خبرگزاری کار ایران

فرصت های سرمایه گذاری در استرالیا برای ایرانیان

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۸۱۶

یکی از راه های اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری است. در این روش نیازی به دریافت مدرک تحصیلی و یا تسلط کامل به زبان انگلیسی نیست. همین که در حد متوسط زبان انگلیسی را بلد باشید و بتوانید سرمایه لازم برای راه اندازی یک کسب و کار را فراهم کنید، به شما ویزای اقامت داده می‌شود.

یکی از راه های اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری است. در این روش نیازی به دریافت مدرک تحصیلی و یا تسلط کامل به زبان انگلیسی نیست. همین که در حد متوسط زبان انگلیسی را بلد باشید و بتوانید سرمایه لازم برای راه اندازی یک کسب و کار را فراهم کنید، به شما ویزای اقامت داده می شود. البته گزینه مختلفی برای سرمایه گذاری در استرالیا وجود دارد. در ادامه به فرصت هایی که برای ایرانیان در این کشور وجود دارد، می پردازیم.

سرمایه گذاری های نقدی

یکی از راه های سرمایه گذاری در استرالیا برای ایرانیان از راه حساب پس انداز و سپرده های بلند مدت انجام می شود. معمولاً بازدهی این نوع سرمایه گذاری نسبت به سایر روش ها پایین تر است. با این حال درآمد پایداری نصیب شما می شود و در عین حال ریسک آن بسیار پایین است. اگر می خواهید از سرمایه خود در استرالیا درآمد ثابت و بدون ریسک بدست آورید، این روش را به شما توصیه می کنیم.

بهره ثابت یا سرمایه گذاری با درآمد ثابت

در این روش از سرمایه گذاری در استرالیا می توانید در یک دوره مشخص (مثلا 5 سال) سرمایه خود را برای خرید اوراق قرضه دولتی صرف کنید. این نوع سرمایه گذاری هم مانند سپرده گذاری در بانک، سود پایینی دارد. با این حال نسبت به انواع دیگر سرمایه گذاری در استرالیا، ریسک پایین تری است. سرمایه گذاری با بهره ثابت توسط دولت و شرکت های بین المللی در استرالیا انجام می شود. فروشنده سهام با فروش اوراق قرضه دولتی، آن را در پروژه های مختلف سرمایه گذاری می کند. بعد از به سود رسیدن یک پروژه سود (با احتساب تورم) سود آن به شما برگردانده می شود.  

خرید سهام در استرالیا

یکی دیگر از راه های اقامت در استرالیا از طریق سرمایه گذاری، خرید سهام است. شما می توانید سهام شرکت های استرالیایی یا شرکت های بین المللی در این کشور را خریداری کنید. در این صورت شما به عنوان یک یک سهامدار محسوب می شوید. پس در سود شرکت سهیم هستید. پس با افزایش سود شرکت، شما هم درآمد بالایی خواهید داشت.

اما ریسک این روش سرمایه گذاری در استرالیا کمی بالاست. در صورتی که سهام سقوط کند، ارزش سرمایه گذاری شما هم از بین می رود. بنابراین برای اینکه بتوانید سهام خود را به درستی مدیریت کنید، باید اطلاعات کافی در مورد زمان خرید و فروش سهام را داشته باشید.

وجوه مدیریت شده (Managed funds)

با توجه به اینکه یکی از شرایط مهاجرت به استرالیا داشتن سرمایه کافیست، باید بتوانید یک کار پررونق برای خود دست و پا کنید. استفاده از روش وجوه مدیریت شده هم می تواند راهی برای کسب سود در استرالیا باشد. در این روش باید سرمایه خود را به یک مدیر صندوق بسپارید. در این روش، سرمایه می تواند پول نقد و یا اموال شما باشد که مدیر آن را در صندوق سهیم می کند.

از مزیت های سرمایه گذاری با این روش، امکان دسترسی به سرمایه گذاری های متنوع است. این روش شراکتی است و یک نفر قادر به انجام آن نیست.

وجوه مورد معامله (ETF)

ETF نوعی صندوق مدیریتی است که می تواند در بورس کالا مانند بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) خرید و فروش شود و سپس یک دارایی یا شاخص بازار را ارزیابی کند. ETF یکی از گزینه های سرمایه گذاری منفعل در استرالیا محسوب می شود. زیرا مدام در حال ردیابی فهرست دارایی سرمایه گذاران است و ارزش سرمایه شما در این صندوق، مطابق با شاخصی که در حال پیگیری است و بالا و پایین می رود، مشخص می شود.

برای این نوع از سرمایه گذاری به سرمایه اولیه کمتری نیاز دارید. این نوع از سرمایه گذاری بیشتر در بورس خرید و فروش می شود. ریسک این نوع سرمایه گذاری بالاست. یعنی به همان میزان که احتمال افزایش درآمد دارد، ممکن است به یکباره همه چیز از دستتان برود.

فرصت های سرمایه گذاری در استرالیا برای ایرانیان

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق سرمایه گذاری

اگر قصد دارید با سرمایه خود اوراق قرضه بخرید، پول شما همراه با سایر سرمایه گذاران جمع آوری می شود. سپس یک مدیر برای این سرمایه های جمع آوری شده به کار گماشته می شود تا بر بودجه نظارت و تصمیمات روزانه مربوط به سرمایه ها را اتخاذ کند. در این روش، سرمایه گذار فعالیت چندانی ندارد. هر چند می توانید به عنوان یک ناظر عمل کنید.

در این روش سرمایه گذاری باید به دولت استرالیا 30 درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنید. اما اگر سرمایه گذاری برای 10 سال یا بیشتر باشد، هیچ مالیاتی از شما دریافت نمی شود.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات (REITs)

REIT نوعی صندوق دارایی است که در بازارهای عمومی مانند ASX قرار می گیرد. در این روش شما می توانید به عنوان سرمایه گذار برای خود سهم خریداری کنید. درست شبیه به صندوق مدیریتی، بعد از اینکه پول شما و سایر سرمایه گذاران جمع آوری شد، می تواند در بخش های تجاری، خرده فروشی، املاک و صنایع صرف شود.

در واقع سرمایه گذاری با REIT به معنای خرید گروهی ملک است. این شکل از سرمایه گذاری در استرالیا نسبت به خرید ملک به صورت فردی سود بیشتری دارد.

خرید و فروش طلا

یکی دیگر از راههای دریافت ویزا استرالیا با سرمایه گذاری، خرید طلاست. این فلز گرانبها براساس ارزش بازار خرید و فروش می شود. در استرالیا مردم با کمک طلا سعی می‌کنند خود را در مقابل تورم محافظت کنند. در این کشور به اشکال مختلفی طلا خرید و فروش می شود. برای این کار می توانید مشتقات طلا، قبض طلا و یا سهام معادن طلا را خریداری کنید.

روش وام دادن در استرالیا

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در استرالیا، دادن وام به صورت سنتی به مردم است. این کار با ارتباط سرمایه گذاران با شرکت ها یا افرادی که به دنبال وام هستند، انجام می شود. در مقابل ارائه خدمات وام به شرکت ها و مردم، می توانید دستمزد دریافت کنید.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

رمز ارز یا ارز دیجیتال هم یکی دیگر از روش های نوین سرمایه گذاری و دریافت ویزا استرالیا محسوب می شود. خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در استرالیا رونق زیادی دارد و می تواند یک روش برای سرمایه گذاری ایرانیان در این کشور باشد.

فرصت های سرمایه گذاری در استرالیا برای ایرانیان

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز