خبرگزاری کار ایران

اهمیت انتخاب صندلی کار در خانه در دوران کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۱۹۳

امروزه به دلیل گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان، بیشتر کسب‌و‌کارها دچار مشکلات فراوانی شده‌اند. یکی از مهم‌ترین مشکلات کسب‌و‌کارها در این دوران، حفظ سلامت کارمندان در برابر ویروس کرونا است.

برخی از سازمان‌ها علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان دورکار شدن افراد را نیز فراهم آورده‌اند. در این میان یکی از دغدغه‌های کارمندان فراهم آوردن شرایط دورکاری در خانه است. زیرا معمولا افراد بین 7 تا 9 ساعت از روز خود را در محل کارشان می‌گذرانند و از آنجایی که در منزل تجهیزات محیط کار هم‌چون میز مناسب و صندلی ارگونومی وجود ندارد؛ از این رو افراد به سرعت احساس خستگی و درد در ناحیه کمر و گردن خود می‌کنند که این باعث کاهش بهره‌وری افراد شده و به تدریج باعث بروز بیماری‌های مزمن در نواحی کمر و گردن می‌شود. از این رو بهتر است تا با خرید صندلی کارشناسی و میز کارشناسی که مناسب محیط‌های خانگی هستند، از بروز بیماری‌های ستون فقرات جلوگیری کرد.

مهم‌ترین اجزای صندلی کار در خانه:

جک صندلی: جک صندلی یکی از اجزای مهم در هر صندلی محسوب می‌شود، لذا بهتر است که صندلی با جک مناسب انتخاب شود تا به راحتی امکان تنظیم ارتفاع فراهم شود.

مکانیزم صندلی: مکانیزم صندلی کامپیوتر یکی از مهم‌ترین اجزای صندلی است. دو کارکرد اصلی قطعه، اتصال صندلی به جک و پایه صندلی و نیز قرار دادن صندلی در حالت‌های مختلف است. از دیگر وظایف مکانیزم صندلی می‌توان به قفل شدن صندلی در زوایای مختلف و امکان حرکت پشتی صندلی اشاره کرد.

اهمیت انتخاب صندلی کار در خانه در دوران کرونا

تکیه‌گاه صندلی: یکی دیگر از عوامل مهم و ویژگی‌های مناسب برای انتخاب صندلی کار در خانه داشتن تکیه‌گاه مناسبی است که قسمت انحنای کمر و ستون فقرات را پر کند. این ویژگی شما را از دردها و آسیب‌های جدی حفظ می‌کند.

نشیمن صندلی: نشیمن صندلی دورکاری باید مقداری پهن‌تر از لگن کاربر باشد تا هنگام نشستن بر روی آن، در صورت خستگی به راحتی بتواند خود را جا‌به‌جا کند و هم‌چنین نشیمن صندلی باید از استحکام بالایی برخوردار باشد تا افراد با وزن بالا به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

پایه صندلی: بهتر است تا صندلی با پایه های پنج پر خریداری کنید، زیرا نه تنها باعث حفظ تعادل فرد می‌شود بلکه از استحکام بیشتری برخوردار است و افراد با وزن‌های بالا می توانند با آسودگی از صندلی استفاده کنند.

اهمیت انتخاب صندلی کار در خانه در دوران کرونا

چرخ صندلی: یکی از مواردی که اکثر کارمندان و کاربران به آن اهمیت می‌دهند، جا‌به‌جایی راحت با صندلی دورکاری است. این کار علاوه بر سهولت در جابه‌جایی، سبب کاهش میزان استرس کارمندان می‌شود. در هنگام انتخاب صندلی کار در منزل در نظر داشته باشید که اگر سطح مورد نظر لغزنده باشد؛ باید از چرخ‌های سخت‌تر و یا پدهای زبر استفاده شود تا فرد هنگام نشستن بر روی صندلی تعادل خود را کاملا حفظ کند.

دسته صندلی: بهتر است تا دسته صندلی کار در خانه قابل تنظیم باشد تا شما بتوانید به آسانی آن را در ارتفاع مناسب با میز کارشناسی خود درآورید تا از فشار بر روی کتف‌ها، ساعد و گردن خود بکاهید.

از این رو بهتر است تا در دروان شیوع ویروس کرونا با خرید صندلی های ارگونومی نیلپر به حفظ سلامتی خود کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز