خبرگزاری کار ایران

سئو سایت چه قدر هزینه دارد؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۶۰۳

از زمان به وجود آمدن مفهومی به نام سئو سایت، همواره این سوال مطرح بوده سئو چه مقدار هزینه در پی دارد؟ در حالی که مکانیزم و اصول سئو برای وب سایت ها به هم شبیه هستند، اما متغیرهای زیادی وجود دارند که باید در استراتژی و بودجه بندی سئو سایت در نظر گرفت. تخمین و برآورده هزینه واقعی سئو وب سایت در آغاز شروع پروژه کار دشواری است.

درک متغیرهای بسیار زیاد

اول از همه باید داینامیک بازار را که بر موفقیت و قیمت گذاری پروژه سئو تأثیر می گذارد را درک کنید.

رقابت سئو در صنعت شما در چه سطحی است؟

 در لوکیشنی که قصد رقابت دارید سطح رقابت چگونه است؟

علاوه بر این، ارزش بهبود سئو سایت می تواند به طور چشمگیری از تجارت به تجارت و میزان ترافیک موجود در یک بازار خاص متفاوت باشد. برای برخی از مشاغل محلی، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل منجر به افزایش چشمگیر درآمد می شود، در حالی که در برخی دیگر تفاوت چشمگیری ایجاد نمیکند.

در مرحله بعدی به وضعیت فعلی شرکت و وب سایت توجه می شود. وب سایت چقدر بزرگ است؟ آیا ساختار سایت برای سئو مناسب است؟ جه تعداد محتوای سئو شده دارد؟ تیم فنی چه سطحی دارد؟ چه تعداد بک دامنه به وب سایت بک لینک داده اند؟

به عنوان مثال، این غیر عادی نیست که یک وب سایت قدیمی و کند از یک وب سایت جدید با سرعت بالا رتبه بهتری داشته باشد؛ زیرا سایت قدیمی تر دارای پروفایل بک لینک قوی تری است. سئو هیچ سایتی کامل نیست! شما میبایست فاکتورهای مختلف سئو سایت را کنار هم بچینید و به برطرف کردن نقاط ضعف سایت بپردازید.

متغیرهای متعددی وجود دارد که می توانند بر هزینه سئو و مدت زمانی رسیدن به نتایج مورد نظر، تأثیر بگذارند. چند مورد از آن ها عبارتند از:

شرکت خدمات سئو:

شرکت های خدمات سئو تعرفه های متفاوتی برای خدمات خود دارند. برخی از آن ها با استفاده از غیر متداول با هزینه کمتر، سئو یک سایت را انجام میدهند که خیلی نمیتواند نتیجه استاندارد و پایداری باشد؛ زیرا اگر گوگل متوجه این روش ها شود، سایت را پنالتی و از نتایج خود حذف می کند.

برخی دیگر از شرکت های خدمات سئو که اعتبار بیشتری دارند، با توجه به کیفیت خدمات خود هزینه بیشتری دریافت می کنند. با توجه به حساس بودن فرآیند سئو و آینده وب سایت، یکی از انتخاب های شما می تواند شرکت طراحی سایت و سئو وب وان باشد که از طریق اینجا میتوانید به وب سایت آن ها دسترسی داشته باشید، استفاده کنید.

تعداد کلمات کلیدی:

 هر چه تعداد کلماتی که شما برای سئو سایت هدف گذاری کرده اید بیشتر باشد، برای رسیدن به صفحه اول گوگل در این کلمات  نیاز به کار و هزینه بیشتری دارید. کلمات کلیدی اصطلاحاتی هستند که وقتی افراد به صورت آنلاین محصول یا خدمات شما را جستجو می کنند، استفاده می شوند.

مکان جغرافیایی:

 آیا می خواهید در نتایج یک شهر یا شهرسات کوچیک دیده شوید و یا در کلان شهری مثل تهران؟ نتایج گوگل در موقعیت های جغرافیایی مختلف فرق می کند و برای دیده شدن در نقاط خاص نیاز به رعایت اصول سئو محلی است. قطعا اگر قصد دارید در شهرهای بزرگ یا حتی کل ایران دیده شوید، نیاز به بودجه بیشتری برای سئو سایت خود دارید.

صنعت :

 هرچه صنعت و حوزه کاری شما رقابتی تر باشد، گرفتن رتبه در کلمات آن حوزه نیز دشوار تر می شود. اگر پزشک، حقوقدان یا دندانپزشک در یک منطقه بزرگ در کلانشهر باشید، هزینه سئو سایت شما بیشتر خواهد بود. زیرا با توجه به ارزشمند بودن جایگاه های برتر گوگل در حوزه هایی که پتانسیل درآمدی بالاتری دارند، هزینه و کار بیشتری روی سئو انجام می شود و رقبای قدرتمند تری وجود دارند که شما باید آن ها را پشت سر بگذارید. بنابراین هر جه حوزه کاری شما رقابتی تر باشد، هزینه سئو سایت نیز افزایش می یابد.

وضعیت سئو داخلی:

 به طور خاص، وضعیت فنی وب سایت شما چگونه است؟ محتوا، ساختار و عملکرد وب سایت در سئو موثر است. اندازه وب سایت شما نیز مهم است. بهبود وضعیت سئو داخلی نیاز به زمان دارد. تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، عناوین مناسب صفحه، متا تگ، نشانه گذاری اسکیما، لینک داخلی، تغییر نام تصاویر و برچسب گذاری و تغییر اندازه مناسب برای وب و بهینه سازی URL همه به زمان نیاز دارند. اگر بخش اعظم این کار قبلاً به درستی انجام شده باشد، این کار باعث می شود نیروی کار و زمان کمتری نسبت به وب سایت ای که نیاز به یک بازنگری کامل سئو داخلی دارد داشته باشد.

تولید محتوا:

 محتوا مهم ترین بخش استراتژی سئو سایت است. در واقع تولید محتوا یک باید در سئو است و یک وب سایت برای کسب ترافیک و رتبه خوب در گوگل نیاز به تولید محتوای یونیک و یکتا، با کیفیت، سئو شده و منطبق بر نیاز کاربران خود دارد. طبیعتا هر چه کیفیت و تعداد محتوای شما بیشتر باشد، هزینه بیشتری برای تولید محتوا نیاز دارید. البته به یاد داشته باشید محتوای با کیفیت ارزش هزینه دارد و می تواند باعث افزایش ترافیک سایت، رضایت کاربران و در نهایت فروش شما شود.

بک لینک:

یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای موثر بر سئو سایت، بک لینک است. در رقابت های متوسط و بالا شما علاوه بر داشتن یک وب سایت خوب از لحاظ فنی و محتوایی، نیاز به وب سایت های معتبر و ترجیحا مرتبط با حوزه کاری خود دارید که به وب سایت شما بک لینک بدهند. این بک لینک ها باعث افزایش اعتبار دامنه سایت شما شده و می تواند باعث بهبود چشم گیر رتبه های وب سایت شما شوند.

میزان بک لینک مورد نیاز شما برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل به رقبای شما بستگی دارد و هر چه آن ها بک لینک های بیشتری داشته باشند، نیاز شما به بک لینک بیشتر خواهد بود و با توجه به هزینه بر بودن روش های ساخت یک لینک مانند رپورتاژ آگهی، طبعا هزینه سئو سایت شما نیز افزایش خواهد یافت.

میزان هزینه سئو سایت شما به شرکت خدمات سئو، تعداد کلمات کلیدی، مکان جغرافیایی، صنعت، سئو داخلی، محتوا و تعداد بک لینک مورد نیاز بستگی دارد که شما باید با توجه به بودجه بازاریابی و تبلیغاتی خود و میزان بازگشت سرمایه در مورد آن تصمیم گیری کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز