خبرگزاری کار ایران

عملکرد اعجاز انگیز ایدرو در نصب هیئت مدیره ایران خودرو

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۶۱۶

ایران خودرو و سایپا محکوم به عقب افتادگی هستند و هر روز باید جواب انتقادهای مجلس، مردم و حتی دولتی‌ها را بدهند.

در خبری که درسایت رسمی ایدرو آمده گفته شده رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در احکام جداگانه‌ای دو نماینده خود را مشخص کردند و این عملکرد فوق العاده‌ای از ایشان در این زمینه است چرا که در منصب رئیس ایدرو با سهم ۱۴٪ در ایران خودرو دو عضو منصوب می‌کنند.

البته این موضوع به شوخی گفته شد ولی در پس آن اشاره به دردی دارد که ایران خودرو و سایپا سالها از تصدی دولت می‌کشند.

اگر چه ایران خودرو و سایپا محکوم به عقب افتادگی هستند و هر روز باید جواب انتقادهای مجلس و مردم و حتی دولتی‌ها را بدهند ولی باعث این موضوع دولتی اداره شدن این شرکت‌هاست از سویی دولت دست آنها را در قیمت گذاری کالا می‌بندد و از سوی دیگر مواد اولیه داخلی را به بالاترین قیمت به آنها می‌فروشد و نتیجه این معادله باخت باخت برای خودرو ساز وضرر سالانه بیش از بیست هزار میلیارد است!

چراکه دولت با در دست گرفتن هئیت مدیره این شرکت‌ها آنها مجبور به انجام خرج‌های غیر ضرور و سرمایه‌گذاری های ضرر ده می‌کند بدون آنکه توجه کند غیر از ۱۴٪ سهام خود دیگران هم سهام دارند سهام دارانی که در بین آنها از کار افتادگان و بازنشستگانی هستند که سرمایه زندگیشان همین سهام است.

وقتی مدیرعامل منصوب رئیس ایدرو باشد پس باید اجرا کننده فرامین رئیس ایدرو و وزیر صنعت دولت و رئیس جمهور باشد و در این موقعیت حتی مقیمی که توانسته سر و شکلی به ایران خودرو از هم گسیخته بدهد باید تاوان دستورات غلط دولت در بنگاه اقتصادی را بدهد.

آقای بیات رئیس ایدرو باید بدانند که با سهم ۱۴٪ فقط حق انتصاب یک نفر عضو هیئت مدیره دارند ولی ما دیده ایم که دولت با یک درصد سهم هم می تواند تمامی اعضا هئیت مدیره نصب کند.

سیاوش تصویری کارشناس بازار سرمایه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز