسیه یکی از متحدان اصلی کشورمان  می باشد، به همین دلیل مراودات سیاسی و اقتصادی و علمی بسیاری با کشورمان نیز دارد. بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشد و همچنین رفت و آمد دانشجویان از روسیه به ایران و بالعکس نیز بسیار آسان تر از شرایط دیگر کشور های جهان می باشد.
  5. هزینه زندگی بسیار مناسب در روسیه: هزینه زندگی در روسیه برای دانشجویان ایرانی روسیه بسیار مقرون به صرفه است، روسیه دارای شهرهای بسیاری است که برخی از آنها هزینه زندگی به مراتب پائین تری نیز نسبت به برخی شهرهای ایران دارند، اما همچنان زندگی در دو ابر شهر معروف روسیه، مسکو و سنت پترزبورگ در حال حاضر با در نظر گرفتن دلار 18 هزار تومانی، فرق چندانی با زندگی در تهران ندارند.
  6. دانشگاه های روسی مورد تائید ایران و معتبر جهانی روسیه : روسیه دارای دانشگاه های معتبری در سطح جهان می باشد، دانشگاه ملی مسکو و ملی سنت پترزبورگ در رتبه های زیر 200 جهان قراردارند و دارای اعتبار بسیار بالایی در سطح جهان می باشند. همچنین هرساله لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران منتشر می شود که دانشگاه های بسیاری از این کشور در این لیست قراردارند، به این معنا که مدرک فارغ التحصیلی در رشته های علوم پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی روسیه مورد تائید ایران می باشد.
  7. امکان تحصیل رایگان در روسیه: همچنین کشور روسیه یکی از کشور هایی است که دارای برنامه های متعدد اختصاص بودجه و  بورسیه های رایگان بسیاری برای دانشجویان خارجی است.

روسیه به دلایل گفته شده و بسیاری دیگر از دلایل یکی از بهترین گزینه های پیشنهادی جهت مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور می باشد. به واسطه وجود دانشگاه های خوب و همچنین با توجه به اینکه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دارای آینده شغلی بسیار خوبی در آینده می باشد و علاوه بر آن بعد از فارغ التحصیلی شرایط مهاجرت به کانادا و دیگر کشور های اروپایی نیز با این مدارک درسی در دسترس دانشجویان قراردارد این کشور یکی از بهترین گزینه های مهاججرت تحصیلی می باشد.

تخصص ما انجام کلیه امور حقوقی و غیره بعلاوه اعزام دانشجو به روسیه می باشد.

گروه بین المللی ستاره داوود

کارگزار تخصصی روسیه

www.davidstar.net

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز