خبرگزاری کار ایران

کمتر کسی می‌داند که استراحت‌های بین مطالعه معجزه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۲۶۳

یکی از مسائل مهم برای افزایش بازدهیِ مطالعه در سنین و مقاطع مختلف، ایجاد تعادل مناسب بین زمان استراحت و مطالعه است. مشکل از دست دادن تمرکز هنگام مطالعه یا مشاهده یک ویدئو آموزشی اتفاقی است که تقریباً در تمام دانش‌آموزان رخ می‌دهد.

یکی از مسائل مهم برای افزایش بازدهیِ مطالعه در سنین و مقاطع مختلف، ایجاد تعادل مناسب بین زمان استراحت و مطالعه است. مشکل از دست دادن تمرکز هنگام مطالعه یا مشاهده یک ویدئو آموزشی اتفاقی است که تقریباً در تمام دانش‌آموزان رخ می‌دهد. در نتیجه برای جلوگیری از حواس پرتی و کاهش تمرکز باید تلاش کنیم تا به عنوان والدین یا اطرافیان آن‌‌ها روش درستِ مطالعه را پیدا کنید و با آن‌ها تمرین کنیم. قطعاً این روش مطالعه برای هر فرد متفاوت است. این تفاوت ناشی از تفاوت افراد در مسائلی چون سطح علمی آن‌ها، دلایل افت تحصیلی، نقاط ضعف و برنامه مطالعاتی آن‌ها است.
زمان استراحت یک فاکتور تأثیرگذار در افزایش بازدهی و یادگیری هنگام مطالعه است. در زمان مطالعه و تمرین باید بین زمان‌های درس خواندن، زمان‌هایی را برای استراحت قرار دهید. این استراحت بین مطالعه باعث می‌شود که مبحث جدید را با تمرکز بالاتر و دقت بیشتری بخوانید و یادبگیرید. خستگی ناشی از مطالعۀ مباحث قبلی، یادگیری شما را کاهش می‌دهد و در واقع با صرف زمان بیشتری نسبت به حالت معمول خود، مفهوم دروس را متوجه می‌شوید.

البته این نکتۀ قابل توجه را فراموش نکنید که زمان استراحت نیز برای افراد مختلف متفاوت است. ممکن است دانش‌آموزان پایه‌های پایین‌تر به زمان بیشتری برای استراحت نیاز داشته باشند، در حالی که دانش‌آموزان مقاطع بالاتر و مخصوصاً دانش‌آموزان کنکوری زمان استراحت کوتاه‌تر ولی بیشتری را باید برای خود در نظر بگیرند.

نکتۀ مهم دیگر که لازم است در این بحث به آن اشاره شود این است که در زمان استراحت باید چه کاری را انجام بدهید؟

بدون شک باید کاری را انجام دهید که در عین حال که برایتان لذت بخش و دلپذیر است، به آرامش و تمرکزتان نیز کمک کند. یکی از روش‌های مناسب در زمان‌های استراحت انجام حرکات کششی و نرمش‌های سبک است.

پس در برنامه‌ریزی‌های خود برای مطالعات روزانه، به زمان‌های استراحت و چگونگی سپری کردن آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز